tekikö ömalääkäri taannoin oikein?
Puolitoista vuotta sitten heräsin yöllä kauheaan mahakramppiin.
En voinut istua, en seisoa en olla mitenkäänpäin ja mieheni soitti kaverillemme, josko hän veisi meidät sairaalaan.
Pihalle pääsin ja tämä vaiva loppui kuin seinään.
Enkä sitten viitsinyt lähteä kun ei ollut sillä hetkellä mitään.
Nukahdin, mutta puoli viiden aikaan yöllä heräsin tuohon tuskaan taas ja se oli niin voimakasta että itkin.
Sairaalassa sain jotain lääkettä ja ottivat verikokeet ilman että näytti ne mitään, mutta epäilivät sappikiviä.
Lääkäri sanoi jos tulee tänä kohtaus uudestaan niin pitää röntgenkuvat ottaa.
Kolme kuukautta voin mainiosti kunnes kerran eräänä aamuna alkoi tämä vaiva uudestaan.
Olin tuolloin vanhempieni luona eri paikkakunnalla ja äitini soitto sairaalaan, koska itse en voinut edes keskustella puhelimessa kohtauksen takia.
Sain ajan puolentoista tunnin päähän ja meninkin sinne, mutta tämä kohtaus oli ohi mennyt jo.
Antoivat joitakin vahvoja lääkkeitä tähän jos kohtaus uusii ja lähetteen omanpaikkakunnan sairaalaan röntgenkuvauksiin ja epäilivät taas sappikiviä niinkuin ensimmäisellä käynnillä.
Kotiin päästyäni soittelinkin omalle lääkärille ja kerroin oireeni.
Molempien kylkiluiden alla poltteleva tuskainen kipu jota ei voinut sanoin kuvailla ja samalla väänsi mahaa...etc.
Lääkärini sanoi että lähete on turha, koska jos kyseessä olisi sappikivet tämä tuska olisi vaan toisella kyljellä.. (olikohan nyt vasen).
Sanoi ettei kaikkiin mahaoireisiin löydy selitystä ja asia jäi siihen.
Olin ällikällä lyöty..eihän llääkärit voineet jättää asiaa hoitamatta vai voivatko?
Tämän jälkeen oireita ei ole onneksi tullut, mutta edelleen paikasta toiseen liikun tämän lääkepurkin kanssa jos mahakrampit uusiutuu.