Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää ratkaisu meidän joka-aamuiseen kenkäraivoamiseen

Vierailija
06.10.2009 |

Eli eskaritytölle hankittiin pari viikkoa sitten kylmempiä säitä varten (ja kesälenkkarit alkavat olla aika loppuunpidetty) sellaiset varrelliset Reimatecin syysgoret. Vaihtoehtona oli ehkä vähän sievemmät Vikingin vastaavat, mutta tyttö itse halusi Reimat jostain syystä. Nyt niiden kenkien käytöstä ei tule mitään, kun joka aamu raivoaa, että "kaikilla muilla on vielä lenkkarit" tai "uudet kengät on tosi rumat". Me kuitenkin kävellään tarhaan, joten lämpimät kengät ovat mielestäni jo tarpeen. Tänäänkin oli pakkasen puolella aamulla mittari. Lisäksi on myös periaatekysymys, että itse valittuja kenkiä pitäisi myös käyttää. Ja eivät ne kengät ilmaiset olleet jne. Meidän koko aamun aikataulu uhkaa kuitenkin mennä piloille eskarin kenkäraivoamisen takia - tänään raivosi kodin lisäksi koko tarhamatkan ja vielä tarhankin eteisessä ja minä myöhästyin töistä, huoh.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pois näkyviltä, tilalle ne reimatecit tai vuorilliset kumisaappaat

Vierailija
2/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

glittreillä uudet kengät siististi(nyt jo glitterit karisseet ja tyttö pitää niitä mielellään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengät meillä on valittu ja samantien jätetty käyttämättä? Lukemattomat kenkäparit oon kantanut kirppikselle, jotta oon edes jotain saanu näistä turhista ostoksista takaisin. Jotkut kengät nyt vain sattuu olemaan niin rakkaita kullannupuillemme. Kyllä se ajastaan siitä tasoittuu ja kohtahan on oikea talvi, joten kuomatkin alkavat tuntua sangen mukavilta.

Vierailija
4/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika kovat ja jäykät. Juuri eilen kuulin erään jalkasairauksiin erikoistuneen lääkärin haastattelun ja sanoi, että jos kengät eivät taivu kunnolla (=jousta) pohjasta, niin ovat pahat jalalle.

Voisiko tyttösi mielestä kengät olla epämukavat kevyiden lenkkareiden jälkeen?

Vierailija
5/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehdossa 1 myönnät, että kengissä onsittenki njotain vikaa, ja mietit mitä se voisi olla ja voiko /onko järkevää ratkaista se jotenkin. Eli jos kyse on siitä, että kaikilla muilla on vielä lenkkarit, voit joko olla sitä mieltä että muut ovatkin sitten vähän tyhmiä ja pakottaa lapsen panemaan talvikengät jalkaan odottaen, että vinkuna lakkaa jahka muutkin siirtyvät talvikenkiin. Tai voit ajatella että no ehkä siellä ei vielä olekaan niin kylmä ja ottaaa itse lekkarit takaisin käyttöön. Tai voit selittää lapselle, miksi kävellessä tarvitsee tukevampia kenkiä kuin autoillessa. Tai voit ottaa lenkkarit mukaan, jotta ne saa pukea kun päivällä on lämmintä.

Itselle tuli mieleen, että lasten varmaan pitää siellä eskarissa itse pukea kengät jalkaan. Jos ne ovat vaikeat pukea, lapsi voi vältellä niitä sen takia, varsinkin jos muilla todella on vielä ne helpot lenkkarit. Kun hoitajan avusta siirrytään itsenäiseen toimintaan, moni lapsi joutuu ihan uusien motoristen ongelmien eteen. pitää osata somia nauhoja ja asetella läppiä jne. Vaikka olisikin itse valitut. Pieni harjoittelu kotona silloin kun ei ole kiire, voisi olla paikallaan. Tai joittenkinkin helpompien saapikkaitten ostaminen.

Vierailija
6/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaameita "tokkuloita". Eipä ihme, ettei lapsi niillä tykkää kävellä.

Vierailija
7/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muista lapsista on vaikka vain kerran sanonut, että lapsesi kengät ovat rumat tai esim. ei niin nätit kuin muiden kengät, voi hänestä tuntua kurjalta pitää uusia kenkiä joka päivä jalassa, vaikka olisikin sitten ne itse valitsemat.

Juttele tänä iltana lapsesi kanssa, MIKSI hän ei pidä kengistä...

ovatko ne epämukavat, vaikeat laittaa jalkaan, onko joku muu kommentoinut niitä, onko jollakulla muulla niin kauniit kengät, että lapsesi haluaisi juuri sellaiset?

Kun olet selvittänyt "mistä kenkä puristaa", on ongelmaanne helpompaa hakea ratkaisua.

Vierailija
8/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kengät ovat varmaan epämukavat jalassa. Ne eivät olleet sitä sovitettaessa, mutta pidemmässä ja enemmässä käytössä ovatkin huonot jalkaan.

Aamulla on kylmä, mutta päivän mittaan lämpiää, ne ovat varmaan kuumat päivällä, ja muilla lapsilla on "notkeat" kivat lenkkarit, hän joutuu klopsuttelemaan kuumilla kömpelöillä talvikengillä.

Olen itsekin katsellut niitä reiman kenkiä ja ihmettelen, miksi kummassa juuri reima on valinnut kenkätyypiksi sellaisen kovan, kankean, pökkelöisen kengän, jossa on jäykkä pohja ja jotka on painavat.

Meilläkin 6 v sai valita lenkkarit itse. Mutta vaihtoehdot olivat lähinnä ulkonäölliset, eli Kangarooseista eri vaihtoehtoja.

Toinen vaihtoehto olisi voinut olla Ecco, näistä tiedän että ovat lestiltään ja muutoinkin käytössä hyvät meidän pojan jalkaan.

Ehkä ap.n täytyy myöntää, että nyt tuli väärä valinta, ja ostaa myöhemmin uudet kengät. Ja palata nyt niihin lenkkareihin. Osta lämpimät säärystimet niin nilkat pysyy lämpimänä.

Olen minäkin ostanut vääriä kenkiä, kun ulkonäkö tai mikä lie ei ole kelvannut.

Vierailija
9/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi jalat eivät palellu kävelymatkallanne (tai oikeastaan hyvä jos vähän palelisivatkin!), joten miksi riitelisit joka aamu asiasta, joka ei ole välttämätön.

Sitten kylmillä ilmoilla tyttö laittaa TAATUSTI ne syyskengät jalkaansa vapaaehtoisesti.