Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja papa-koe

Vierailija
04.10.2009 |

Varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta jos raskaus on tosi alussa ja käy papa-kokeessa, niin pitäisikö sen tosi alussa olevan raskauden näkyä siinä ?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis kyllä et näkyy

Vierailija
2/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes mennä raskauden aikana???

Luulisi jos sanoo sinne et pitäs se ottaa ja on raskaana niin rupeaako ne tekemään koko papaa?

Ajatelkaa jos vahingossa tulloo kätteen vikkoo vikkoo ja sohasee väärään kohtaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos epäilet olevasi niin älä anna edes ottaa sitä!! Mulla olis ollu joukkopapa kun odotin esikoista, ei voitu ottaa....

Vierailija
4/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti vaikka onki raskaana.Aika jännästi vaihtelee käytännöt...

Vierailija
5/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

papassa n. neljä viikkoa sitten ja olen raskaana. Nyt viikolla 20. Lääkäri, joka lähetteen teki sanoi, että nykyään saa ottaa papan raskaana ollessa.

Labratyöntekijä kuitenkin oli vähän nihkeenä kun näki tiedoista että olen raskaana, mutta pakkohan se oli tehdä kun siihen oli aihetta ja epäilystä (joita en nyt ala erittelemään).

Lääkäri sanoi, että sitä ei vaan oteta niin syvältä.

Silti, en voi sanoa, ettenkö olisi ollut enemmän kuin huolissani papa koetta ottaessani mutta en olisi voinut jättää sitä ottamattakaan...

Vierailija
6/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko vai ei.

Vierailija
7/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka raskaana olinkin. Viikkoja tais olla silloin 10.

Vierailija
8/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilyksiä. Mutta en kyllä antais ottaa ilman hyvää syytä. Eihän sitä muutenkaan oteta kuin 2 vuoden välein, niin eiköhän 9kk pärjää ottamattakin!

4

Vierailija
9/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä oli veristä vuotoa rv 7-9 ja sit tuli taas joskus 10-11 mut sanoivat et on valemenkat ja joillakihan voi tulla menkat koko raskauden ajanki.. ton jälkeen loppu tosin itellä vuodot

Vierailija
10/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävin papa-kokeessa ja pari päivää kokeen oton jälkeen huomasin itsestäni mahdollisia raskausoireita. Eli papa-kokeessa käydessäni en ainakaan itse ole tiennyt olevani raskaana,niin sitä vaan tässä mietin että jos olenkin ollut jo silloin raskaana niin olisiko sen pitänyt näkyä kokeessa ? Jos olen ollut silloin raskaana, niin raskaus on ollut todella alussa.

Vierailija
11/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettiin 8-9 vuotta sitten kondylooma ja otettiin papa puolenvuoden välein.

Sitten se itestään mukamas hävisi ja sanoivat että puhtaat tulokset ja nykyään voisin käydä kahden vuoden välein tekemässä ton, mut silti on ulkopuolella vielä sitä kondyloomaa niin ihmettelen miten se voi olla...

Vierailija
12/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois kiva saada kokemuksia aiheesta

Vierailija
13/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

multakin otettii papakoe vaikkakin ajan olin varannut siksi että olin tehnyt positiivisen raskaustestin.Olinkohan viikolla 6 tai 7 sillon. Asun ulkomailla. gyne sanoi, että hän ottaa aina ekalla kerralla muttei raskauden muussa vaiheessa enää.

Vierailija
14/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen positiivista raskaustestiä mutta siis reppaasti oviksen jälkeen. Gyne ei sanonut mitään raskaudesta, ei siis varmaankaan sitä nähnyt. Tiesi että yritys on päällä, muttei nähnyt sitä esteeksi papan ottamiselle.

Vierailija
15/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palataanko alkuperäseen kysymykseen? ois kiva saada kokemuksia aiheesta

Vierailija
16/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuhan meni näin,

että kävin papa-kokeessa ja pari päivää kokeen oton jälkeen huomasin itsestäni mahdollisia raskausoireita. Eli papa-kokeessa käydessäni en ainakaan itse ole tiennyt olevani raskaana,niin sitä vaan tässä mietin että jos olenkin ollut jo silloin raskaana niin olisiko sen pitänyt näkyä kokeessa ? Jos olen ollut silloin raskaana, niin raskaus on ollut todella alussa.

Vierailija
17/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta puhua sulla jollekin?

meinaan että jos on papan ottanu niin olisi hän sanonu siellä jos olisi näkynyt raskaus.

nimittäin itse kysyisin kun soittaisin tuloksista niin tuosta että onko vaaraa kun papakoe otettu syvältä ja et tiennyt olevasti raskaana...

Vierailija
18/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 22 papa äitiyspolilla, kun kohdunkaulakanavasta pilkisti polyyppi, ja halusivat tarkistaa, ettei ole pahanlaatuinen. Mutta peruslääkäri ei suostunut tekemään, piti erikoislääkärin ottaa.

Vierailija
19/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei papakokeella selviä onko raskaana vai ei. Papakoe selvittää onko muutoksia kohdunsuulla yms. Papakokeen voi ottaa alkuraskaudessa, mutta just esim. 20 viikon jälkeen ei yleensä enää oteta. Muutenkin papakoetta ei tartte ottaa jos on raskaana eikä ole ollut mitään muutoksia. Jos taas jotain muutoksia on ollut, niin parempi ottaa ettei käy köpelösti. Näinkin on käynyt, että papassa ollut häikkää ja potilas jättänyt tulematta papakokeeseen raskauden takia. Synnytyksen jälkeen papakokeessa luokka IV, tutkimuksissa syöpä. =(

KÄykää papakokeessa säännöllisesti.

Vierailija
20/28 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ollut niin alussa raskaana, että mitään muutoksia esim. limakalvoissa ei varmasti ole näkynyt, mistä näytteen ottaja olisi voinut tietää/nähdä sinun olevan raskaana. Riippuu paikkakunnasta ja tietty ihmisen tilanteesta otetaanko raskaana olevalta papa-koe. Jos on kyseessä joukkopapa, ei alkuraskaudessa sitä mielellään oteta. Rv 20 jälkeen raskaus muuttaa papa-vastauksia, joten ihan rutiini papaa on turha ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän