Mitä Aleksis Kiven päivä merkitsee sinulle?
Kommentit (13)
yhtä vähän kuin vappu tai juhannus. EVK.
Aleksis Kiven päivä on suosikkini liputuspäivien joukossa. Olen itse kotoisin Nurmijärveltä, jossa Kiven elämä ja teokset ovat voimakkaasti läsnä jo kouluopetuksessa. Kivi on vaikuttanut elämääni monessa muodossa.
Itsekin opetan, ja loppuviikon tunneilla käsiteltiin 8.-9.-luokkalaisten kanssa Kiveä. Tuntuu hyvältä voida siirtää omaa innostusta eteenpäin oppilaille.
joutuu naamapunasena arvailemaan lapsille, minkä takia liput on salossa. Ja kun lopulta muistaa, että 10.10. vietetään A. Kiven päivää, ei muista onko se nyt kirjallisuuden päivä, Suomen kielen päivä, vai mikä...
Seitsemää veljestä, joka on suosikkiromaanejani, Sydämeni laulua (Tuonen lehto, öinen lehto ...). Montaa hienoa asiaa.
Muutama vuosi sitten kävin usein työasioissa Lapinlahden sairaalassa. Vanha, monenlaista tarinaa kuullut ja tapahtumaa nähnyt rakennus. Siellä oli portaat, joiden askelmat olivat tuhansien ja tuhansien askelten alla kuluneet. Ajattelin, että aleksis Kivikin on näitä rappusia taaperanut...
Kerro mulle. Mul taitaa olla aukko sivistyksessä?
kulttuurin päivää! Ilman Kiveä ja kumppaineita meillä tuskin sitä paljon olisi nyt!
6.-luokkalaisille koulussa Aleksis Kiveä. Mielettömän vaikuttavaa!
olisko ollut bipolaaritauti vai peräti sch; en muista, mutta jotain kuitenkin.
Kivestä kiinnostuneille Veijo Meren kirjoittamaa elämäkertaa Aleksis Stenvallin elämä. Selviää myös se Lapinlahdessa vietetty aika.
2
Seitsemän veljestä on todella hyvä kirja.
Aleksis Kiven päivänä 27 vuotta sitten :D
eli jonkunlaista biletystä yleensä..