Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen vanhempi antaa lapselleen KAIKEN, vedoten siihen että "minä en koskaan saanut"?

Vierailija
06.10.2009 |

Tiedän näitä, en ymmärrä. Lapselle syydetään vaatteita, leluja, tavaraa, rahaa, saa tahtonsa läpi missä asiassa vain. Ja vanhemmat perustelevat että kun he eivät koskaan lapsena saaneet mitään ja oli kova kuri jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta kurlaaminen on kuin tuota. Silotellaan kaikki mahdolliset pettymykset lapsen tieltä pois.

Vierailija
2/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain, en liikaa mutta jos toivovat jotain tavaraa niin usein yritän sen hankkia. Ei tietysti mitään älyttömyyksiä, mutta esim. nyt 8-v lahjaksi poika toivoo isoa Lego-pakettia ja kyllä mä sen hänelle hankin...

Itse en lapsena koskaan saanut mitään mitä olisin todella halunnut ja kyllä se kaivelee vieläkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain myös paljon lapsena. Minulta vaadittiin myös paljon. Hyvät vanhemmat minulla oli. HYvin on minulla mennyt. On koulutusta, työtä, hyvä avioliitto ja perhe ja rahaa.

Vierailija
4/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten missään nimessä ole mielestäni curlingvanhempi - ehkä enemmänkin ankaran sorttinen, jonka mielestä pettymykset kuuluvat elämään ja vanhemman tehtävä on tuottaa niitä aika ajoin.

En itse saanut harrastaa lapsena mielestäni riittävän paljon niitä lajeja, joita olisin halunnut. Joitakin juttuja oli liian myöhäistä aloittaa kouluiässä, kun opin pyytämään itse. Koska vanhempani eivät vieneet minua pienenä harrastuksiin, minulla on ihan pakkomielle tarjota lapsille nyt alle kouluikäisenä mahdollisimman paljon tilaisuuksia kokeilla eri lajeja, josko niistä löytyisi oma suosikki.

Toinen juttu on vaatteet: äidillä ei ollut energiaa (eikä kai rahaakaan) ostella kauniita vaatteita, ja siksi huolehdin nyt itse lasteni vaatteista aika lailla. En halua että he joutuvat tuntemaan olonsa huonommin puetuksi kuin muut.

Olen onneksi pysynyt aika kohtuudessa näiden kanssa, eli joka ilta ei olla harrastamassa eikä kaapit nyt yli tursua vaatteita, mutta tunnistan tämän silti itsessäni.

Vierailija
5/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina on syynä se kun itsellä ei lapsena ollut mitään. Niiden joululahjaostoksetkin alkaa olla 300-500 € /lapsi. Ja lapsia on kolme.

Ja sitten ne on ihan pihalla kun ei ne lapset tottele ja miten ne onkin noin kauheita.

Välillä tekis mieli sanoa jotain, mutta ei nekään puutu mun lapseni kasvatukseen joten en minäkään heidän.

Vierailija
6/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole käynyt terapiassa.

Vierailija
7/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavinta on se, että tekee sitä minun lasteni kanssa. Ja minulle lankeaa se konnan osa, kun yritän pitää jotain tolkkua jossain.

Vierailija
8/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin silotella lasten elämää. Mä en saanut lapsena paljon mitään, koska ei ollut rahaa, ja kärsin siitä ihan kamalasti. Ihan kamalasti. Nyt kun meillä on rahaa, niin ostan lapsille vaikka mitä. Mä olen innokkaampi siellä lelukaupassa kun lapset, mä ostan niitä leluja yms. "itselleni lapsena", ei niinkään niille omille lapsille. Samoin laitan lapset sellaisiin harrastuksiin, mitkä olivat aina unelmani, mutta mihin en koskaan päässyt, kun ei ollut rahaa. Tätä siis silloin kun lapset oli pieniä, nyt kun ovat jo koululaisia niin tasan tarkkaan itse tietävät mitä haluavat ja mitä ei...

Vierailija
9/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaikkea, mutta kukapa kaikkea voisikaan saada. Jos rahatilanne olisi parempi, lapset saisivat vielä parempaa. Mutta periaate on, että jos lapsia hankkii, heihin satsataan.