Onko muita,jotka ovat yrittäneet tulla uskoon ,mutta eivät ole tulleet?
Itsellä takana 25 vuotta "yritystä",välillä aktiivisempaa,välillä taas yritän unohtaa koko jutun.Lapsena pakkosyötettiin usko(nto)a,onkohan siitä tullut joku vastahenki?
Nyt taas olen miettinyt uskon asioita joka päivä,ja kohta tuntuu,että pää sekoaa,kun en saa vastausta etsiskelyyni:(
En vaan pysty uskomaan,vaikka haluaisin.
Kommentit (27)
tykkäsin pyöriä seurakunnan nuorisojutuissa ja ihailin niitä tosiuskovia nuoria, olisin halunnut olla yksi heistä. Vaan enpä koskaan tullut uskoon raamattuilloista huolimatta!
Nyt olen ateisti :-)
se on Jumalan lahja. Rukoile Jumalalta että hän antaa sinulle uskon. Kun kadut syntejäsi ja pyydät Jeesusta sydämeesi, hän tulee sydämeesi vaikka et tuntisi mitään. Ei uskoontulo sen vaikeampaa ole. Kannattaa lukea Raamattua, osallistua seurakunnan tilaisuuksiin ja rukoilla.
kertakaikkiaan kutsu vaikka kuinka rukoilisi?
kertakaikkiaan kutsu vaikka kuinka rukoilisi?
ja kutsuu sinua. Usko ei ole tunne.
lukenut mutta en tajunnut siitä mitään.
mitä ne Jehovat tutkii sieltä? Eikö se olekkaan yksiselitteinen vaan pitää itse arvuutella?
lukenut mutta en tajunnut siitä mitään.
ja minä suosittelen lukemaan jopa lasten Raamattua. Niitä on erilaisia. Niistä minulle on auennut moni kertomus ihan eri tavalla. Lasten Raamatuissa "väännetään rautalangasta" ne vaikeat jutut niin että lapsikin ymmärtää.
mitä ne Jehovat tutkii sieltä? Eikö se olekkaan yksiselitteinen vaan pitää itse arvuutella?
Heillä on oma versionsa Raamatusta. Se on erilainen kuin muulla kristikunnalla. En ota kantaa heidän uskoonsa.
Tuputettiin että Jumala on taivaassa Jeesuksen kuotalossa suuuuressa kultaisessa kaupungissa. Loogisesti päättelin kultaisen kaupungin heijastuvan auringosta.
Sitten lontokoneella kanarian saarille lomalle. Petyin kun kuvittelin pääseväni vilkuttamaan mummulle ja papalle.
Mitään ei näkynyt ei kultaista kaupunkia ei Jumalaa ei Jeesusta.
Myöhemmin minun uskoa yritettiin korjata. Kaupunki on näkymätön tai jossain muualla kuin taivaalla..
Keskiajalla kuulemma uskottiin niin.
Uskoivat siis väärin.
Miksi uskoa pitää muutella kun tiede kehittyy ja todistaa taivaan valheeksi?
T. todella pettynyt pieni tyttö :(
että joku vielä nykyään voi pitää raamattua tosi tarinana? Ihmiskunnan ja ihmisen synnystä on jo todisteet joilla ei uskonnon kanssa ole mitään tekemistä.
Mielestäni jokainen voi kuitenkin uskoa mihin haluaa ja siihen on kaikilla oikeus. Hienoa jos se vielä helpottaa elämää, mutta toivottavasti ei vähennä sitä että jokaisen täytyy itse ottaa vastuu elämästään ja tekemisistään.
En pidä myöskään siitä että ns. uskovat pitävät itseään jotenkin parempina kuin ei-uskovat. Useimmiten tieto lisää tuskaa ja harva asioista lukenut enää uskoo.
ei siihen vaadita mitään herätystä, joko uskot tai et, sehän on nimenomaan uskon asia, eikö?
yhtäkkiä rupeaa uskomaan johonkin jos ei ennen ole uskonut. Ymmärrän kyllä kasvatuksen merkityksen, jos pienestä pitäen on opetettu totena näitä uskonasioita niin eihän lapsi osaa kritisoida/uhmata vanhempiaan vaan pitää totena näitä.
että joku vielä nykyään voi pitää raamattua tosi tarinana? Ihmiskunnan ja ihmisen synnystä on jo todisteet joilla ei uskonnon kanssa ole mitään tekemistä.
Jos ei halua ymmärtää raamattua, niin ei kai sille kukaan ulkopuolinen mitään voi. Ja tässä se juuri tulee, eli kaikki eivät uskomaan kykene.
Tiedät kai, että Jeesuskin käytti valtavasti vertauskuvia kertomuksissaan. Voisitko ajatella, että vanha testamenttikin on ikäänkuin yksinkertaistettu versio asioista siten, että tuhansia vuosia sitten ihmiset ovat voineet ymmärtää juttujen pointin.
Liityin kirkkoon, kannoin ristiä kaulassani ja rukoilin, mutta jotenkin en vain osannut olla uskovainen.
Edelleen uskon että uskovaiset ovat varmaan keskimäärin onnellisempia, ja olisin mielelläni uskovainen jos pystyisin.
uskoon tulolta? Harva kokee mitään "Paavalin kääntymystä" tyyliin salamalla päähän. Yleensä usko on vain sitä että itse päättää ottaa riskin ja rakentaa elämänsä sen varaan mitä Raamattu ilmoittaa. Usko on heittäytymistä sen varaan mitä ei voi nähdä eikä todeksi todistaa - edes itselleen. Sillä tiellä kulkiessa sitten tulee vähitellen niitä johdatuksen kokemuksia jotka vahvistavat uskoa.
vakavasti näitä uskonasioita ettei mene pää sekasin ja mene mielenterveys.
mua se on puhutellu paljon enemmän kuin Raamattu,jonka itsekin koin vaikeaksi lukea. Ton kirjan avulla jotenkin sain käsityksen mitä se uskoontulo/uskossa oleminen on.Suosittelen!
Minkä arvojen varaan elämänsä haluaa rakentaa, siitä minunkin mielestä tässä on kysymys.
mutta ei ole mitään tapahtunut.