Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon neurooseista ja peloista?

Vierailija
09.10.2009 |

Minulla ei ole ongelmani sähkölieden levyjen alituinen tarkastaminen tai mikään vastaava. Sen sijaan kärsin siitä, että säännöllisesti mieleeni pompsahtaa joku pelko. Milloin luen lehteä ja saan "kimmokkeen" pelätä ja murehtia, Milloin jostain muualta. Olen elämässäni pelännyt mm. kestopuun aiheuttamaa terveyshaittaa, radonia, asbestia, jotain muuta "näkymätöntä" ja kauheaa aiheuttavaa, raskausaikana listeriaa, toksoplasmoosaa jne. Lista on loputon. Tämä pelko on koko ajan mielessäni, yritän etsiä tietoa, kysellä ja saada siten mieleni rauhalliseksi. Toisaalta tiedän, että pelkoni ovat osin turhia. Tai eivät ainakaan yhtään ilmeisempiä kuin muillakaan ihmisillä. Terapeutti, jolla aikoinaan kävin, ei tähän neuroottisuuteen sanonut juuta ei jaata. Ääneen en kehtaa näistä puhua. Miten olette selvinneet te, joilla vastaavia ongelmia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju pomppasi esiin sattumalta kun googletin aiheesta. Nämä kaksi edellistä tekstiä ovat aivan kuin minun päästäni! Olisi "kiva" ( tarkoitan, että pelkojen ja ahdistuksen kanssa kamppaileminen ei ole kivaa!) lukea lisää kokemuksia, ja onko kukaan päässyt tämmöisestä eroon ja miten?

Vierailija
2/2 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nostan tätä koska kärsin itse täsmälleen samasta :( Lähes koko ajan joku kamaluuden pelko ajatuksissa: asbesti, radon, syöpä... :( Pahinta on, että on hyvin todennäköistä, että olen joskus altistunut. Olen asunut vanhassa ok-talossa, jossa on voinut olla korkeat radonpitoisuudet sisäilmassa. Asunnoissamme on myös tehty remontteja ilman asbestitutkinuksia, remppamiehet vaan tuli ja purki kph:n, myöhemmin olen lukenut asbestista ja olen aivan kauhuissani. Jos mulla ei ole muuta pelättävää, niin muhun iskee epämääräinen syövän pelko ja kohta löydänkin itsestäni sopivia oireira. Tämä on ihan kamalaa.

Onko kellään vastaavaa, miten selviät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi