Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti, kuinka usein "laiskottelet" eli

Vierailija
12.10.2009 |

sallit itsellesi päiviä, jolloin et tee kuin pakolliset rutiinit.

Minusta tuntuu, että on pakko, pakko, imuroida, pestä pyykit, hoitaa tiskit samantien, tehdä kaikki mahdollinen aina kuin mahdollista. Eli olen kai jokin suorittajatyyppinen kotiäiti. Olen monta vuotta ollut kotona ja alkaa jo rassata, kun en osaa rentoutua. Jos oikaisen itseni sohvalle ja luen jotain naistenlehtiä, tunnen heti syyllisyyttä kun en tee hyödyllistä asiaa. Nytkin olisi pölyä, tiskit pöydällä ja mitä vaan. Lapset menivät pihalle naapurin tädin kanssa, joten tässä olisi luppoaikaa... Löhöänkö hyvällä omalla tunnolla vai puunaisiko taas noita nurkkia, huoh ja puuh!!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva silloin päikkäreillä, esikoinen tekee läksyjä ja keskimmäinen katsoo dvd:tä suomenkielen taidon ylläpitämiseksi. Great excuse... ; )

Istun ja luen tai hengaan silloin täällä. Luen myös yleensä lapsille jonkun suomenkielisen kirjan ja lepäilemme sitten yhdessä sohvalla.

Vierailija
2/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hämäävä tuo sinun aloituksesi. "Laiskottelet" eli et tee kuin pakolliset rutiinit...

Niitä pakollisia rutiineja kun riittää aamusta iltaan - jos laiskotella haluaa niin pitää jättää niitäkin väliin.

Minun laiskotteluani ovat visiitit av:lle pyykkikoneellisten välissä kun ei juuri sillä hetkellä tarvitse laittaa ruokaa eikä jaksa siivotakaan. Pakollisia rutiineja ne silti ovat, voivat vain joskus odottaa hetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina huono omatunto jos istahdan koneelle tai katson telkkaria. Alkaa väsyttää, kun koko ajan pitää jotain puunata. Ja sitten ärsyttää, kun paikat menee sotkuun niin nopeasti, että hommaa löytyy ihan koko päivälle. Yöllä sitten heräilen vauvaa syöttämään, joten kai se olisi ihan tervettä välillä vain ollakin.

Vierailija
4/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tiskit ei katsos karkaa mihinkään. Siivous ja kotityöt ovat ainoat, mistä oikeasti voi joustaa, ni joustakaa hyvät ihmiset välillä niistä. Joskus, kun haluaa saada jotain näkyvää aikaiseksi, työasioita, sisustukseen liittyvää tms. on talo kuin pommin jäljiltä, mutta niin tyytyväinen olo, kun on jotain oikeasti näkyvää saanut aikaiseksi.

Mut kyllä kotiäidin on rentouduttavakin silloin, jos siihen mahdollisuus tarjoutuu. Jaksat sitten lastenkin kanssa paremmin. :)

Jos lapsiperheessä aikoo pitää aina talon ja lapset siistinä, ei siinä paljon sitten muuta ehdikään päivän aikana.

Vierailija
5/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla onkin jo lapset koululaisia. Aina tulee joku kotiin klo 12 lähtien mutta sen jälkeenkin mulla riittää luppoaikaa, kun lapset puuhaavat jotain omiaan tai kavereiden kanssa.

Hävettää ihan myöntää, kuinka helppoa mun elämä on...mutta miksi se elämä pitäisi stressaten viettää, jos sen voi viettää muullakin tavalla? Eikä miehenikään tarvitse yltiömäisesti pakertaa: leppoisa työ, hyvä palkka ja kotona ei tarvitse tehdä mitään kotitöitä (paitsi kesällä leikata nurmikko).

Vierailija
6/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten minulla on aikaa vielä 4h käydä kaupassa ja tehdä ruokaa miehelle.

Vauva hengailee mukana kantoliinassa kaiken ajan.

Omaa aikaa jää noin 2h jos vauva nukkuu.

Vierailija
7/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeessä te teette JOKA PÄIVÄ 4 h?? Ymmärrän, jos tähän kuuluisi vielä kaupat ja ruoanlaitot mutta pelkkä siivoaminen?

Kyselee se koululaisten kotiäiti

Vierailija
8/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ainutlaatuinen vaihe elämässä saada olla kotona omien lasten kanssa etten halunnut pilata sitä suorittamisella.

Osa aikaansaavista ystävistäni vähän ihmetteli sitä meidän laiskottelua, mutta en välittänyt siitä. Hymyilin vain ja sanoin että haluan nauttia kotonaolosta täysillä, kun koko elämä sen jälkeen on taas hirveää raatamista ja kellottamista...

Vierailija
9/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisia päiviä en kovinkaan usein vietä tekemättä jotain kotitöitä, mutta toki ne on pääasiassa noita sinun mainitsemiasi "pakollisia". Itse luen itselleni pakollisiksi töiksi vain sen että lapsella on ruokaa, puhdas vaippa ja seuraa/tekmistä. Tiskit, aikusten ruuat, pyykit ja pölyt hoitelen sillon ku saan inspiksen ja ei noita töitä läheskään joka päivällä ole. Isompia siivouksia ja pihatöitä tehhään sit porukalla aika ajoin. Aina meillä kuitenkin on koti niin siisti että vieraita sopii tulla ja aina on kaikille puhdasta vaatetta päälle pistää.

Joka päivä tietoisesti "laiskottelen" tytön päiväunien aikaan eli noin 1-1,5h. Se on aika jonka olen itselleni luvannut minun kotiäidin "työsopimukseen" kuuluvana lepohetkeneä. Sillon oon netissä, luen lehtiä/kirjaa, katon telkkaria tai otan vaikka itekki päikyt. Mutta sillon en tee kotihommia.

Lisäksi usein laiskottelen iltasin ku tyttö on isänsä kanssa ulkoilemassa noin 2h. Mut tästä tunnen aika usein vähän huonoa omaa tuntoa. En ehkä niinkään kotitöiden takia vaan sen takia, että en oo saanu lähetyksi harrastaan ite sillon mitään vaikka joka päivä toi sama mahdollisuus olis.

Taian olla aika laiska kotiäiti :D Mutta ainakin onnellinen sellainen.

Vierailija
10/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee kotia laitellessa päivisin n. tunti! Ja silti suht siistiä!

Vierailija
11/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille sapuskaa suuhun, sekin voi olla välillä mitä sattuu einestä. Ja sit laiskottelua.

Vierailija
12/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeessä te teette JOKA PÄIVÄ 4 h?? Ymmärrän, jos tähän kuuluisi vielä kaupat ja ruoanlaitot mutta pelkkä siivoaminen?

Kyselee se koululaisten kotiäiti

Minusta on mukava pitää koti siistinä.

Vierailija
13/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on pakko antaa ruokaa ja laittaa ne nukkumaan (koska muuten ne huutaa ja se häiritsee lepäilyä), mutta muuten teen just sitä mikä HUVITTAA.

Vierailija
14/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran JOKA PÄIVÄ muka oikeasti tarvitsee siivota? Mitä te siihen siivoukseen sisällytätte? Meillä siivotaan kerran viikossa kunnolla. Muuten vain esim. imurointi eteisestä jos tullut paljon hiekkaa, eli sieltä mistä tarvii. Päivittäisiin toimiin kuuluu vain tiskikoneen pyöräyttäminen (kattilat, pannut yms tykkään käsin pestä), pyykinpesukoneen pyöräyttäminen kerran tai pari ja keittiön pintojen pyyhkäisy ruoanlaiton tai syömisen jälkeen. Eipä noihin mihinkään montaa minuuttia mene! Ruoanlaitto vie tietysti oman aikansa, mutta siinä samalla voikin nuo muut hoitaa. Ei sitä kotia tarvii puunata joka välissä!

Miettikää oikeesti mitkä ihan tosissaan on niitä pakollisia hommia ja mitkä ei. Te itse teette niistä asioista teille pakollisia ja luultavasti teidän kaveritkin nauraa teille selän takana kun pikku tahra piti taas hulluna lähteä putsaamaan ja pinnat kiillottamaan. Kukaan ei huomaa jos siellä vessan peilikaapin päällä on vähän pölypintaa! Itsekin osaa ottaa rennommin kun ei ole niitä "pakollisia" hommia niin paljoa joka päivälle, stressi karttuu kummasti kun sen ajan voi vaikka lukea sen uusimman vauva-lehden tai jopa mennä pihalle lasten kanssa leikkimään! Sais teidänkin aivot välillä vähän raitista happea!

Vierailija
15/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

chattaili pitkin päivää. Ei siivonnut kun kävin töissä. Ei suostunut kotitöihin vaikka kävin töissä ja maksoin laskut. No irtisanoin itseni ja nyt olemme molemmat kotona. Kyllähän tuo vittuilee ja chattailee tuossa vieressä.

Kotityöt hoidan minä kun ei rouva eväänsä liikauta.

Odottelen nyt kauanko jaksaa tätä järjestelyä kun rahastakin on pulaa. Uutta kampausta tekisi mieli ja vaatteitakin haluaisi.

Minua hymyilyttää tuollainen "lepäily" onhan tämä ihan kivaa kotona koneella hengailu.

Vierailija
16/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hymyilyttää tuollainen "lepäily" onhan tämä ihan kivaa kotona koneella hengailu.

Vierailija
17/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toki pakolliset rutiinit. Teen lapselle ruokaa, laitan tiskit tiskikoneeseen, pesen pyykit jos jotain pyykättävää on mutta sen enempää en tee. Teemme miehen kanssa joka toinen viikko kunnon siivouksen lauantaina jolloin lapsi on koko päivän mummilassa.

Vierailija
18/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tottunut kotona hengailuun.

Olisin kuvitellut reiluksi sen, kun tulen töistä niin koti olisi siisti ja ruoka valmiina.

Kun ei sitä tee vaan oleilee koneella päivät pitkät niin minä siivoan ja teen ruuan.

Tähän voisi tottua. Saa luvan lähteä seuraavaksi töihin niin minä jään kotiin.

Vierailija
19/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny kun vauvavuosi taakse jäänyttä ja kuopus 1,5 v niin laiskottelen ja kerään voimia loppuelämää varten. En kuitenkaan syö herkkuja, jotta en pääse lihomaan. Viihdyn ihan hyvin pienessä kaaoksessa ja hyvällä omalla tunnolla teen kaikkea mikä itsestäkin mukavaa. Käydään paljon kerhoissa ja ollaan paljon netissä. Käydään ulkona ja tehdään ruokaa. Joskus siivotaan, siihen on työssäkäyntiin verrattuna runsaasti aikaa. Ihanan helppoa.

On niin ainutlaatuinen vaihe elämässä saada olla kotona omien lasten kanssa etten halunnut pilata sitä suorittamisella. Osa aikaansaavista ystävistäni vähän ihmetteli sitä meidän laiskottelua, mutta en välittänyt siitä. Hymyilin vain ja sanoin että haluan nauttia kotonaolosta täysillä, kun koko elämä sen jälkeen on taas hirveää raatamista ja kellottamista...

Vierailija
20/20 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaihtaa vaipat. Kaikki muut asiat ovat bonusta. Tälläisella asenteella minä ainakin iloiten imuroin joka päivä ja laittelen ruokaa hymyssä suin. Ei tunnu mikään pahalta, kun tekee sen ylimääräisenä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän