ONKO SULLA AJOKORTTI?
Jos on niin:
Kauanko olet ajellut?
Ajatko päivittäin?
Oletko ajanut kolaria, jossa itse syypäänä?
Kommentit (35)
Ajan päivittäin enkä ole koskaan kolaroinut.
ajan. Ei kolareita, tieltä suistuminen talvikelissä ainakin kerran.
Ollut neljä vuotta, ajoin kortin vähän vanhemmalla iällä.
En aja päivittäin, mutta muutaman kerran viikossa.
Yhtään kolaria ei ole ollut, muutama läheltä piti-tilanne kyllä.
juuri kortin saatuani ihan kunnon kolarin (tosin vain peltiä meni) ja sitten muutama vuosi siitä yhden peräänajon. Lisäksi olen kerran ajanut auton katolleen talviliukkailla. Mutta kaikista näistä on tosiaan ainakin kymmenen vuotta aikaa. Mitä enemmän ajaa, sitä vähemmän tulee kolareita/vahinkoja, kun on enemmän ajosilmää ja osaa ennakoida.
19 vuotta on jo ollut ja ajan päivittäin. Asun Helsingissä, mutta työmatkat Järvenpäähän ajan autolla. Kolarissa en ole ollut koskaan, en minkäälaisessa.
Olen ajellut n. 20 vuotta.
Nykyään ajan vähän. En ole ajanut kolaria.
Olen varovainen kuski ja joskus ajelen tosi "rauhallisesti". Sitten ylitseni ajetaankin reippaasti... Kyllä on nykyään kaikilla kiire! Tai ainakin pitää ajaa koko ajan jalka suorana. Motarillakin vaikka itsellä on sallittu 120 mittarissa, niin ohi vaan.
Kolarin olen ajanut 1985 (piikkikortilla).
Yli 20 vuotta ajellut, ajan päivittäin tai lähes päivittäin. Olen ajanut pyöräilijän päälle ja minun syyni. Ajoin noin kymmentä kilsaa tunnissa, siksi pyöräilijä selvisi säikähdyksellä.
Kolmisen vuotta on kortti ollut
Ajan päivittäin (kaiken kaikkiaan ~200000km ajettu)
Olen, liukkaalla kelillä etummaisen äkkijarruttaessa pitävällä kohdalla ja itse ollessani peilijäällä. Luisuin aivan hitaasti sen edellä tulijan takapuskuriin ja hipaisin sitä.
Mitään ei tapahtunut kenellekkään.
Toisella kertaa peruutin omalla autolla omaa autoani päin pilkkopimeässä ja kaatosateessa. (Niin vanha auto, ettei ole pakkivaloja)
Pieni kolhu tuli.
Toisella kertaa peruutin omalla autolla omaa autoani päin pilkkopimeässä ja kaatosateessa. (Niin vanha auto, ettei ole pakkivaloja) Pieni kolhu tuli.
Työpäivinä ajan 9-11h linja-autoa + työmatkat omalla autolla. Vapaapäivinä tulee harvoin käytettuä autoa.
Yhtään kolaria en ole itse aiheuttanut/ajanut. Kerran on kuorma-auto tullut kylkeen.
Toisella kertaa peruutin omalla autolla omaa autoani päin pilkkopimeässä ja kaatosateessa. (Niin vanha auto, ettei ole pakkivaloja) Pieni kolhu tuli.
autosta, niitä mun autoja on tossa pihalla kuitenkin ihan "pari".
muistaakseni 1.3.1993. ABC-kortti, tosin en osaisi enää ajaa kuormuria. Ajoin sen, kun ystävän vanhemmilla oli autokoulu ja sain hyvät alennukset.
* Hankittu vuonna -85 (aikaa on siitä siis...) Helsingissä.
* Kyllä ajan, tai no joskus viikonloppuna voi olla, että rakas mieheni tai joku muu ajaa.
* En ole.
Ajan viikottain (en joka päivä), en ole koskaan ollut kolarissa (ja toivottavasti en joudukaan).