Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ootte ostanu tauluja kotiin?

Vierailija
09.10.2009 |

Ollaan vastikään muutettu uuteen kotiin ja tauluja puuttuu. Mistä löytäisi hyviä? Mitään kalliita ei voida ostaa. Hintaa saa olla korkeintaan 300 eur. Vinkkejä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin taidelainaamosta, osan olen perinyt, osa Bukowskista. 

Vierailija
22/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun p**seestäs. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap ole kymmenessä vuodessa jo saanut hommattua taulun seinälleen.

Vierailija
24/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van Goghilta ollaan ostettu pari ja Rembrandtilta yksi työ. Picassolta saatiin halvalla viiden taulun sarja. Sitten on vielä muutama Nelimarkka.

Vierailija
25/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 300€ on jo ihan hyvä budjetti ja tuolla hinnalla itse pystyisin tekemään jo melko näyttävän ja isonkin tilaustyön. En ole ammattitaiteilija, vaan itseoppinut. Olen kuitenkin hyvä maalari ja näyttelyitäkin ollut. Minun kaltaisia taiteilijoita on koko maa täynnä, joten suosittelen lämpimästi etsimään esim. Facebookista suositusten perusteella mieleisiä artisteja.

Vierailija
26/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiertää näyttelyitä, joku nuori taiteilija, jolla on soveltuvaa koulutusta ja tavoitteellisuutta eli todennäköinen matrikkelitaiteilija tulevaisuudessa. Huutokaupoista saa melko edullisesti nykyään halvempia tauluja. Itse ajattelen välillä vähän liikaakin rahassa, mutta edelleen keskeisin kriteeri on onneksi se, että teos miellyttää itseä.

Vierailija
27/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod Näk kirjoitti:

Van Goghilta ollaan ostettu pari ja Rembrandtilta yksi työ. Picassolta saatiin halvalla viiden taulun sarja. Sitten on vielä muutama Nelimarkka.

Meillä on moderni Nelieuro.  Ihan kelpo taiteilia myös se da Vinci.

Vierailija
29/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viimeisintä taulua on kirppiksiltä.

Vierailija
30/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon taidelainaamosta. Muutama kymppi kuussa ja maksat vähitellen itsellesi.

Jokainen tietysti valitsee itselleen sellaista taidetta, mikä miellyttää ja tuntuu hyvältä. Eivät kaikki ole erityisiä taiteen asiantuntijoita, eikä tarvitsekaan olla. Jos etsit vain kivannäköistä sisustustaulua, esim. Seven Art Fredrikinkadulla tai Forumissa Helsingissä voi olla hyvä paikka mistä löytyy sopiva.

Vierailija
31/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen lopputyönäyttelyistä. Saa edullisesti. Itselläni moni taitelijat ja on sittemmin saanut kuuluisuutta. Eli sijoitusmielessä onnistuneita ostoja.

Vierailija
32/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse valokuvia ja teetä niistä. Saat merkityksellisiä. Aika moni valokuva näyttää hyvältä, vaikka kuka ei valokuvaajan kriteereihin mahtuisikaan.

Vierailija
33/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidelainaamo on hyvä, koska silloin voi kokeilla erilaisia ja ostaa sen mikä sopii sisustukseen. Sehän on usein tärkeä kriteeri. On vaikka moni muuta väittäisi.

Vierailija
34/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa isommissa kaupungeissa on paikallisen taietilijaseuran ylläpitämä taidelainaamo, mikä tarkoittaa kylläkin vuokraamoa. Teoksia voi joko vuokrata tai ostaa tai lunastaa pikkuhiljaa itselleen sitä vuokraa maksamalla. Suomessa on myös taiteen verkkokaupat taiko.fi ja findartglobally.com, nimestään huolimatta myös suomalainen. Helsingissä on joka kevät Kaapelitehtaalla myös Taidemaalariliiton jättimäinen teosvälitystapahtuma. Voit myös netistä etsiä vaikka oman paikkakuntasi taiteilijaseuran jäsenluettelon ja sitä kautta tutustua taiteilijoihin ja ostaa heiltä suoraan - hinta on yleensä edullisempi, kun ei tarvitse maksaa välityspalkkioita.

Valtakunnallisia järjestöjä ovat Taidemaalariliiton lisäksi Suomen taidegraafikot ja Suomen kuvanveistäjäliitto, myöskin heidän jäsenluettelonsa löytyvät netistä. Kuvataiteilijamatrikkeli on ihan hyvä paikka etsiä tekijöitä myös, mutta koska sen päivittäminen on maksullista, useimmilla taiteilijoilla ei ole siellä uusimmista töistä kuvia. Taiteilijoiden omat nettisivut ovat siis paras paikka selailla tuotantoa, ja niihin löytää linkkejä edellämainittujen avulla. Gallerioista voi tietysti ostaa suoraan myös. Nämä vinkit siis ammattitaiteilijoiden töiden löytämiseen.

Vierailija
35/35 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottamiani valokuvia olen suurentanut. Minimanista joku halpa taulu. Ja yksi jostain huutokaupasta vanhempien kauan sitten ostama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi