Mies on jättänyt kaikki vauvan hankinnat mun kontolle.
Oli todellinen järkytys tajuta se, ettei mies ole osoittanut minkäänlaista intressiä hankkia vauvalle mitään tavaroita. On kyllä ollut hovikuskina vauvaliikkeisiin, ja toiminut maksumiehenä, mutta kaikki, siis aivan kaikki on mun hankkimaa. Vaatteet, tarvikkeet, sänky, turvakaukalo, kestovaipat, siis ihan kaikki. Mua siis niin vituttaa toi mies!
Kommentit (17)
Eiks toi ole ihan normaalia? Meillä mies huolehti vain hoitopöydän kokoamisesta, minusta niin oli ihan ok.
olisit tyytyväinen et on edes maksanut kaiken!
Mä oon aina hankkinut itse kaikki lasten tarvikkeet ja vaatteet, suurimmaksi osaksi maksanutkin. Ei se mulle oo mitenkään merkityksellistä, kuka hankkii mitäkin.
Paaaaljon tärkeämpää on se, että mies on ollut läsnä lapsille ja hyvä isä.
eikö hän ole ne sillon hankkinut, vaikka sinä ehkä olet ne siihen hihnalle nostanut.
Ihan normaali mies sinulla. Ole iloinen, että hän edes tulee mukaan ja maksaa. Meillä mies ei ole koskaan odotusaikana osannut ostella mitään tulevalle vauvalle. Sitten lapsen täytettyä vuoden, on alkanut ihan älytön kilpavarustelu.. Se on hänen tapansa toimia. Minä intoilin vauvan varustelussa, hän intoilee nyt leikki-ikäisen varustelussa. Molemmat ovat vanhempia omalla tavallaan.
Meillä kolme lasta ja minä olen päättänyt kaikki lasten ostokset, mitä tarvitaan, mitä merkkiä jne. Meilläkin mies lähtee mukaan eikä mukise rahasta, en ikinä ole edes ajatellut että mies olisi jotenkin törppö? Jos kieltäytyisi ostamasta niin sitten olis aihetta hiiltyä mut eihän muakaan meidän auton rempat tms. Kiinnosta.
joten minusta sinun ei ole syytä valittaa. Hyvä tilannehan se on jos mies kuitenkin kuskaa ja pystyy taloudellisesti tukemaan. Itse henk. koht. haluankin valita kaikki tarvikkeet itse, toki joissakin asioissa olen vähän miehen mielipidettä kysellyt.
Kyllä se mies ehtii vielä hankintoja tehdä, seuraavat 20 vuotta...Miehelle syntynyt lapsi on konkreettisempi, ja ketä miestä oikeasti kiinnostaa hypistellä jotain kestovaippoja??!!
enpä ole koskaan nähnyt miehiä vauvanvaateosastolla pikkuruisia vaatteita hypistelemässä. Mä ainakin rakensin pesää ihan onnessani raskaana ollessani, esittelin vaan miehelle aina mitä olin hankkinut, ja mies joko a)nyökkäili hyväksyvästi tai b)totesi, että eipä tiennyt tuommoisenkaan olevan tarpeellinen. Niin ja jos mulla meinasi mennä överiksi, niin rauhoitteli vähäsen. On se ihana :)
että joku mies olisi osallistunut tällaiseen asiaan?? :D
Oikeasti, sinulla ei ole mitään valittamista jos mies on oikeasti kuskannut sinua ja maksanutkin vielä :D
Meillä itse sain ajella ( tai silloin kuljin vielä bussilla) esikoiselle hankkimassa kaikki tarpeelliset.
Itse hommasin sängyn, mies tuli kyllä hakemaan onneksi. Ainoa mikä ostettiin yhdessä oli turvakaukalo ja vaunut.
Itse maksoin kaikki muut paitsi nuo kaksi edellistä mainitsemaani.
Vaatteet ym, hoh.. Mies on ostanut yhdet housut, sekin pyynnöstä kun oli samalla kaupassa käymässä ja itse kotona :D ja ne housut on tallella eikä koskaan saa hävittää :D
Toinen kun syntyi niin en edes ajatellut että mies osallistuisi hankintoihin.
Meillä muutenkin taloudelliset jutut menee niin että mies maksaa asumisen, sähkön tms ja minä osallistun yhdessä ruokaostoksiin ja hoidan koko neljän hengen perheen vaate yms hankinnat. Toki itse osallistun myös jätekustannuksiin ja kiinteistöveroon..
etta muiden miehet koluavat vauvaliikkeita vapaa- aikanaan? Tuovat kotiin kasan kestovaippoja kun sina et ole alynnyt ostaa tarpeeksi paljon?
Jos on kerran ollut sun mukana ostosreissuillakin?
Mitä sä oikein sitten halusit, sitä että mies olisi tehnyt ostoslistan myös?
Eikö ole hyvä, että saat itse päättää. Se, että maksaa ja kuskaa on ihan riittävä. Meillä on kolme lasta ja ihana isä mutta vieläkään tuo mies ei tajua varusteista vaatteista yms. mitään. rattaita ei saa kasaan vaatteet menee väärinpäin tuttelia jos pyysi tuomaan niin toi jotain vellii joka oli saman muotosessa purkissa listaa voisi jatkaa vaikka kuin. Kyllä se siitä kun vauva vähän kasvaa.
onko miehesi ikäluokkaa +40v?
Kuulostaa vanhakantaselta juntilta.
Kyllä meillä mies osalllistui rahallisesti ja kiinnostuksella kaikkeen kehdosta vaatteisiin.
Ensinnäkin mieheni on kamalan tarkka siitä sopiiko vauvan sänky sisustukseen.
ja vauvanlakanoiden mätsäys sisustukseen sopivaksi ja oikeaa materiaalia olevien vauvan ulkovaatteiden valinta ei nyt kuulu tohon miehen vankimpaan osaamisalueeseen, joten miksi ihmeessä olisi jaettu hommat niin, että mies tekee niitä? Mies on sitten koonnu pinnasängyn ja hoitopöydän. Turvaistuimia ollaan pähkitty yhdessä kun me on ollu molemmille uus asia ja tosi tärkeää, että tulee hyvät. Ja mies on sitte tehny ikkunanpesua ym kun iso maha alkanut olla hidaste...
Eli ei valittamista ap:llä, jos muuten mies osallistuu
jos miehelläni olisi ollut joku mielipide johonkin vauvantavaroiden ostoon. Mutta jokainen tavallaan.
Mutta sieluni silmillä näen ap:n miehen hölmistyneen ilmeen, kun ap alkaa hormonimyrskyissään raivota miehelle siitä, että "mies ei ole osallistunut" :D
Kun mies on kerran ilmeisesti ollut koko ajan ostoksilla mukana ja vielä hoitanut maksupuolenkin :D
JOKIN asia. Jos mies kantaisi kotiin kestovaippoja, niin sitten raivoaisit siitä kuinka vääränlaisia ne on.
En nimittäin ihmettele silloin yhtään. Ajelee varmasti myös audilla.