Kuinka kauan synnytyksen jälkeen ollaan sairaalassa nykyään jos kaikki menee ok?
Katselin neuvolakortista että esikoista "tehdessä" tulin laitokselle sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja kotiin lähdin torstaina. Miten nykyään, onko tuo aika sama vai patistetaanko synnyttäjä kotiin aikaisemmin?
Kommentit (9)
Ekasta oli treen sairaalassa 3 päivää ja toisesta mukelosta olin vaan yhen päivän,lapsi synty puolillta öin torstaina ja perjantai aamuna lähin kotiin
Yksilöllistä, sairaalakohtaista ja siihen voi itsekin vaikuttaa. Pari päivää lienee aika normiaika.
Taysissa saa lähteä aiemminkin, sitten kätilö tulee kotiin seuraavana päivänä katsomaan äidin ja vauvan vointia.
käy pyöräyttämässä pilttinsä polikliinisesti ja lähtee parin tunnin päästä synnytyksestä kotiin valmistamaan ateriaa insinöörimiehelleen ja viidelle vanhemmalle lapselleen.
kaikki sujuu hyvin, äiti ja lapsi on ok niin toisen kanssa pääsee aiemmin. itse olin ensimmäisestä melki viikon ja toisesta halusin itse kotiin vain mahd.pian, ja nyt kolmatta odottessa olen suunnitellut poliklinikka synnytystä, että heti pois vaan jos mahd. ettei tarvi osastolle mennä. :)
eli jo muutaman tunnin päästä voit päästä kotiin, vauva ei välttämättä.
jouduin olemaan 4 yötä koska mulla hb oli 68 ja mua piti kai sit seurata. Kuopuksesta olisin päässyt sen kanssa kotiin jo seuraavana päivänä, mutta lekurin tarkastuksessa kuului vielä se sydämen sivuääni joten jouduttiin vielä jäämään. Seuraavana päivänä sivuääntä ei kuulunut ,joten saatiin lähteä kotiin. Saas nähä miten tän kolmannnen kanssa sitten joulun tienoilla käy :)
ollaan väh se yks yö, täällä ei lastenlääkärikään aikasemmin katso.Tälläsen käsityksen sain kun olin itse synnyttämässä.ensimmäisen kanssa pari yötä olis hyvä olla,että maito nousee ja imetyskin sujuisi.Samassa huoneessa kanssani oli toista lastaan synnyttämässä ollut ja vietti hänkin kaksi yötä siellä.Vaikka kaikki oli hyvin.
Mulla sektio tehtiin maanantaina aamu yöllä ja kotiin lähdin keskiviikkona puolenpäivän aikaan.Just pääsin sängystä ylös mutta koska yksi sektio takana niin tiesin mitä se on ja samat kivut on kotonakin. Sairaala sängyssä nukkuminen kipeän mahan kanssa vaikeaa. Jos alakautta tulee ja kaikki menee hyvin itsellä ja vauvalla niin eiköhän sieltä viim.yhden yön jälkeen pääse?