Olen raskaana, mies haluis muuttaa yhteen. Mitä mieltä olette?
Olemme aikoinaan seurustelleet ja nykyisin ystäviä, välillä seksiä ja siitä sattui tämä raskaus.
Mulle abortti ei ollut vaihtoehto, eikä mieskään sitä esittänyt. Sovittiin, että osallistuu sen minkä voi (asuu toisessa kaupungissa).
Nyt kuitenkin raskauden myötä hänen isänvaihto heränny ja haluis että yritettäis vielä. En rakasta häntä enkä näe meillä yhteistä tulevaisuutta, mutta oisko sellanen kaveri-kämppis-liitto mahdoton ratkaisu siinä vaiheessa kun lapsi ihan pieni?
Arveluttaa vähän vauva-arki yksin, vaik sen olenkin kokenut (mulla yks lapsi ennestään jonka kans olen ollut kaksin), mut esikoinen oli niin helppo aina, ei ole esim valvottanut koskaan, ollut tosi terve ja perustyytyväinen.
Kommentit (7)
mahdollisimman lähelle teitä - ei samaan asuntoon kuitenkaan.
Jossain vaiheessa varmasti molemmat teistä kaipaa elämää sen vauvaperheen ulkopuoleltakin ja tuo järjestely voi tuntua ahdistavalta. Olisko mahdollista asua lähekkäin niin että mies pääsisi osallistumaan vauvan elämään mahdollisimman paljon?
Rakastaminen on pitkälti tahdon asia ja rakastuminen tapahtuu oman pään sisällä.
Rakastaminen on pitkälti tahdon asia ja rakastuminen tapahtuu oman pään sisällä.
itse asiassa en enää sen jälkeen kun sain esikoiseni. En tiedä, mikä päänupissa vinksahti silloin :D Tuntuu, että oma lapsi vie niin sen kaiken hellyyden, rakkauden ja läheisyyden ettei siitä "riitä" enää kellekään miehelle :O
Niin ja kuten joku ehdotti, tuo ois mulle ihanneratkaisu että mies asuis lähellä muttei meillä. Hän ei siihen ainakaan vielä ottanut mitään kantaa.
ap
En todellakaan muuttaisi yhteen tuossa tilanteessa. Erillään asuminen ei estä sitä, etteikö mies voisi viettää teillä aikaa ja tarvittaessa yöpyä silloin tällöin. En kuitenkaan lähtisi lapsen vuoksi noin vaikeaan tilanteeseen.
Kaveruusliittokaan ei ole täysin älytön juttu, jos molemmat ovat samalla taajuudella homman suhteen. Jos taas mies on ihastunut ja haluaisi suhdetta, odotettavissa on hankaluuksia.
Jos kavereina muutatte yhteen, miettikään ennalta mitä teette, jos jompikumpi rakastuu liiton ulkopuolisiin. Miten yökyläilyt hoidetaan jne.
Ja onko sitten lapselle reilua, jos isi joutuu muuttamaan pois, kun löytää toisen tai äiti löytää uuden miehen. Lapselle se on aivan sama kuin tavallinen avioero. Ehkä olisi parempi, että yhteistä kotia ei olisi alun perinkään. Jutelkaa.
ap