Sitkeää flunssaa
Meidän perheessä on jatkunut flunssailu jo useita viikkoja. Ensin pelkkää yskää pari viikkoa, sitten alkoi lämpöilyt 1,5 viikkoa sitten, 38 molemmin puolin vaihtelevasti, usein jopa alle, joten kunnon kuumeesta ei ole kyse. Kurkkukivut, lihaskivut, silmätulehdusta, nuhaa ja tosiaan se järjetön yskä. Jos viemme lapsen lääkäriin, juuri sillä hetkellä ei ole lämpöä, eikä saada sairaslomaa.
Mies on nyt kuumeillut/lämpöillyt tasan viikon ja miettii töihin menemistä huomenna, kun ei tunnu olo joka tapauksessa muuttuvan miksikään. Mutta mua vähän vaivaa, että mitä tää tauti on ja kuinka kauan se tartuttaa.
Emme tiedä ketään, edes tutun tuttua, jolla olisi ollut se kuuluisa possunuha. Ja siihen tässä taitaa olla turhan vaatimattomat lämmötkin.
Onko kenelläkään muulla ollut tällaista? Kauanko kesti? Auttoiko siihen mikään?
Kommentit (3)
Koululaisella alkoi nuha ja pieni lämpö 3 viikkoa sitten. Se meni jo hieman ohi, kunnes minä ja päiväkoti-ikäinen sairastuimme kurkkukipuun ja nuhaan 2 viikkoa sitten. Päiväkotilaiselle tuli korvatulehdus ja koululainen sairastui uudelleen; nyt sietämättömään yskään ja nuhaan. Lapsilla on ollut lievää lämpöä, mutta minulla ei.
Silti minä olen ollut kaikista kipein: järkyttävä nuha, kurkkukipu, korvakipu, silmätulehdus ja öisin valvottava yskä. Lääkärissä olen käynyt ja poskiontelotkin jo punkteerattiin, mutta ei siellä bakteeritulehdusta ollut.
Ja tätä on nyt siis jatkunut 2 viikkoa. Eilen jo ajattelin, että olisiko oloni kohentumassa, mutta tänä aamuna olen taas niin tukkoinen että oksat pois.
Hoh hoijaa...
ei niin lohduttavaa on se, että tämä voi vielä jatkua jonkin aikaa. Ei olla kukaan oikein kunnossa, mutta tänään vain kahdella meistä nousee kuumemittari 38 tienoille, silti olo on kaikilla kuin hakatulla.
No, täytyy katsella kärsivällisesti eteenpäin. Sairaslomaa meillä ei taaskaan huomiselle ole, mutta osan on ainakin jäätävä kotiin.
- ap
Esikoisella kuumetta ja kurkkukipua viikon. Sen jälkeen yskä kesti reilut 3 viikkoa.
Mulla kuumetta ja kurkkukipua viikon. Pari päivää ok, iski poskiontelotulehdus ja kuume, sen jälkeen yskä joka jatkui pari viikkoa. Kurkku jatkuvasti kipeä.
Miehellä kurkku kipeä kuukauden, ei muita oireita.
Kuopuksella yskä reilut 3 viikkoa, ei muita oireita.
Siis todella pitkäkestoista ollut.