Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko AMK virallisesti alin korkea-aste vai alempi korkea-aste?

Vierailija
08.10.2009 |

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hölmöt vaihtoehdot.. Minne ihmeeseen haet töihin? En oleta että kirjoitat sen tänne:D

Mulla on simppeli jaottelu.

Oletko korkeakoulutettu?

Vastaus: Kyllä, vain jos käynyt yliopiston tai korkeakoulun´JA valmistunut sieltä maisterin papereilla vähintään.

Vierailija
22/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen hommaan on vanha opistomerkonomi pätevämpi kuin ryhmätöillä valmistunut tradenomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vääntöä. Niin ammattikorkealla kuin yliopistollakin on oma tehtävänsä. Se, että AMK-tutkinto ei ole akateeminen tutkinto ei tee siitä akateemista tutkintoa huonompaa, kuten ei myös yliopistotutkinto ole AMK-tutkintoa huonompi, vaikka silläkin on puutteensa.

Olen FM ja nyt opiskelen AMK:ssa. Uskon saavani parhaan mahdollisen koulutuksen, kun olen suorittanut molemmat. AMK:ssa teoreettista tietoa ei prosessoida pintaa syvemmälle, se on tiedeyhteisön tehtävä.

Olen iloinen, että sain yliopistosta nämä ajattelun työkalut, jotka auttavat hahmottamaan kokonaisuuksia ja analysoimaan niitä kriittisesti. Yliopisto ei kuitenkaan tarjonnut sellaisia kontakteja työelämään (lukuisien työlämäprojektien ja harjoittelujen kautta), tiimityöskentely- ja esiintymistaitoharjoitusta ja ongelmaperustaiseen oppimiseen pohjautuvia työtapoja, joihin nykyiset opintoni AMK:ssa ovat antaneet vihdoin mahdollisuuden.

Joten eipä mennä turhaan vertailemaan näitä tutkintoja keskenään. Niillä on omat vahvuutensa, jotka toiselta puuttuvat.