Miten pukeudutte töihin
te, joilla asiakastapaamisia tms? Itse olen hoitoalalla eli työvaate "firman" puolesta, ei paljon tarvitse miettiä. Nyt kuitenkin uuden alan opinnot käynnissä ja tajusin, etten tiedä pukeutumisesta mitään! Siis mikä on siistiä mutta ei liian muodollista jne?
Kommentit (6)
koska töissä saa helposti päällensä hiekkaa, maitoa, vesiväriä, räkää jne. Ihan tavallisia hameita, housuja, paitapuseroita ja neuleita.
ja työpaikan kulttuurista. Itse olen tutkimusalalla ja perusvaate on farkut ja paidat (trikoo/paitapusero/neule), joskus hame. Samssa talossa, vastaavissa hommissa on töissä neitejä, jotka pukeutuvat kuin baariin, korkkareihin ja muodikkaisiin mekkoihin. Teen myös opetusta, enkä sen kummemmin muuta tyyliäni niinä päivinä. Kongresseissa pukeudun paremmin, jos olen puhujana tai muuten esiintymässä. Asiakaspalvelussa pukukoodi on yleensä vakavampi, suoraa housua/hametta, neulettta ja paitapuseroa. Erityisesti siis toimistopuolella ja vakavahekisissä töissä ;), siis pankissa yms. Luovilla aloilla pukeutuminen on rennompaa, mutta siellä taas ei ole hyvä olla tylsä ja sovinnainen.
Olen pankissa nähnyt niillä naisilla samanlaiset jakkupuvut kaikilla.
asiakastapaamisissa yms. jakkupuku, konttorissa muuten meillä fiiliksen mukaan jakku tai paitapusero, paitapusero & liivi ja suorat housut, tai jotain siistiä ja nuorekasta =). Ei siis samanlaisia jakkupukuja, vaan jokainen makunsa mukaan ihan omasta vaatekaapista.
Jos tapaan asiakkaan ensi kertaa ja etenkin jos on kilpailutustilanne kyseessä eli asiakas arvioi minua ja osaamistani muita vastaan, minulla on aina jakku ja suorat housut tai hame, ei välttämättä kuitenkaan yhtenäistä jakkupukua. Juuri nyt ykkösasuni on tummansiniset suorat housut/hame ja samanvärinen silkkipaita, jossa on vähän röyhelöä v-kaula-aukossa, ja syklaaminvärinen jakku keittovillaa, siis sellainen muodollisen jakun ja villatakin siisti välimuoto. Valkoinen paitapusero käy samaan asuun myös.
Myöhemmin asiakassuhteen aikana vaihdan suorat housut farkkuihin tai jakun neuleeseen. Vain toimistopäivinä käytän farkkuja ja neuletta yhtä aikaa.
toimistohommissa ja tapaa oppilaita (seka lapsia etta aikuisia) paivittain + uusia ihmisia jotka kay vaan kyselemassa. paalla farkut ja korkokengat + joku siisti toppi. tai tavallinen toppi ja joku iso huivi...
ja työpaikan kulttuurista.
Itse olen tutkimusalalla ja perusvaate on farkut ja paidat (trikoo/paitapusero/neule), joskus hame. Samssa talossa, vastaavissa hommissa on töissä neitejä, jotka pukeutuvat kuin baariin, korkkareihin ja muodikkaisiin mekkoihin. Teen myös opetusta, enkä sen kummemmin muuta tyyliäni niinä päivinä. Kongresseissa pukeudun paremmin, jos olen puhujana tai muuten esiintymässä.
Asiakaspalvelussa pukukoodi on yleensä vakavampi, suoraa housua/hametta, neulettta ja paitapuseroa. Erityisesti siis toimistopuolella ja vakavahekisissä töissä ;), siis pankissa yms. Luovilla aloilla pukeutuminen on rennompaa, mutta siellä taas ei ole hyvä olla tylsä ja sovinnainen.