Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pystytkö olemaan juomatta?

Vierailija
09.10.2009 |

joku täällä siunaili, että hänkin on alkkis, jos kerta 2 x viikossa juopottelu on alkoholismia. No sehän on.

Vai pystytkö olemaan juomatta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle hyvät viinit on yksi elämän suurimmista nautinnoista, joista en kyllä luovu ellei ole ihan pakko!

Vierailija
2/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. kolme vuotta sitten join häissä puoli lasia skumppaa ja yhden siiderin, sitä ennen taukoa oli ainakin 3-4 vuotta ja tuon jälkeenkään en ole mitään ottanut. Ei vaan mitään tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se alkoholismi on sairaus. Alkoholin käyttö tai edes suurkulutus ei ole sairautta. Siitä on vielä pitkä matka alkoholismiin, jos juo kaksi tölkkiä olutta tai siideriä päivässä. Moraalinvartijat haluavat ilmeisesti syyttä suotta syyllistää meitä tavallisia, hyviä ihmisiä.

Vierailija
4/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani kuoli viinaan. Sai siitä paksusuolensyövän ja kuoli 65-vuotiaana. Sairasteli monta vuotta enen kuolemaansa.

Oma äitini menee samaa polkua kovaa kyytiä.Juo joka päivä, arkena noin 4 pulloa olutta/päivä (että pystyy käymään töissä), viikonloppuna ja lomilla 6-pack+puolikas kossu/päivä. Kunto on jo huono.

Sitä kun vierestä näkee miten läheiset kuolee siihen myrkkyyn nuorena niin mulla ei ole mitään mielenkiintoa seurata niitä mullan alle heti kun eläkepaperit saan. Mä nuuskin multaa mieluummin vasta 90-vuotiaana ja nautin elämästä kolmannesvuosisadan pidempään :D

Jokainen valitkoon tiensä.

Vierailija
5/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juonut alkoholia viiden vuoden aikana.

Vierailija
6/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei pysty olemaan juomatta, on pakko-oireinen eli sairas. alkoholi on myrkkyä ja kyllä se lopulta alkaa näkymään se myrkyn juominen.

että se alkoholismi on sairaus. Alkoholin käyttö tai edes suurkulutus ei ole sairautta. Siitä on vielä pitkä matka alkoholismiin, jos juo kaksi tölkkiä olutta tai siideriä päivässä. Moraalinvartijat haluavat ilmeisesti syyttä suotta syyllistää meitä tavallisia, hyviä ihmisiä.

Vierailija
7/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolme kertaa lopettanut positiivisen raskaustestin tehtyäni alkoholin käytön kuin seinään eikä ole tehnyt heikkoa olla ilman.

Juomme yleensä perjantaina ja lauantaina miehen kanssa muutaman oluen tai viiniä. Painottuen aikaan kun lapset nukkuvat, mutta ei ole mikään tabu lastenkaan aikana juoda saunaolutta tai ruokaviiniä.

Päätin kuitenkin esim. viime viikonloppuna etten ota yhtään mitään, koska oli pakko tehdä opiskeluun liittyviä juttuja ja olin siis juomatta, en edes ajatellut asiaa mitenkään. Tästä illasta en osaa sanoa, Matti Nykäsen sanoin: Saatan ottaa tai saatan olla ottamatta.

Vierailija
8/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin nyt raskausaikana ei ole edes tehnyt mieli mitään alkoholia. Tosin ennen raskauttakin join todella harvoin. Ehkä noin kerran kuukaudessa tai kahdessa. Eikä silloinkaan mitään övereitä, max.3-5 annosta. Joskus hyvän ruuan kanssa tietysti lasi viiniä mutta sitäkin harvoin. :)

Vierailija
9/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, tykkään viineistä ja oluesta ja konjakista kahvin kanssa. Mutta ei mun maailma kaadu siitä suuntaan eikä toiseen, jos en enää ikinä voisi juoda pisaraakaan. En muutenkaan juo humaltumistarkoituksessa, viiniä ruuan kanssa siksi että se korostaa ruuan makua, oluen kuumana päivänä koska se maistuu virkistävältä jne... En koskaan saavuta iloista nousuhumalaa, jonnekin 3-4 alkoholiannokseen asti ei tunnu mitään ja sen jälkeen äkkiarvaamatta iskee kaamea känni... Joten nautin sen lasillisen joskus, eikä sillä niin väliä ole jos se jää juomatta. Yhdentekevä aine mulle.

Vierailija
11/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juominen + tupakka jäi samana päivänä kun sain tietää olevani paksuna eli kyllä pystyn olemaan ilmankin.

Eikä ole tehnyt mieli yhtään

Vierailija
12/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka päivä polttanut tupakkaa ja juonut viinaa. Mikäs siinä jos on sellai body notta kestää.

Vierailija
13/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme olutta, tai kaksi, kolme lasillista viiniä. Ihan tunnen itseni työkykyiseksi enkä alkoholistiksi. Lapset ovat jo nukkumassa kun juon. Rentoudun ja katson samalla telkkaa. Tämä siis yleensä viikonloppuisin. Mielellään napostelen samalla myös sipsejä tai syön jotain hyviä juustoja. Ihan vain nautiskelen siitä, että työviikko on takana ja saan olla rauhassa.

Vierailija
14/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme olutta, tai kaksi, kolme lasillista viiniä. Ihan tunnen itseni työkykyiseksi enkä alkoholistiksi. Lapset ovat jo nukkumassa kun juon. Rentoudun ja katson samalla telkkaa. Tämä siis yleensä viikonloppuisin. Mielellään napostelen samalla myös sipsejä tai syön jotain hyviä juustoja. Ihan vain nautiskelen siitä, että työviikko on takana ja saan olla rauhassa.

Vierailija
15/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi voi olla suurkulutusta, mutta suurkuluttaja ei välttämättä ole alkoholisti.

Alkoholisti on alkoholisti vaikkei joisi pisaraakaan alkoholia.

Tämän kun ihmiset vielä ymmärtäisivät.

Molemmat voivat olla juomatta, suurkuluttaja ja alkoholisti. Ero on siinä että voiko ottaa vain yhden alkoholiannoksen ja sitten lopettaa. Suurkuluttaja voi ottaa yhden saunakaljan. Alkoholisti ei voi. Joko on ottamatta yhtään tai sitten vetää lärvit.

Olen asiassa vielä niinkin jyrkkä että jos ihminen ei ole alkoholisti, hänestä ei edes suurkulutuksella tule sellaista. Ihminen joko on alkoholisti syntyessään tai sitten ei ole. Myöhemmin muutosta ei tule. Ainoa keino millä alkoholistiksi syntynyt voi välttää alkoholismin on se ettei KOKO elämänsä aikana ota yhtään pisaraa alkoholia.

Lukekaa James Grahamin kirja Juoppohullut vallankahvassa, niin ymmärrätte mistä alkoholismissa on oikein kysymys.

kirjoittelee alkoholistin ex-puoliso

Vierailija
16/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ihmiset, jotka eivät juo YHTÄÄN eikä ikinä olevansa parempia kuin he, jotka juovat vaikka pienen lasin punaviiniä joka päivä. mielestäni jälkimäinen on paljon terveellisempi vaihtoehto. ja tuosta on alkoholisti kaukana, kumma kun suomessa on niin tyhmää sakkia jotka ei ymmärrä asiaa sen pidemmälle. Tietty jos vetää 2plo per ilta, on eri asia mutta pakko sitä niin paljon on kitattava?

ja kyllä itse pystyn olemaan juomatta, mutta en halua, koska nautin viinien mausta. Huom, sitä pulloa ei ole pakko kerralla juoda.

Kävin juuri itse lounaalla, ja join pienen lasin valkkaria patonkini kera.. taidan olla päiväjuoppo, hirvee ihminen suorastaan!

Vierailija
17/17 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun oli menovaihe, tulihan sitä aina otettuakin kun baariin oli lähdössä, tai viimeistään baarissa, ellen ollu kuskina. mukavahan se on pienessä sievässäkin olla. mutta ei tulis mieleenkään alkaa tissutella kotona yksin, tai edes miehenkään kanssa. jos tulis vieraita nii sitten.

eli pystyn ja en=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan