Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIS'05 Tammikuu 2009

01.01.2009 |

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kuvitella, että mie sairastan vielä. Sunnuntaina olo oli vielä niin huono ja lämpöä..ettei auttanut, kuin jäädä kotia ja mennä työterveyshoitajalle. Tulehdusarvot oli hieman laskenneet, mutta reippaasti koholla. Huomennakin olen vielä saikulla ja aamusta joudun menemään arvioitavaksi. Otetaan siis tulehdusarvot ja muutenkin katsotaan mikä kunto. Vielä kyllä tänäänkin heti aamusta oli lämpöä ja miulla on sunnuntaista saakka ollut aivan kamala päänsärky, johon ei auta edes 600mg burana. Siitä hoitaja olikin kovin huolissaan. Käski mennä heti päivystykseen, jos yhtääkin kovenee. Mie tosin luulen, että miulla on hartijat niin jumissa tuosta ainaisesta makaamisesta, että särky johtuu siitä. Tämä on niin noloo, kun mie en ole nyt siis päässyt aloittamaan siellä uudessa työpaikassa ja en ole myöskään päässyt tekemään työsopimusta. Saas nähä saanko kohta koko työpaikkaa..

Mie olen nyt kovin altis saamaan kaikki taudit ja jälkitautien saaminen on erittäin todennäköistä. Siksi miun täytyy olla 100% terve, kun menen töihin. Muuten saan taas heti uuden pöpön..tosi kivaa.. :/

Tytöt olivat eilen paikallisessa Hop Lopissa. Tykkäsivät kyllä kovasti, siellä oli vain kovin kylmä. Mummo vei tytöt myös uimaankin ja otti neidit yökyläänkin. Mie sain levätä ja vain olla. Mies oli sitten 3vkon pekkaslomien jälkeen töissä.

Näin siis meillä. Odotetaan kovasti, että saataisiin normaali arki pyörimään. Kyllähän lomailu ja kotona oleminenkin on kivaa, mutta vain jos kaikki olisi terveinä jne. Mie haluisin päästä kunnolla ulkoilemaan koiran kanssa ja combatissa en ole käynyt mies muistiin..

Nyt on Joulut sitten ohi, ihana joulu olikin. Se menee aina liian nopeasti. NO, KOHTI KEVÄTTÄ ollaan menossa, tulisi nyt oikein lämmin kesä!!!!

Tuulia

Vierailija
22/43 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan yritetty pikkumiehen kanssa yksien päiväunien rytmiä, eli aamulla ulos puuhailemaan, sitten lounas ja nukkumaan. Onkin muutamana päivänä nukkunut oikein parin tunnin unet sitten. Eikä iltasella ole kiukuttanut yhtään. Nuo yöt vaan tahtoo mennä mesoamiseksi... Itse syömisestä ei ole tietoakaan, lusikalla huhtoo kuin heinämies, juoda ei osaa minkäänlaisesta mukista itse. Muutenkin ruokapöydässä saa värintään pari kertaa hepulin joka aterialla. Yrittää heitellä lautasta ja nakkelee lusikkaa, jos saa sen käteensä.

Tuohon lähelle on jäädytetty luistelupaikka, jota ollaan jo maalistytön kanssa käyty kokeilemassa. Pari kertaa likka osasi itse kiivetä jaloilleen jäästä, ja koska haluaa mennä vielä uudelleenkin, niin ei se tutustumiskäynti ihan pieleen mennyt, vaikka eniten aikaa taisi mennä nelinkontin. Suksia tyttö kinuaa kovasti, mutta kun ei täällä ole sitä luntakaan...

Piirtäminen on ottanut ihan isoja askelia eteenpäin, kun tyttö sai uudet värikynät joulupukilta. Pääjalkaiset ovat taakse jäänyttä elämää ja nyt paperit täyttyvät iskän ja äidin kuvista, joilla kaikilla on iso maha ja pieni pää. Pitkään aikaanhan likka ei suostunut piirtämään yhtään mitään. Toinen bravuuri on oman nimen kirjoittaminen kerta toisensa jälkeen eri väreillä.

Meillä on myös riisuttu joulu pois uutena vuotena, mutta ikkunaverhot olen kätkenyt ennen joulua jonnekin kummalliseen paikkaan, joten vielä ihaillaan tonttuja ikkunoissa.

korvapuustit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pyhien päättyminen on haikeaa, mun täytyy tunnustaa, että arkikin taas kelpaa. Jotenkin mukavaa, kun saa otettua itseä niskasta kiinni ja elämä alkaa soljua rutiininomaisesti. Järjestyksen ihminen kun olen..

Kaisallakin loma nousi vähän päähän ja sitä ollaan nyt taltutettu tarrataulun kera. Joulupukki mokoma ei tuonut vauvalle polkupyörää ja sen hankkimiseksi koitetaan nyt käyttäytyä kymmenen päivän verran. Perinteiseen tapaan yhtenä päivänä tarra on jäänyt saamatta, muilta päiviltä tarrat on plakkarissa.

Mä olen jäänyt koukkuun ruokablogeihin. Päätettiin miehen kanssa jättää liha kokonaan pois ja sen seurauksena on pitänyt päivittää kasvisruokaohjeet tämän päivän makuamme vastaavaksi. Aivan uskomattomia reseptejä löytyikin internetin uumenista ja vau niitä kuvia! Nyt pannulla porisee kikherneet sun muut ja soijarouhekin on taas löytänyt tiensä ruokapöytäämme.

Terveiset siis makujen maailmasta, rentouttavaa tammikuuta kaikille.

kua ja Kaisa

Vierailija
24/43 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään ei oikein olla lihan ystäviä, niin laitatko jotain nettiosoitteita mistä löysit uusia ohjeita? Onko siulla miun sähköpostiosoitetta, niin sinne? Tänne ei varmaan saa laittaa? Tai facebookkiin? Löytyy miun nimellä.

Me kyllä syödään lihaa, jos sen on joku muu valmistanut ;) Harvoin siis meidän kaapista punaista lihaa löytyy.

Tuulia

Vierailija
25/43 |
08.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten huomaatte, mie olen vielä kotona. Eilen oli vieläkin lämpöä, mutta nyt näyttäisi, että on ensimmäinen kuumeeton päivä. Kyllä tässä on sairastettukin. Miulle kävi vain niin, että miun työsopimus ei alakaan 2.1 vaan nyt huomenna 9.1. Olin harmissani, että sairastelut meni omaan piikkiin..mutta onneksi sitten soitin liittoon niin saankin päivärahan näiltä päiviltä. Kävin tuossa äsken työkkärissä hoitamassa asian. Tuli parempi mieli. Olin kovin suruissani, kun enhän mie tälle prkleen taudille mitään voi.

Huomenna mekin saamme aloittaa arjen. Kyllä täälläkin sitä odotetaan, kun on neljän seinän sisällä oltu. Meillä Mimmi ei taas oikein tykkää mennä nukkumaan. Hyvä idea nuo tarrat, mekin voisimme ottaa ne käyttöön. Muutenkin seesteinen aika on nyt ohi ja Mimmi ottaa kovia kievareita ihan mitättömistä asioista. Tyttö huutaa meille naama punaisena kädet puuskassa ja sitten menee omaan huoneeseen ovet paukkuen. Kohta sitten tulee pyytämään anteeksi ja "olen niin pahoillani". Ei saisi toisen suurille tunteille nauraa, mutta välillä meinaa pokka mennä =). Mitään pettymystä tai odottelua ei kestä. Moona sitten matkii tietysti joka asiasta.

Pitkän loman jälkeen on neideillä ollut hieman vaikeaa jäädä hoitoon. Tytöt on tänään toista päivää. Hyvä nyt taas harjoitella lyhkäsillä päivillä. Huomenna sitten alkaa tosi aikaiset herätykset.

Tällaista meille. Menen syömään aamupalan ja sitten luen sängyssä päivän lehden. Lepotuokion jälkeen imuroin, käytän koiran ja sitten saakin mennä hakemaan tyttöjä ja mennään muskariin. Mitähän siitä tulee tauon jälkeen..

Tuulia

Vierailija
26/43 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan googlen kautta pääsee hyvin liikkeelle; mä taisin aloittaa hakusanalla kikhernesalaatti.. Mun suosikkiblogit ovat vegemisiä ja pastanjauhantaa. Yleensä näissä blogeista löytyy vinkkilista muista blogeista. Ja koukussa ollaan!

-kua-

Vierailija
27/43 |
09.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kolme työpäivää takana, ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Lapsetkin olivat ilmeisesti hoitopäivistä ja aikaisista aamuherätyksistä vähän väsähtäneitä, kun olivat niiiiiiiin hankalia koko illan. Joka asiasta sai vääntää ihan kunnolla ja kuunnella hirveät huudot. Aika hyvin hermo piti, mutta ihan en karjaisematta selvinnyt... Isäntä on tietysti vielä työn puolesta iltamenoissa, joten sain kuunnella yksin kiukuttelut (jotenkin hermo pitää paljon paremmin, kun mies on myös kotona, yksin hermostun paljon helpommin). No, ehkä tuo karjaiseminen annetaan mulle tän kerran anteeksi...

Onneksi on viikonloppu edessä ja saa nukkua aamulla edes klo 7-8:aan (nyt onkin pitänyt herätä klo 4.30-5.30 muutama päivä). Meille tulee huomenna kaveriperhe vieraaksi, joten mukavaa siis tulossa. Lapsetkin odottavat vieraita kovasti, ja toivonkin että vieraiden tulon varjolla saan huomenna vähän vipinää lastenhuoneiden siivoukseen ;-)

Tämän viikon syömiset ovat menneet ihan hyvin, tosin tänään sorruin pariin karkkiin - ja huomasin, että ne maistuivat pahalle, eli elättelen toiveita, että mun sokeririippuvuuteni olis vähentynyt. Liikunnassa on vielä vähän petrattavaa, minimitavoite täyttyy, mutta enemmänkin saisi liikkua.

Tuo kasvisruokavalio kiehtoisi muakin (miestä vähemmän, mutta lupasi jotain kokeilla, jos söisi edes kerran viikossa kasvisruokaa). Mulla on vain se ongelma, että olen allerginen palkokasveile, joten esim. soijarouheet ja tofut ovat poissuljettuja. Meillä tosin syödään kyllä tosi vähän punaista lihaa, pääasiassa broileria, sitten toiseksi eniten possua ja kalaa. Mutta täytyy tunnustaa, että kunnon naudanpihvi on kyllä silloin tällöin ihan must...

No joo, ei mulla mitään asiaa. Sen verran vielä kyselisin, että onko muilla ensi syksyn koulukkailla jo tietoa kouluun ilmoittautumisesta? Minä olen kyttäillyt kunnan nettisivuja, mutta vielä ei tietoa ole...

Jep. Tällaista tänne.

Vierailija
28/43 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on känkkäränkkäpäivä ja sekin miulla eikä lapsilla =). En tiiä, mutta kaikki mättää. Tai tiiän mie..kaikki lähti menemään alamäkeen kun robbarissa olisi ollut vehka kasveja 3.99 ja olisin halunnut parit kasvit ostaa. Meillä on säästökuukausi menossa, kun sekä miehen, että miun palkka on tässä kuussa normaalia pienempi. Joten en voinut ostaa. Nyt sitten se on kiukuttanut koko päivän ;). Pienestä se päiväkin voi mennä pieleen.

Ollaan tänään pyykätty,normaali siivousta ja pesty barbien hiuksia. heillä kun on se parisen kymmentä barbia, niin nyt tehtiin kunnon huolto niihin. Jopa on ihan uuden veroisia.

G: Kuinka paljon te leikitte lasten kanssa? Miuta raivostuttaa kun Mimmi kärttää meitä leikkimään heidän kanssa. Hän on edelleen niin huono leikkimään yksin tai Moonan kanssa. Leikki on lasten työtä, mutta ei kai vanhempien tarvitse kaikki vapaa ajat leikkiä? Miuta ei meinaan huvita, kun kuitenkin puuhastellaan paljon yhdessä. Ja kun työn puolesta joudun "leikkimään" lasten kanssa, enään ei kotona huvittaisi.. Jotain vinkkiä voisin huolia.

Yöt on rikkonaisia. Kumpakin juoksuttaa. Mimmille otin tarrat ja nukkumaan on käynyt nyt paremmin. Milloin on nähty pahaa unta tai on tyynyt kadonnut..

Siitä tuli mieleen nuo telkkariohjelmat. Meillä ei oikeastaan voi katsoa mitään missä tapahtuu jotain vähänkin "hurjempaa". Englanninkieliset ohjelmat pitää tarkkaan suomentaa, mitä nyt kukakin puhuu. Mimmiä kiiinnostaa kovin. Helposti tulee uniin kaikki näkemänsä.

Mutta joo, töihin pääsin. Kyllä tuntui hyvältä. Tämä päiväkoti on jotenkin sellainen missä viihdyn erityisen hyvin. Vaikka ei miulle on huonoa työpaikkaa vielä eteen tullutkaan. Eilen illalla olin kyllä tosi väsynyt ja lämpöä 37.6. Nyt tänään on ollut 100% kuummeton päivä.

Meillä on ruoka. Kiitos Kualle muuten vinkeistä. En ole vielä kerennyt perehtyä. Meillä syödään myös kanaa paljon, ja leikkeleetkin on kalkkunaa. Makaronilaatikot, perunalaatikot keitot ym tehdään kanaan.

Nyt syömään ja kuuntelemaan tuota kitinää siitä leikkimisestä.

Tuulia

Vierailija
29/43 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietimme tämän päivän papalla. Aamulla leivottiin pullaa ja oli sitten lämpimäisiä viemisiksi. Siellä sitten siivottiin joulujutut pois ja muutenkin siivottiin kunnolla. Kerettiin ulkoilemaankin pulkkamäessä ja hiitäen. Mimmi vain kaatusi niin, että käteen koski ja hiihtojutut jäi sitten siihen. Liian vauhdikas keli hatarille taidoille. Itse en suksille ennättänyt, toisella kertaan taas.

Nyt pyykkikone rullaa taas. Toin joululiinat tänne kotiin pesuun, niin ei sitten ensi jouluna tule yllätyksenä pesemättä jääneet liinat. Joulu menee kyllä aina liian nopeesti..

Tässä kuussa on ohjelmassa yökyläily viikonloppu papalle, jolloin päässään sitten toivottavasti pilkille. Kuun lopussa Mimmin kummit vie tytöt katsomaan sitä prinsessa jääshowta aareenalle ja me ollaan sillä aikaan MP-messuilla. Tarkoitus olis sitten jaksaa vielä flamingoon uimaan. Riippuu saadaanko koiravahtia, niin oltaisiin kummeilla ihan yötä. Siinähän se sitten jo kuu vaihtuu helmikuuksi. Ihanaa, kohti kevättä =).

Nyt kuitenkin mennään ihan työrintamalla ja kotosalla. Toivottavasti nuo yöt paranee, kun arki alkaa rullaa.

Näin meillä täällä sunnuntai on jo kääntynyt pitkälle iltapäivään. Kone lopetti linkouksen, joten paluu kotihommiin.

Heipsan.

Tuulia

Vierailija
30/43 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkaa taas olla ohi, ja huomenna odottaa taas työ. Huoh, ei huvittais yhtään lähteä rehautumaan taas Helsinkiin... No, ei auta. Mun pitäis vielä viedä huomisaamuna auto huoltoon, tulee siis ylimääräinen kierros siitä muutenkin kiireiseen aikatauluun. Mutta kiva, että saan auton huollettua - on pitänyt huollattaa se jo varmaan pari kuukautta.

Viikonloppu on mennyt ihan kivasti. Meille piti eilen tulla yhden kaveriperheen, mutta heidän toinen lapsensa sairastui, joten vierailu siirtyi sopivampaan aikaan. Saatiin sitten tilalle yksi lapseton (mutta koirallinen) pariskunta, joten vieraita oli kuitenkin. Oli oikein kivaa, sekä lapsilla (jotka tykkäsivät kovasti koirasta) että aikuisilla. Tosin meni aika myöhään, joten tänään on väsyttänyt.

Ohjelmassa on vieraiden lisäksi ollut siivousta ja kaupassakäyntiä. Ja tänään lähinnä laiskottelua...

Tuulialle piti kommentoida sitä leikkimistä: Mä oon tosi huono leikkimään lasten kanssa, ei vaan jotenkin jaksa. Yleensä sitten sanon, että tulen hetkeksi vain, ja sitten leikin jonkun 5-10 minuuttia, ja lapset on yleensä ihan tyytyväisiä siihen. Kerran oon kyllä sanonut, että äitit ei leiki... Kun en millään jaksanut mennä leikkimään... Mutta muuten siis koetan keksiä lapsille jotain omaa leikkiä, tai sit tosiaan menen vain hetkeksi. Mutta hirveää vinkunaa se meilläkin on, ts. kärttävät kyllä mielellään leikkimään. Tykkään kyllä esim. pelata seurapelejä lasten kanssa, joten välillä ehdotan sitten, että voitaisiin leikin sijaan pelata jotain.

Meillä on lapset olleet viikonlopun ihan hirveän kiukkuisia (paitsi silloin, kun oli vieraita). Hirveä tappelu ja huuto jatkuvasti. En tiedä, onko se tää arjen aloittaminen vai mikä rassaa, mutta sais mennä kyllä ohitse, ei jaksais joka asiasta tapella.

No joo, sekavaa sepustusta, joten pitää lopettaa. Onneks on kevät ja valoisat ajat tulossa, niin ehkä tämä mielialakin tästä taas kohoaa...

T: kärttyisä Terhi ja yhtä kärttyisät lapset

Vierailija
31/43 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään ollut vauhdikas ja kiva päivä! Oltiin lasten hoitotädin perheen kanssa (heillä siis helmikuussa 4v täyttävä poika) sellasessa lasten liikunnan ihmemaassa. Pojat painoi siellä niin, että olivat ihan hikisiä kun lähdettiin pois. Eelikin oli aivan innoissaan kun pääsi pomppulinnaan. Hihkui vaan et "pomppii, pomppii" ja nauroi kunnolla. Pari kertaa riemu päättyi itkuun kun isommat törmäsivät häneen ja hän kaatui. Mutta kyllä oli ihana katsoa lasten riemua! Paluumatkalla mentiin Hesburgeriin syömään ja nyt on äidillä huono omatunto! Mä kun aloin tarkkailemaan, mitä suuhuni laitan mut pakko sit oli vetää hampurilaiset kun muutkin söi. Henri söi ensimmäisen kerran elämässään hampurilaista. odotti sitä innoissaan mutta kolmen hakun jälkeen sanoi, ettei halua enempää. Ei sit ollutkaan niin hohdokasta...

Mites on, onko jollakulla muullakin painossa pudotettavaa? Mä olen ottanut viime syksyn niin rennosti et nyt alkaa housut kiristää ja itsellä on paha olo. Nyt pitää saada vähintään 3 kiloa pois, mieluummin 4! Tuleeko joku mukaan kamppailuun. Tsempitetään sit toisiamme!

Mä olen tänä viikonloppuna tehnyt ahkerasti opinnäytetyötä. Sen pitää olla huhtikuun lopussa valmis mutta sitä ennen on melkein 7 viikon työharjoittelu edessä. Rupesin siis nyt tekemään niin ei ole sitten huhtikuussa niin suurta urakkaa. Nyt on vajaa 10 sivua koossa. Siitä on hyvä ponnistaa... : )

Jeps, mutta nyt suihkuun ja kasailemaan huomisia kamppeita.

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
32/43 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamami! Täältä saat kaverin painonpudotukseen. Olen jo ahkerasti tutkinut jumppaohjelmia ja ´saanut jonkinlaisen paketin kasaan. Mulla ei ole mahdollisuutta iltaisin mennä jumppiin, joten käytän päiväuniajan hyödyksi. Auttanee myös kun jättää herkut kauppaan, mulla on aivan olematon itsekuri. Jos kaapissa on jotain hyvää niin ei ole kauaa........

Maalisneiti on muuttunut ihme riiviöksi. Teki saksilla tuhojaan leikkeli hiuksiaan ja lakanoitaan ->sakset piiloon. "lempileikki" on viime päivinä ollut lelujen heittely. Uhkasin piilottaa kaikki mitä heittää, tehosi ainakin toistaiseksi. Synttäreitään odottaa jo kovasti,pitkä odotus edessä). Luulee saavansa synnttärilahjaksi kaiken mitä ei jouluna saanut.

Nimipäiväonnittelut Tel:n Nuutille!

Vierailija
33/43 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en juuri omien lasten kanssa leiki. Tarvittaessa käytän Telin taktiikkaa eli leikin hetken ja sitten poistun takavasemmalle. Tuli mieleen auttaisko teillä erikseen sovittu leikkiaika jolloin äiti leikkii lasten kanssa. Tietty hetki illasta tai joku tietty päivä joka olisi aina sama??

Vierailija
34/43 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamamille heti vastaus et minäkin ilmottaudun mukaan painontiputus hommiin.Mullakin sellanen 3, mielellään 4 kiloa pitäs poijes saada.

Ja sit Tuulian kysymykseen:minäkin olen todella huono leikkimään, mut just erilaisia pelejä tykkään pelata.Meilläkin Juuso kärttää kokoajan leikkimään,varsinkin isäänsä joka kyl sit osaakin eläytyä leikkeihin mukaan.Leikkivät paljon just roolileikkejä autoilla,lääkärileikkejä,rakentavat legoilla.

Minulla alkaa taas ensi viikolla harjoittelu.Menen tekemään sen erityisluokkaan tuohon meidän ala-asteelle tai niinkuin Juuso sanoo:minun koulu.

Heitänpä galluppia minäkin:mites teillä muilla päiväuni asiat?Vieläkö nukutaan ja kuinka pitkiä? meillä Juuso hoidossa nukkuu, mut kotona siis ei.Täytyy nyt keväseen katsoa, rupeaako päikkärit vaikuttamaan illalla nukahtamiseen...niin ja tunnin verran hoidossa nukkuu.

Kone lopetti,pyykit siis kuivamaan.

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
35/43 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamamille vastaan minäkin. Että miehän olen tämä ikuinen painon pudottaja/ tarkkailija. Ja miulla on edelleen ne 2kg, mitkä ei lähe niin ei lähe. Mutta mukana ollaan silti.

Kiitos noista leikkijutuista. Mie oon miettinyt taas että oonko mie huono äiti, kun en jaksaisi leikkiä. Olen nyt luvannut, että pikku kakkosen jälkeen on koko perheen leikkihetki.

Mimmi tuottaa noilla yöunillaan päänvaivaa. Illat menee nyt ihan ok, mutta yöllä Mimmi herää siihen johonkin painajaiseen. Viime yönä klo 2. Sitten hän kärtti, huusi, itki valitti, että haluaa äidin viereen. Se kun ei onnistu, niin hän sitten huusi tunnin. Lopulta hiljeni, eikä tänään ole asiasta puhunut. Hän on nyt saanut 6 tarraa nukkumaan käymisestä, ja tänään yllätin sitten uudella mekolla ja lettukesteillä. Kerroin ja kehuin, että on niin hienosti käynyt nukkumaan. Siihen Mimmi, että hän haluaa antaa minulle yllätyksen. Sanoin, että paras yllätys ja mikä tekisi äidin tosi onnelliseksi, että nukut kiltisti koko yön omassa ihanassa sängyssä, ilman huuteluja. Saas nyt nähdä miten ensi yö menee.

Suohomppelin galluppiin..että meillä myös likat nukkuu pk:ssa. Kotona sitten ei, mutta huilata täytyy. Menevät sitten itse päivällä nukkumaan, jos niin kovin väsyttää.

Tämmöttis meille kuuluu. Nyt mie meen pitkällee hetkiseksi.

Tuulia

Vierailija
36/43 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään leikitä. Mä saatan mennä hetkeksi Kaisan huoneeseen katselemaan jotain leikkiä ja sitten suostun syömään/juomaan, kun Kaisa on kattanut pöydän ja tehnyt leikkiruokaa. Mun mielestä leikki on nimenomaa lasten työtä, ei aikuisten.

Kaisa nukkuu tarhassa päiväunet ja usein myös lauantaisin kotona. Pitkillä lomilla päiväunet jää pois, ja sitten rytmiin pääseminen kestääkin aikansa. Joulusta ei olla vieläkään palauduttu, Kaisa nukahtaa 21-22 välillä ja herää kuuden jälkeen. Eikä kuulemma päivälläkään nuku pitkään ja herää itsekseen. Arvatkaa vaan asuuko meilläkin känkkäränkkä..

Tarrasysteemi auttaa totisesti, mutta on jotenkin tuskastuttavaa, kun huomaa että lahjonta on taas kerran ainut konsti. Vai pitäiskö sitä kuitenkin kutsua kannustamiseksi, niin ei tulis niin huono omatunto.

Meilläkin odotetaan syntymäpäiviä ja ollaan vakuuttuneita, että silloin saadaan jouluna saamatta jääneet lahjat. Huoh sitä lapsen uskoa. Kaipa meidänkin on kaverisynttärit järjestettävä, kun muutkin tarhakaverit niitä jo 4-vuotispäivien kunniaksi järjestävät.

Meillä käynnistyy töissäkin painonpudotuskampanja. Mä en ole motivoitunut painon pudottamiseen, vaikka noita ylimääräisiä ympärilleen onkin tullut kerättyä. Koitan saada tsemppihengen päälle, siihen asti seuraan kateellisena sivusta.

Mukavaa loppuviikkoa,

kua ja Kaisa

Vierailija
37/43 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jo torstai. Aika haipakkaa mennyt tämä viikko, vaikka töissä takkuaa kyllä taas kerran - uusi into kesti n. 3 päivää, nyt on taas tosi turhautunut olo. Huoh. Eikä uusia hommia paljon ole näkyvissä, kun tämä taloustilanne on mikä on. Eli ei auta kuin kestää.

Meillä Saana odottaa nimipäiväänsä (joka on vasta syksyllä...), kiitos isoveljen tiistaina olleen nimipäivän (kiitos muuten Sengille onnitteluista!). Ei oikein vielä hahmota nimi- ja synttäripäivän eroa, mutta lahjaa siis odottaa joka tapauksessa... Meilläkin varmaan pidetään ekat kaverisynttärit silloin, kun Saana on ollut yksillä synttäreillä ja keksi idean siitä. Että saa nähdä, millaista prinsessajuhlaa sitä sitten vietetään...

Meillä Saana nukkuu päikkärit hoidossa, kotona ei (autossa kyllä nukahtaa aina). Ovat kyllä päikyssä tarpeen, sen verran raskaampaa siellä on. Eli nukahtaa ongelmitta illalla, vaikka olisi päivällä nukkunutkin. Välillä kyllä huutelee sitten sängystään pitempäänkin, ja silloin pitää vaan tiukasti sanoa, että enää ei vastailla kysymyksiin... Mutta nukahtaa yleensä n. klo 21 viimeistään.

Mutta sellaista tänne. Vähän alavireiset fiilikset, mutta kai se tästä, kun päivät kirkastuu ja kevät tulee.

Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua!

Terhi, Saana ja Nuutti

Vierailija
38/43 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miulla mitään asiaa, vaan odotellaan sitä aurinkoa ja lämpöä!! Kyllä se mieliala sitten alkaa taas nousemaan!!

Me leivottiin tuossa mustikkamuffineita. Oli hyvää ja herkullista. Tytöt oli oikeita kokkikolmosia ;), näkisittepä nuorimman neidin kasvot.

Eipä muuta! Heissan!

Tuulia

Vierailija
39/43 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin miekin raapustaa muutaman rivin.

Maalisneidin hoitopaikka selvisi eilen, pääsee sinne mihin haluttiinkin eli pph kummilleen jossa oli pienempänä. Päiväkotipaikkoja ei ollut tarjolla, voitteko kuvitella....Eikä muutoin tässä lähellä. Eli auto on hommattava ja tällä pph:lla vapautui paikka ja kysyttiin sitä. Kiva juttu! Pienempi jää lapsenvahdin kanssa kotihoitoon kun eivät samaan paikkaan kuulemma pääse.

En miekään juuri leiki tyttöjen kanssa. Tai no silloin maalisneidin kanssa kun pikkusisko on jossain muualla. Eilen leikittiin barbileikkejä yhdessä kun sisko oli hoidossa ja tehtiin muovailuvahoja. Niitä kun ei saa tehdä kun sisko on kotona hereillä. Pienemmän kanssa välillä laitellaan jotain palikkajuttuja. Keskenään nuo aika hyvin leikkii.

Jaahans, mistäs muusta on ollutkaan puhetta? Täällä lumetkin melkein suli, ei tuolla pulkalla pääse. Ei taida maalisneiti tänäkään vuonna paljoa hiihdellä :(

Hitsi, joku galluppikin tässä oli mutta olen senkin unohtanut. Olikohan päikkärit? No meillä pääsääntöisesti nukutaan kun yöllä nukkuu niin vähän. Sisko herättää aamulla usein seiskalta ja maalisneiti nukahtaa n klo 22. Olen ihan kiitollinen että nukkuu kun itse olen välillä niin väsynyt että nukun kanssa. Rytmit kyllä muuttuvat maaliskuussa mutta hoidossakin tuo neiti on ihan hyvin nukkunut. Sänkyyn kyllä laitetaan tyttö aiemmin ja nukahtaakin aiemmin jos ei ole päivällä nukkunut...se niin riippuu.

Kävin tänään parturissa ja piristi kummasti! Tosi kivat hiukset kyllä vaikka itse sanonkin. Räväkän punaista päällä ja tummempaa alla. Ja aika lyhyt leikkaus mutta taidokkaasti leikattu.

Semmosta tänne! Heissan!

Nasulina

Ps. Kääks!! Muistin juuri että miunhan piti ilmottaa Tuulialle noista toppapuvuista! ANTEEKS; mie olen unohtanut ihan tyystin!!!!

Vierailija
40/43 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule mitään. Pappa bonssasi meille ne Jonathanit.=)

Tuulia