Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneelle 50cm vai 56 cm vaatteita?

Vierailija
05.10.2009 |

Kannattaako kotiutumisvaatteiksi ostaa 50 senttisiä vaatteita, onko 56 senttiset vastasyntyneelle liian isoja?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ultraan voi luottaa. Mulle sanottiin vielä samalla viikolla kun synnytin, että vauva on korkeintaan 3,5 kiloa, ja se on yläkanttiin arvio. No, ei sitten ihan osunut...

Vierailija
22/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien pituudesta. Eli jos molemmat vanhemmat ovat lyhyitä ja hentorakenteisia, vauvakin on todennäköisesti samaa puuta. Samoin pitkien vanhempien kohdalla.

Täysiaikaisuus tietysti vaikuttaa. Ja keksipituisten tai pitkä-lyhyt -parien kohdalla lapsi voi olla ihan mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut noi kotiintulo vaatteet 50cm..ja kuopus 48cm hukku niihinkin,lisäksi oon ostanut kirpparilta muutaman halvan 50cm asun..ja sitten pari asua noita 56cm..suurin osa on ollut 60-62cm

Vierailija
24/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain aika tarkan pituusarvion, joka piti paikkaansa. Tietysti se riippuu ultraajasta, mutta kyllä mä Naistenklinikan sikiötutkimusyksikön lääkäreihin luotin:-)

Vierailija
25/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on olleet 52-54 -senttisiä syntyessään ja 50 cm vaatteet on olleet jo valmiiksi pieniä, etenkin bodyt. 56-senttiset on olleet käytössä kuukauden verran.

Vierailija
26/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin on lapsetkin, joten tosi vaikea arvioida minkakokoinen sielta nyt tulee?

Esikoinen oli yli 4kg ja 50cm, ja kuopus oli 3,1kg ja 47cm.

Molemmista luvattiin 4 kiloisia...

Joten aion ottaa muutaman 50 ja 56cm kokoiset mukaan.

Vierailija
27/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin ja 56cm meni "tooosi pitkään"

eli sanoisin että täysin riippuu vauvan koosta. saahan niitä pienempiä 50cm kokoo ostettuu sitten kaupasta kun vauva on syntyny jos on pienempi.

Vierailija
28/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Polarn O. Pyretin vaatteet ovat todella reiluja. Meillä oli 50 cm puku, joka löprsötti lahkeista ja käsistä. Sitten saatiin heti kotiuduttua yhdeltä ystävältä lahjaksi 50 cm Name it -merkkinen body ja se oli todella nafti. Meidän vauva oli syntyessään 47 cm, mutta ilmeisesti todellisuudessa ainakin 49 cm, kun oli jo seuraavalla viikolla syntymän jälkeen neuvolan mittauksessa 51 cm.

Vierailija
29/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin ihana pukea uutukainen vauva joskus ihan sopiviin vaatteisiin. Ja eihän nuo pikkubodyt maksa edes juuri mitään. Kaikki se rahanmeno tulee myöhemmin...

Vierailija
30/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin vielä pienen nätin neuletakin, mutta toisaalta oli vain välikausitoppapuku.

Vierailija
31/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut yksi body, housut..

56cm 3-4 bodya, 2 housut, 1 unihaalaria.

Sitten 60-62cm paljon enemmän.

Äp mukavasti taitaa olla noita 60cm ja jopa 56cm:kin vaate mukana nykyään..

Mulle tulee aina vauva kuume kun katselen äp kuvia :D

Vierailija
32/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette itse pitkiä, niin todennäöisesti vauvakin on pitkä.

Tai ainakin meillä minä olen 174 cm ja isä n. 182 cm. Vauvat ovat olleet syntyessään 56 cm, 55 cm ja 55cm. Meillä siis 56 cm vaatteet menivät vain hetken ja niitä ei paljon ollutkaan. Vauvat vielä kasvaneet nopeasti ja pian 60 cm vaatteet ovat olleet ihan sopivia.

Muistaakseni äityispakkauksesa oli muutama 50cm vaate ja ne menivät juuri ja juuri päälle kun sairaalasta tultiin kotia.

Vierailija
33/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 ja 56cm vaatteet tulevat tarpeeseen. Itse uskoin näitä "60 senttisillä pärjää"-juttuja ja jouduin lähettää miehen heti kotiuduttuamme ostamaan lisää pikkuvaatteita (jotka sitten hätäpäissä hankittuna olivat aika rumia...). Sairaalaan otimme mukaan 50 senttisen asun ja se oli sopiva.

Nuo 56 vaatteet kävivät meillä ainakin ensimmäisen kuukauden ajan, muistaakseni pidempäänkin. Ja itse en ainakaan halua pukea pientä lastani valtaviin kasvunvaroihin, kun tosiaan halvalla saa pieniä asujakin. Kirppareilta löytyy puoli-ilmaiseksi uudenveroisia.

Vierailija
34/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli syntyessään vähän alle 3-kiloinen ja 47 senttinen pikkumies joten jopa ne muutamat ennakkoon hankitut koon 50 vaatteet oli hurjan isoja kotiutuessa :) 50-56 kokoiset vaatteet menikin seuraavat 3,5 kuukautta eli ei ne aina jää ihan niin äkkiäkään pieniksi..

Itse ainakin haluan pukea lapseni edes suhtsopiviin vaatteisiin. Enpä haluaisi itsellenikään 10 senttiä liian pitkiä lahkeita/hihoja tungettuina esim. sukkien sisään tms..

Nyt pikkukakkoselle olenkin hankkinut muutamia pieniä vaatteita lisää, tuskinpa tästäkään mikään jättiläinen tulee :I

Vierailija
35/37 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt noin 4,6 kg ja 56 cm kuukauden ikäisenä ja vieläkin menee 50 ja 56 senttiset vaatteet hyvin päälle. (Suurin osa kyllä Tuttaa)

Mikä on teidän mielestänne "lyhyt aika"? Kaikki toitottavat, että nuo pienet vaatteet mahtuvat niin lyhyen aikaa vauvan päälle. Kuukausitolkullako sitä sitten liian isoja vaatteita pitäisi pitää? Ymmärrän kyllä, että lapset ovat eri kokoisia ja kasvavat eri tahtiin...

Vierailija
36/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli 4kg ja 50cm syntyessään ja 50cm vaatteet oli sopivia noin 3 viikkoa. Oli ihanaa siinä alussa katsella kaunista, pientä uutta tulokasta sopivissa vaatteissa ja helpompi käsitelläkkin kun ei koko vauva valahtanut johonkin lahkeeseen..jokainen tyylillään, mutta itse en olisi niin kiivaasti halunnut säästää niitä muutamia pikkuvaatteisiin hassaantuneita euroja että olisin käyttänyt kovin ylisuuria vaatteita, otin mielummin sen riskin että muutama vaate jää käyttämättä. itse olen keskimittainen ja mies on pitkä, vauvasta oli arvioitu isohkoa. Kotona oli 50cm ja 56cm vaatekassit valmiina ja koska sairaalassa 50cm oli hyvä koko niin mies toi ne. 56cm vaatteet meni kiristämättä noin kuukauden, vaikka vauva kasvoi jollain plus-käyrällä. 62cm humahti ohi, niitä olon ostanut vähän enemmän mutta en ehtinyt käyttääkään kaikkia. 74cm oli ensimmäinen koko, mikä mahtui useita kuukausia.

Vierailija
37/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostaa monta vuotta ketjuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä