Vuodenikäisen lapsen ruokailu lentokoneessa
Olemme lähdössä perheen kanssa lomalle etelään. Muutoin kaikkiin kysymyksiin on löytynyt tietoa, mutta miten juuri 1v. täyttäneen lapsen ruokailu onnistuu lentokoneessa? Onko koneessa myytävänä lastenruokaa vai tuleeko ruoka ostaa kentältä turvatarkastuksen jälkeen? Noin isolle lapselle ei turvatarkastuksen ohi ilmeisesti saa tuoda omia ruokapurkkeja? Saako lapsen ruokaa lämmitettyä koneessa? Vai päädymmekö pussipuuroon, jos esim. lämmintä vettä on tarjolla koneessa?
Kommentit (4)
Purkkiruuathan on 3v asti, joten olen ottanut 3 vuotiaallekin purkkiruokia ja puuroja koneeseen mukaan, jos ei ruoka maitu ja aina on saanut turvatarkastuksesta viedä läpi ne. Erikseen vaan pakkaat läpinäkyvään pussiin.
Vai pitääkö se tuoda itse? Entä astia mihin ruokapurkki ja kuuma vesi laitetaan?
Mainostan taas Thomas Cookia. Saimme sieltä pussissa 1v:lle ruokia ihan yllätyksenä itsellemmekin. Ihmettelin että mikä pussi tässä penkillä on. Sama oli mennen tullen. Hedelmäsosetta, maitoa, vettä, mehua, rusinapaketti ja banaani oli ainakin. Matkustimme Kreikkaan joten matka ei ollut pitkä. Olin tosin ottanut omiakin ruokia mukaan.
Alle 2.vuotiaalle lapselle voi ottaa oman ruoan mukaan lennolle ja sen voi viedä myös turvatarkastuksen läpi. Lennoilla ei myydä erikseen lastenruokaa.
Lastenruokien lämmittäminen lennon aikana on mahdollista vesihauteessa. Koneissa ei ole mikroaaltouunia lämmittämistä tai jääkaappia ruoan säilyttämistä varten.
Toivottavasti tämä vastaus auttoi sinua lentomatkan suunnittelussa.