Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeuksia löytää hyvä lasten- ja kodinhoitaja

Vierailija
01.01.2009 |

työ motivaatio ja työssä viihtyminen on kiinni esimiehestä. Hyvä johtaminen on siis a ja o. Jos esim. pompotat henkilöä miten sattuu, tehtävänkuva on epämääräisesti laadittu, työajat ei ole selvät, et arvosta työntekijää tai hänen yrityksiään, perehdyttäminen työhön on heikkoa jne. niin ei kukaan fiksu tuollaista paikkaa ota. Nuo kaikki on työnjohdollisia asioita. Ehdotan, että mietit nämä asiat.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen koulutuksen vaadit?

Totta puhuen en itsekään ole ihan varma. Kotiäitiä en halua, koska mielestäni he ovat usein (EI AINA) hieman jämähtäneitä, ajatusmaailmaltaan suppeita, kapea-alaisia, oman itsensä ja lastensa ympärillä eläviä. Poikkeuksia toki on, ja voisin jonkun kotiäidinkin palkata, jos hyvän tyypin löydän.

Kriteereitä hoitajalle:

siisti (ei polta, pukeutuu asiallisesti jne.)

fyysisesti sen verran hyvässä kunnossa, että jaksaa kantaa lapsen portaissa jne. (eräs haastattelemani oli todella huonossa kunnossa, en todellakaan palkkaa sellaista, joka ei jaksa portaissa kulkea!)

jonkin verran pitäisi olla kokemusta lapsista, mutta myös muusta elämästä

haluan, että hoitajalla on samanlaiset kasvatusperiaatteet kuin minulla

pitää olla todella pitkä pinna

koulutuksesta ei ole kriteerejä, kunhan henkilö on muuten sopiva.

Ilmoitus on ollut työkkärin sivuilla, mutta ei ole tällä hetkellä. Tulee varmaan taas tammikuussa.

ap

Vierailija
22/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta provoksi taas paljastui... :DDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, ei kai mkukaan tule yliopistokoulutuksella piikomaan !

ja myös voi olla ihan kyvykäs ja fiksu vaikka olisi vähemmänkin koulutettu, avaa silmäsi ap!

Kyllä se vaan sinusta johtuu ettei ole työntekijää, kun et kelpuuta ketään!

Vierailija
24/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestäsi ja toimenkuvasta enemmän? Tiedän sitten tammikuussa etsiä hakemusta työvoimaviranomaisen sivustolta... siitä, vastaanko hakemaasi, en tosin tiedä!

Vierailija
25/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, ei kai mkukaan tule yliopistokoulutuksella piikomaan !

ja myös voi olla ihan kyvykäs ja fiksu vaikka olisi vähemmänkin koulutettu, avaa silmäsi ap!

Kyllä se vaan sinusta johtuu ettei ole työntekijää, kun et kelpuuta ketään!

Jos totta puhun, niin ne lähihoitajien hakemuksetkin ovat olleet täysin ala-arvoisia. Tuntuu, että suurin osa ei tajua, mihin omat kyvyt riittää ja mitä lastenhoitajalta odotetaan. Hakemusten perusteella lähihoitajat pitävät itseään melkein lääkäreinä ja psykologian maistereina. Mä en halua lastani hoitamaan ihmistä, joka tuntuu olevan täysin vieraantunut todellisuudesta.

ap

Vierailija
26/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheestäsi ja toimenkuvasta enemmän? Tiedän sitten tammikuussa etsiä hakemusta työvoimaviranomaisen sivustolta... siitä, vastaanko hakemaasi, en tosin tiedä!

Hoidettavana on yksi noin puolivuotias lapsi. Mies matkustelee paljon työn merkeissä ja minä opiskelen. Varsinaista lapsenhoitoa on noin kymmenen tuntia viikossa, kun olen luennoilla tai luen. Välillä pitää tuoda lapsi imetettäväksi yliopistolle, mutta asumme aika lähellä, joten kävellen pääsee.

Lapsen hoitamisen lisäksi odotan siis siivous- ja kodinhoitoapua. Pitää tykätä eläimistä ja osata jonkin verran hoitaa niitä. Ruuanlaittoakin on muutama kerta viikossa.

Teen tietenkin tarkan työsopimuksen, jossa kaikki tulee selväksi työntekijälle ja minulle. Työaika on siis 20-35 tuntia viikossa. Useimmiten varmaan alle 30 ja palkka on se 1700 tuntimäärästä riippumatta. Joskus saattaa olla viikkoja, ettei ole paljonkaan töitä, mutta silloinkin maksan toki palkan. Toivon, että hoitaja myös sitoutuu työhön.

ap

Vierailija
27/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy sanoa, että kartan perheitä, joissa toinen vanhemmista pyörii kotona päivisin. Se koettelee työsuhdetta, sillä jompi kumpi on aina jossain välissä toisen tiellä tai sotkemassa suunnitelmia. Näin ollen en hakisi paikkaasi, vaikka tarjoaisit 2500 euroa. On hyvin mahdollista, että ammattimaisempi kodinhoitajaväki karttelee ilmoitustasi juuri em. syistä.

Vierailija
28/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytyy sanoa, että kartan perheitä, joissa toinen vanhemmista pyörii kotona päivisin. Se koettelee työsuhdetta, sillä jompi kumpi on aina jossain välissä toisen tiellä tai sotkemassa suunnitelmia. Näin ollen en hakisi paikkaasi, vaikka tarjoaisit 2500 euroa. On hyvin mahdollista, että ammattimaisempi kodinhoitajaväki karttelee ilmoitustasi juuri em. syistä.

Hyvä kun sanoit. Pitää sitten jotenkin miettiä uusiksi tää kuvio. Harmillista, että tarvitsemamme työmäärä vaihtelee viikottain niin paljon. En haluaisi maksaa kahtatuhatta euroa ihan tyhjästä, mutta jos maksan tuntipalkkaa, niin pienellä tuntimäärällä ei paljon tienaa.

Täytyy nyt sitten pohtia, että miten tämän homman saisi hoidettua paremmin.

ap

Vierailija
29/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu aivan samalta, kuin pomo kurkkisi vaikkapa toimistotyössä koko ajan olkasi yli. Työn laatu kärsii varuillaanolosta, ja se on fakta. Olitko ajatellut olla kotona siivouksien ym. kodinhoitoon kuluvan ajan?

Vierailija
30/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt sentään.

Vierailija
31/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt brutto on alle 1600e ja viikossa täytyy tulla tunteja 43,15.

Usein aamuisin odottelen puurokattilan kanssa tuleeko lapset hoitoon.

Iltapäivällä en tietä koska työt loppuu (15-18 välillä).

Vierailija
32/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikki ole mitään ala-arvoisia yksilöitä jotka eivät kelpaa hoitamaan ap:lasta tai luutuamaan lattiaa!

Häpeäisit, mikä ap luulee olevansa kun arvostelee pelkän hakemuksen perusteella, olen varma että niistä ihmisistä olisi löytänyt jonkun oikean aarteen, mutta ap ei edes vaivautunut kutsumaan haastatteluun!

Ei edes se asia etrtä opiskelee yliopistossa, tee ihmisistä kaikkitietävää!

Vierailija
33/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lastenhoitajana perheissä, joissa äiti on ollut ainakin osan päivää kotona. Eräällä perheellä oli vaatetehdas ja äiti ei ollut kuin joskus vaate-esittelijänä. Yhdessä olimme paljon, keskustelimme asioista ja hän näki kuinka toimin. Ei ole ollut ollenkaan hankalaa, sillä nämä perheet ovat olleet muutenkin tosi mukavia.

Olen vain ollut oma itseni ja tehnyt sen työn mitä pitää. Kavereiksi ollaan tultu ja lasten kasvettua joulukortit lähetelty monenkin vuoden jälkeen.

Riippuu ihmisistä tuleeko toimeen. Yleensä äidit ja isätkin arvostavat lapsensa hoitajaa, hänelle uskotaan tärkeä tehtävä, heidän lapsensa huolenpito, joten ainakin minä olen huomannut että työ on ollut mielekästä josta on saanut kiitosta.

Eräs johtajaperhe haki HS:n kautta vauvalle hoitajaa kotiin heti vauvan tultua äidin kanssa sairaalasta kotiin. Hain paikkaa ja sain. Tiesin että äiti on kotona vastasyntyneen kanssa, mutta en pelännyt mennä. Meillä meni tosi hyvin.

Vierailija
34/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellaista ei ihan vähällä löydy. Olisiko helpompi joko olla vielä puoli vuotta kotona opiskelematta tai hakea vauvalle pk-paikkaa ja lopettaa imetys? Siivousfirmoilta voi sitten ostaa niitä siivous- ja kodinhoitopalveluja.

Vierailija
35/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siivoaisi

*pesisi pyykit

*laittaisi ruoat

niin hieman liikaa taidat odottaa. On ihan eri asia selviytyä noista hommista omassa kodissa oman lapsen/lasten kanssa, kuin hoitaa työt viimeisen päälle jonkun toisen kodissa hänen toiveidensa ja ohjeidensa mukaan. Jo ajatuskin tuollaisesta työstä stressaa minua.

Vierailija
36/36 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhailla on jo töitä, täytyy vaan saada heidät keksimään, miksi tekisivät mielummin töitä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi