Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: abortti/uskonto/ateismi

Vierailija
04.10.2009 |

vastaa hyväksytkö abortin ja kuulutko kirkkoon vai et?

en kuulu kirkkoon enkä missään nimessä hyväksy aborttia

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös uskova, enkä hyväksy aborttia kuin harvoissa tapauksissa.

(kirkkoon kuuluminen ja uskominen ei nykymaailmassa ole ihan sama asia muuten)

Vierailija
2/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös uskova, enkä hyväksy aborttia kuin harvoissa tapauksissa.

(kirkkoon kuuluminen ja uskominen ei nykymaailmassa ole ihan sama asia muuten)

ei ole sama asia mut pidetään nyt lähtökohtana sitä että kirkkoon kuuluva myös uskoo, mikä järki siinä muuten olisi rahojaan syytää kirkolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös uskova, enkä hyväksy aborttia kuin harvoissa tapauksissa. (kirkkoon kuuluminen ja uskominen ei nykymaailmassa ole ihan sama asia muuten)

ei ole sama asia mut pidetään nyt lähtökohtana sitä että kirkkoon kuuluva myös uskoo, mikä järki siinä muuten olisi rahojaan syytää kirkolle.

mutta hurjan moni sitä tekee ihan tavan vuoksi.

Vierailija
4/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää, erosin viime vuoden vaihteessa. Mutta en usko, että sillä on lopulta mitään tekemistä tämän kanssa, saati sen kanssa, että uskonko jumalaan vai en.

Hyväksyn abortin, jos siihen on hyvä syy. Esimerkiksi varma tieto siitä, että lapsi olisi vammainen tai sairas tai että raskaudesta tai synnytyksestä tms olisi vakavaa terveydellistä uhkaa äidille. Ymmärrän myös, jos raiskauksesta raskaaksi tullut tekee abortin.

En hyväksy sitä, että raskauden ehkäisy laiminlyödään ja sitten tehdään abortteja. Elämänhallinnan menettäneille, mahdollisesti myös päihdeongelmaisille jatkuvasti aborttia teettäville pitäisi tehdä muitakin toimenpiteitä sinne alapäähän, ettei tulisi enää raskaaksi.

Vierailija
5/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon (vaikka olen agnostikko; luterilaisella kirkolla on monia kauniita tapoja ja sellaista toimintaa, jota kannatan. Siksi olen valmis antamaan sille rahaa kirkollisveron muodossa, vaikka en sen sanomaan sellaisenaan uskokaan) ja kannatan hyvää ja järkevää aborttilakia, kuten esimerkiksi tätä Suomen nykyistä lakia.

Vierailija
6/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi suorastaan kannustan ihmisiä aborttiin.

Vierailija
7/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuossa toisessa ketjussa tätä väitit että uskovat kannattavat enemmänkin aborttia, mutta sitten päätit tehdä aloituksen jossa kysyt vaan että kuulutko kirkkoon, mikä ei ole lainkaan sama asia, kuten jo huomaamme näistä vastauksista!

Kuten sinulle sanoin toisessa ketjussa niin ei kukaan joka todella uskoo niin kannata aborttia tällaisessa laajuudessa missä se on nyt sallittu esim juuri suomessa.

Vierailija
8/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon, mutten usko jumalaan, syy kirkkoon kuulumiseen on yksiselitteisesti se etten ole saanut aikaiseksi erota. Hyväksyn abortin tietyissä tilanteissa ja olosuhteissa, vaikkakaan en siihen itse kykenisi, ellei minulla tai lapsella olisi hengenvaaraa.

Vierailija
9/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hyväksy aborttia ellei äiti ole hengenvaarassa

Vierailija
10/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelen, että elämässä on niin monenlaisia tilanteita, että joskus abortti on paras vaihtoehto. Itse en tekisi, ja en kenellekkään suosittelisi, mutta en myöskään tuomitse niitä, joilla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa...

Vierailija
11/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn joissakin tapauksissa. Äärimmäisessä hädässä vain.

Vierailija
12/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun kirkkoon ja pidän itseäni uskovana

Vierailija
13/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katson uskovani. Hyväksyn abortin.

Vierailija
14/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon, enkä usko jumalaan, vaan mahdolliseen ihmisten väliseen hyvään, jolla voi saada aikaan isoja asioita.

Voisin harkita aborttia jos lapsi saisi alkunsa raiskauksesta tai lapsi olisi niin vakavasti vammainen, että hän kärsisi paljon fyysisiä kipuja ja kuolisi pian syntymän jälkeen. Kuka tietää, ettei kärsisi jo kohdussa siitä saakka, kun kipuaisti on kehittynyt.

Mielestäni jokaisen abortin tekijän pitäisi keskustella aiheesta etukäteen abortin eettisiin kysymyksiin perehtyneen henkilön kanssa. Mielestäni jokaisen, joka abortin tekee, pitäisi katsoa asiaa useammalta kannalta, myös syntymättömän lapsen oikeuksien kannalta.

Jos nainen päätyy aborttiin, olisi hyvä, että hän saisi enemmän keskusteluapua. Abortti on useille Suomessa henkisesti rankka. Mikä sinänsä on mielestäni hyvä asia.

Vierailija
15/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä siinä tapauksessa että raskaus uhkaa vakavasti äidin henkeä.

Vierailija
16/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn abortin, mutta en "ehkäisykeinona". Ja itse en aborttia edes harkitsisi kuin oman tai vauvan vakavan sairauden takia.

Vierailija
17/17 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katson uskovani. Hyväksyn abortin.

Katson uskovani... Hehheh sanon minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi