Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin isä vei lapsia harrastukseen ja takapenkillä oli 4 tenavaa. :(

Vierailija
10.10.2009 |

Meidän perheessä on aina oltu erittäin tarkkoja siitä, että kaikki ovat omissa turvavöissään tai istuimissaan.

En millään kehtaisi ruveta nipottamaan tästä, kun toinen on hyvää hyvyyttään tarjoutunut kuskiksi harrastusta varten. Erittäin todennäköisesti tämä tilanne tulee toistumaan jatkossakin, jos tämän perheen kyydillä lapset menevät.

Toisaalta en kuitenkaan hyväksy tällaista lasten kuljetusta kuin aivan hätätapauksessa, eikä tämä mikään hätätapaus ollut.

Miten otan asian puheeksi, jos otan? Yksi vaihtoehto on tietenkin tarjoutua itse kuskiksi, mutta jos silloinkin harrastukseen menijöitä on 5 lasta, joudun kieltäytymään ottamasta kaikkia kyytiin... eli olen varmaan toisten vanhempien mielestä hankala nipottaja...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa nytkin kuskata enemmän kuin vöitä...

Vierailija
2/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laske lapsiasi hänen kyytiin, vie itse. Voit vaikka kertoa syyn hällekin. Eipähän sitten tuppaa omia lapsiaan sulle riesaksi.

Paras kun kaikki vie omansa vaan harrastuksiin, niin teen itsekin. Voi sitten vaan syyttää itseään, jos jotain sattuu matkalla.

Ja itse en missään nimessä edes anna lasten olla kenenkään autossa ilman omia istuimia tai turvavöitä.

Vierailija
4/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie omasi itse. Loput mahtuvat tuon isän kyytiin turvallisesti. Näin itse tekisin.

Vierailija
5/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minun lapseni kulkevat asianmukaisissa istuimissa ja vöissä. Poislukien tietysti joku hätätapaus tmv.

Tästä asiasta olen ehdoton.

Mikset suoraan sano että tajusit vasta nyt että lapsia on enemmän kuin paikkoja (pidä pointtina se että sinä itse olit hölmö etkä huomannut tuota epäkohtaa) ja sano että kuljetukset pitääkin miettiä uudelleen. Jos ko henkilö ihmettelee että miksi, niin sano että haluat että lapset ovat vöissä ja asianmukaisilla paikoilla.

Vierailija
6/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on senkokoista porukkaa kyydissä, homma on senkin puoleen laitonta.

Tuota näkee yllättävän paljon, että mukuloita kuskataan lyhyitä matkoja ilman mitään turvalaitteita heti kun kaukalostaan ulos kasvavat. Ja niin tyhmää! Kolari voi sattua missä vaan, ja nokkakolari esim. 50 nopeudessa saa aikaan pahaa jälkeä.

Itse en päästäisi tuohon kyytiin. Ei siitä tarvitse kommentoida kuin jotain "me viemme lapsemme itse, koska meidän istuimet ei mahtuisi teidän autoon noin monen lapsen kanssa". Jos joku hermostuu moisestan, niin sittenpä hermostuu. Onhan teillä itsellänne istuinkorokkeet tms. käytössä? Kyse on kuitenkin omista lapsistanne ja heidän turvallisuudestaan, joten vastuu on teidän.

Vierailija
7/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilapäisesti saa kuljettaa yli 3-vuotiasta alle 135-senttistä ilman turvaistuinta, siis pelkissä vöissä.

En ole käynyt mittailemassa toisten lapsia, omani on kyllä yli 135 cm.

ap

Vierailija
8/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yhteishyva.fi/vapaa-aika_perhe/lapset_kasvatus/turvaistuin_o…

Että poliisille voi aina selvittää, että kuljetus on tilapäistä? Hienoa, varsinkin vanhemmilta, jotka tällaisella tilapäisyydellä mahdollistavat lapsensa vakavan loukkaantumisen tai kuoleman pikkuonnettomuudessakin.

Jos ei istumia enää käytetä, varmaan turvavyön puute on kuitenkin aika riittävä syy ja selitys jättää tuollaiset kyydit väliin.

10

Vierailija
9/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylikuormaus ollut kielletty sakon uhalla! Henkilöautoissa siis. Ennen oli tuo mahdollisuus tilapäisesti kuljettaa esim. kuutta viiden hengen autossa, mutta ei enää.

Vierailija
10/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette ymmärrä fysiikan laeista yhtään mitään. Oli laki tai ei, tuli sakko tai ei, niin törmäysvaikutukset ovat aina samanlaisia.

Vierailija
11/11 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoita sitä sun lapsen hautakiveen "en ollut nipo"