miksi pikkuiseni ei nuku enää yksin?
mulla on 11 kuukautta vanha tyttö ja ennen nukkui niin kiltisti pinnasängyssä. Nykysin ei suostu nukkuun kun muutaman tunnin pätkissä. Kun herään laittamaan pientä takaisin nukkumaan niin hän kyllä menee makuulle, mutta raottaa koko ajan silmiä ja jos poistun viereltä niin alkaa huutaa kuin pelästyisi jotain. Nyt ei ole auttanut muu kuin nukuttaa vaan sylissä ja ottaa viereen nukkumaan. Siinäkin välillä vilkasee mua tai tavoittelee unissaan mun kättä. Onko tämä jotain eroahdistusta vai mikä on? Mitä voin tehdä asialle?
Kommentit (2)
Menee ohi ajallaan. Auttaisiko, että pidät kädestä kiinni?
Eipä tietty haittaa, vaikka vieressä nukkuu. Kunhan nukutte, eikös niin?
terv kahden yh, jonka lapset vieläkin usein nukkuu mun vieressä, nyt ovat jo 3 ja 5. Ja nukutaan hyvin ja syvästi! Ja kauan.
olen yrittänyt pitää kädestä, mutta heti kun päästän irti niin tulee parku vaikka nukkuisikin jo. Silittelyä, laulua, musiikkia.. kaikkea olen kokeillut.
Niin eihän se haittaa, että vieressä nukkuu, yh olen myöskin joten kiva vaan kun on joku vieressä. Huolestuin vaan äkillisestä muutoksesta. Kyllä paremmin ja pidempään tuossa vieressä nukkuukin, että ei siinä mitään valittamista. Mietin vaan, että eikai ole mitään ongelmaa syntynyt hänelle.
Menee ohi ajallaan. Auttaisiko, että pidät kädestä kiinni?
Eipä tietty haittaa, vaikka vieressä nukkuu. Kunhan nukutte, eikös niin?
terv kahden yh, jonka lapset vieläkin usein nukkuu mun vieressä, nyt ovat jo 3 ja 5. Ja nukutaan hyvin ja syvästi! Ja kauan.