Aikuislukio kotona olemisen ohessa
Onko kellään kokemusta aiksuilukio-opinnoista samalla kun on kotihoidontuella kotona?
Mua kiinnostaisi alkaa käymään lukion kursseja pikkuhiljaa, mutta mietin vain mahtaako sittenkin olla liian rankkaa. Varsinkin talvella jos lapset sairastelevat kovin.
Mahtaako stressata tai tuntua surkealta, jos sitten täytyykin keskeyttää.
Kommentit (13)
ja perheen sekä omakotitalon hoidon ohella, mies matkatöissä.
ja perheen sekä omakotitalon hoidon ohella, mies matkatöissä.
Kirjoitti siis ylioppilaaksi käytyään aikuislukion. Onko sulla hiukan termit sekaisin?
kokemuksia, eikä siskon tai kummin tai kaiman ;)?
Reilu vuosi eli ennestään takana. Kaksi vuotta kävin sitten aikuislukiota etäopiskeluna, joista perjantai oli ainoastaan lähiopiskelupäivä. Yksi lapsi oli, oli vajaan vuoden kun aloitin aikuislukion. Luin päiväuniaikaan ja iltaisin. Ei se nyt helppoa ollut, mutta hyvin selvisin. Niin ja olin yksinhuoltaja.
Mitä aineita kirjoitit? Hieno suoritus, onnea :)!
Olen viisitoista vuotta sitten kirjoittanut magnan paperit, enkä niillä aikanaan (useita kertoja yrittäneenä) päässyt opiskelemaan haluamaani alaa.
Siinä kohti hyvä niin, sillä tiedän, että olisin jo vaihtanut alaa. Opiskelin sitten toisen alan (ei akateemisen) mutta nyt suurperheen äitinä haaveilen kuitenkin paremmasta taloudellisesta asemasta ja haasteellisemmista työtehtävistä.
Suoritetut kurssit hyväksytään, vaikka joutuisitkin väliaikaisesti keskeyttämään, joten ANNA PALAA!
Niin ja olin yksinhuoltaja.
Täällä jotenkin melkein kaikkien on korostettava sitä, että TODELLAKIN ON!!!! yksinhuoltaja.
Suoritetut kurssit hyväksytään, vaikka joutuisitkin väliaikaisesti keskeyttämään, joten ANNA PALAA!
että ei se opiskelu ikinä sinällään hukkaan mene. Ja onhan se ihan hyödyllistä vaikka vain yleissivistyksen kannalta, jos ei muuten ;).
ap
Niin ja olin yksinhuoltaja.
Täällä jotenkin melkein kaikkien on korostettava sitä, että TODELLAKIN ON!!!! yksinhuoltaja.
Minä voin heittää miehen ja lapset pihalla pariksi tunniksi ulkoilemaan ja opiskella sillä aikaa, yh ei niin helposti sitä tee.
ap
Tosin olin silloin alussa vielä töissä, mut sitten äitiyslomalla ja hoitovapailla myös. Opiskelu kesti 3 lukuvuotta ja kirjoitukset jaoin kahdelle kerralle.
Kävin noin 3/5 lukion oppimäärästä, kun en varsinaisesti tarvinnut sitä lukion päättötodistusta mihinkään. Kirjoittamaanhan pääsee (jos on väh. 2,5 v. ammattitutkinto) vaikka ilman mitään opiskelua, tosin silloin kirjoitukset ei välttämättä hyvin mene.
Etänä luin oikeastaan kaiken muun paitsi saksan, jota halusin oppia uutena kielenä ja koin, että läsnäolo ja uuden kielen puhumaan pääseminen on mulle välttämätön. Muutamia muitakin yksittäisiä kursseja kävin iltalukiona (englantia ainakin).
Mun mielestä menet vaan, eihän se aikuislukio oikeastaan jää "kesken", kun sitä voi jatkaa milloin vaan. Teet vaan opinto-ohjaajan kanssa realistisen suunnitelman ja muokkaat sitä sitten, jos tarve tulee.
Haepa netistä lisää tietoa etälukiosta. Se ei sido läheskään niin paljon kuin iltalukio, eli esim. lasten sairastelut ei haittaa samalla tavalla.
Haepa netistä lisää tietoa etälukiosta. Se ei sido läheskään niin paljon kuin iltalukio, eli esim. lasten sairastelut ei haittaa samalla tavalla.
lähtenyt liikkeelle peruskoulun matematiikan kertauskurssista täällä ihan itsekseni.
Aikomukseni on siis korottaa matematiikan, ruotsin ja englannin arvosanoja. Lisäksi aion kerrata d-kielen ja kirjoittaa senkin.
TSEMPPIÄ!
Reilu vuosi eli ennestään takana. Kaksi vuotta kävin sitten aikuislukiota etäopiskeluna, joista perjantai oli ainoastaan lähiopiskelupäivä. Yksi lapsi oli, oli vajaan vuoden kun aloitin aikuislukion. Luin päiväuniaikaan ja iltaisin. Ei se nyt helppoa ollut, mutta hyvin selvisin. Niin ja olin yksinhuoltaja.