Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi viivästyttää menkkoja?

Vierailija
07.10.2009 |

Menkat siis myöhässä viitisen päivää, kp 13 kohdalla oltiin yhdynnässä ilman ehkäisyä (normaalikierto n. 30 p). Äsken tein raskaustestin, negaa näyttää. Mitään menkkoihin yleensä liittyviä oireita ei ole. Osaako kukaan kertoa minkä muiden syiden takia menkat voi olla myöhässä, kerta en ole raskaana? Vai voiko raskaustesti valehdella?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, joku hormoonihäiriö, sairaus...eli sulla on siis ovulaatio myöhässä.

Vierailija
2/11 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat voi siirtyä melkein mistä syystä tahansa esim. stressi (pos. tai neg.), jännitys, elämänmuutos, liikunta (esim. liikunnan aloittaminen), flunssa, lääkkeet, raskauden yrittäminen = positiivista jännitystä jne.

Toki raskaustesti voi myös näyttää väärin.

Oletko ollut pitkään ilman ehkäisyä? Ainakin alussa kierron heittoa voi olla, jos ehkäisy on vasta lopetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sen ei ainakaan pitäisi vaikuttaa enää mitenkään. Tuommoista positiivista jännittämistä elämässä kyllä tällä hetkellä on aika paljon, joten jos johtuu vaan siitä. :)

Kuinkahan kauan niitä menkkoja pitäisi odotella alkavaksi? Ja jos eivät ala, niin onko ihan normaalia että yhdet jäävä väliin vai pitäisikö mennä käväisemään lääkärissä?

ap

Vierailija
4/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa siis kp 37/30. Mitään menkkoja edeltäviä oireita ei ole ollut. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Odotella vain?

ap

Vierailija
5/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo aika selvältä näyttää.Ei sitten alkoholia =). Veikkaisin et testi näyttää negaa, koska virtsassa ei riittävästi "raskaushormoonia", vaikka varmaan sulla vauvanalku masussa onkin =)

mut oon ennenkin ollut väärässä

Vierailija
6/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerran myöhästyneet menkat 38/28, ihan siksi että ulkomaankomennuksella ollut poikaystävä oli tulossa Suomeen käymään...joten tietenkin ne sit alkoi vasta sinä päivänä kun hän saapui kotimaahan. Muuten on ollut heittoja päivällä, parilla, juuri stressin takia.

Mut ei se minusta ole normaalia, että menkat jättää kokonaan tulematta. Ootko tehnyt raskaustestin uudelleen? Mulla näytti esikoisesta testi plussaa vasta, kun menkat oli melkein viikon myöhässä. Kannattaa nyt kuitenkin soittaa lääkärille, ettei jää vaivaamaan sua!

Vierailija
7/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkat ovat poissa yli 6 kuukautta, niin sitten vasta kannattaa huolestua.

Sinuna tekisin testin esim. joka kolmas päivä vaikkapa pari viikon ajan. Jos sinä aikana ei muutu positiiviseksi, niin sitten se on vaan joku häiriö.

Tuo lisästressi ei tee yhtään hyvää.

Vierailija
8/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tuon tekemäni testin merkkiä, mutta se oli sellainen, missä tikku kastettiin astissa olevaan pissaan (ei siis sellainen jossa testi laitetaan alle pissatessa). Mikä olisi mahdollisimman herkkä testi? Ja kannattaako se tehdä aamulla?

Mitään menkkaoireita ei siis vieläkään ole. Alavatsa vähän pömpöttää ja muutamana iltana on ollut pientä yökötystä, mikä ei ole normaalia, mutta olen luullut sen johtuvan jostakin mitä olen syönyt. Lisäksi mua on huipannut aina välillä. Ei kai nämä voi olla raskausoireita?

ap

Vierailija
9/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toinen sqamassa tilanteessa. Itse tosin olen juuri pari kuukautta sitten lopettanut ehkäisyn.

Kunnon menkkoja ei ole tullut yli 60 päivään, mutta 33 päivän jälkeen edellisistä tuli ihan minimaalista tuhrua ja sen jälkeen n. kp 43 kohdilla minulla oli luultavasti ovis, kun aamulämmöt nousivat korkeammalle aiemmista.

Nyt minulla on lämmöt edelleen koholla ja oviksesta on 17 päivää aikaa ja testit on edelleen negoja.

Koko päivän kestävää öklötysoloa on jatkunut ainakin viikon ja alamaha on turvoksissa. Mitään muita oireita ei ole.

Vierailija
10/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasella varmasti jo tuossa vaiheessa näkyy,jos oot raskaana. Ite oon saanu mammaksin liuskatesteillä aina selkeen positiivisen tai negatiivisen

Vierailija
11/11 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka testi oli sellainen r-kiskalla myytävä liuskatesti, se näytti negaa. Sit muutaman päivän päästä tein Apteekin raskaustestillä, ja se näytti plussaa. Mut enpä tiedä, voiko tästä nyt mitään päätellä, ehkä mun ovis oli ollut vaan myöhässä, ja tein ekan testin liian aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä