Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana! Mitä teen? Milloin johonkin neuvolaan?

Vierailija
03.10.2009 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olen ensimmäistä kertaa raskaana, tein tänään raskaustestin. (Toivottu raskaus siis) mutta mitä nyt kuuluu tehdä? soitanko johonkin neuvolaan? milloin? milloin sinne mennään? auttakaa joku konkari mua!!

ap

Vierailija
2/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina soitan oman alueen neuvolaan tai ees oman kaupungin johonkin neuvolaan kertovat sit siellä mitä pitää tehdä;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä ohjaavat oikeaan neuvolaan

Vierailija
4/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina soitan oman alueen neuvolaan tai ees oman kaupungin johonkin neuvolaan kertovat sit siellä mitä pitää tehdä;)

milloin se eka käynti yleensä on? mitä siellä tehdään?

ap

Vierailija
5/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tyhmä kysymys: mitä sinne neuvolaan soittaessa sanotaan? :)

ap

Vierailija
6/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei varmaan kiirettä. Soitat tosiaan oman alueen neuvolaan ja sieltä antavat ajan, kysyvät edelliset kuukautiset ja sen perusteella antavat ajan.

(Olivat kauhistuneita kun sanoin että olen jo noin pitkällä.:DDD)

Vierailija
7/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan ollu joskus vkon 10tietämillä??Omasta viimeisestä raskaudesta jo 8.v;)...Kyselevät taustatietoja:paino,pituus,sairauksista jne.Se kestää aika pitkään kun paljon asiaa..Muutenhan käynnit eivät yleensä kauan kestä..

Voi se oli kyllä jännittävää ja niin uutta..

Vierailija
8/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin kaupungin nettisivuilla ohjeet, Millaisella aikataululla ollaan yhteydessä neuvolaan. Kunta kohtaisia eroja on paljonkin. Meillä yhteyden ottoa toivotaan raskausviikolla 7, kun taas jossain on auttamattomasti liian myöhäistä ensimmäisen ultran kannalta odotella sinne 7 viikolle.

Vierailija
9/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tyhmä kysymys: mitä sinne neuvolaan soittaessa sanotaan? :) ap

Sitten kyselevät edelliset kuukautiset ja antavat sulle ekan ajan.

Vierailija
10/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kysymyksiä ei ole;)

Vierailija
11/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa jos netissä on kaupunkisi sivut joissa suoraan numero raskausneuvolaan. ;)

Sielä täti sitten antaa sulle ekan ajanvarauksen viikon 7 kieppeelle.

Itse asun isossa kaupungissa ja täälä paljon raskaana olevia mammoja ja aina tykkää kun soittaa heti plussaamisen jälkeen niin saa ajan varmasti hyvälle ajankohdalle. Sovitaan se seuraava aika aina kun menet käymään neuvolassa, ja alussa se on sen kuukauden välein. Uudelleensynnyttäjät käy harvemmin kuin ensisynnyttäjät. ;)

Vierailija
12/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ekassa raskaudessani niin onnessani ja hämilläni ja pyörällä päästäni, etten mitään muuta osannut ajatellakaan kuin pikkuista koko ajan.

Vierailija
13/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy varmaan viimeisiä kuukautisia ja kierron pituutta, jotta saa osviittaa raskausviikoista. Sitten antaa sulle ajan ekaan neuvolaan joka on ainakin isommilla paikkakunnilla noin viikolla 7-9. Ennen ekää käyntiä saat neuvolasta varmaan lappuja täytettäväksi...pituus, paino, tupakointi, ruokavalio, perussairaudet yms.

Ekalla kerralla täytätte tunnin verran tietoja koneen rekisteriin ja otatte lähtöpainon sulta, ehkä hemoglobiinin ja pissanäytteenkin. Suurimmaksi osaksi kuitenkin vain täytätte tietojasi ja keskustelette.

Onnea kovasti ja turha jännitys neuvolasta pois, neuvolatätit on ihania!

Vierailija
14/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ihan varma, että saan vain jotain kuittailua...

Olen Vantaalta, mutta en kyllä löydä Vantaan sivuilta muuta kuin neuvoloiden yhteystiedot, en siis mitään ohjeita. Osaako joku vantaalainen kertoa jotain enemmän?

Minäkin vain ajattelen vauvaa koko ajan...:)

ap

Vierailija
15/15 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tekstiä:

Plussaa raskaustestissä?

Tervetuloa asiakkaaksi Vantaan äitiys- ja lastenneuvolaan.

Tarkista ensin mihin neuvolaan kuulut, neuvoloiden asiakkaat jakautuvat kotiosoitteen perusteella.

Ensikäynnille voit varata ajan soittamalla omaan neuvolaan. Ajanvaraus kannattaa tehdä mahdollisimman pian, sillä neuvolassa voi olla ajoittain ruuhkaa. Puhelintunti neuvoloissa on arkisin kello 12-13.

Tutustukaa Ensikäynti äitiysneuvolassa osioon ja täyttäkää pyydetyt esitietolomakkeet.

Tutustukaa myös jo etukäteen sivuilla olevaan materiaaliin.

http://www.vantaa.fi/i_listasivu.asp?path=1;135;137;220;4720;33404;4739…

Lisää tekstiä siltä varalta että linkitys ei onnistu:

Ensikäynti äitiysneuvolassa

Ensimmäinen käynti neuvolassa luo pohjan koko raskauden neuvolaseurannalle. Silloin vanhemmille tehdään laaja terveystapakysely. Samoin käydään läpi vanhemmilla tai suvussa olevia riskitekijöitä, jotka voivat aiheuttaa ongelmia raskauden aikana tai altistaa lasta sairastumiselle myöhemmin. Ensikäynnille on hyvä varata reilusti aikaa ja isän on hyvä olla mukana ainakin tällä käynnillä.

Käynti rakentuu kattavasta tietopaketista liittyen raskauteen yleensä, ravitsemukseen ja liikuntaan ja terveellisiin elämäntapoihin. Tällöin aletaan myös keskustella kasvusta vanhemmuuteen ja sen mukanaan tuomista muutoksista. Neuvolatoiminnan ollessa perheestä ja perheen tarpeista lähtevää, rakentuvat neuvolakäynnit yksilöllisiksi perheen mukaan.

Muistilista äidille ensikäyntiä varten:

- tarkista viimeisten kuukautisten alkamispäivä ja kierron pituus

- selvitä oletko sairastanut vihurirokon tai vesirokon, tai onko sinut

rokotettu näitä vastaan

- tuo mukanasi äitiyskortti mikäli sinulla on aikaisempia raskauksia

- ole 4 tuntia virtsaamatta, neuvolassa sinulta otetaan virtsan

bakteeriviljely

Ennen ensikäyntiä:

- täyttäkää ja tulostakaa oheiset lomakkeet

- tutustukaa Lasta odottavan perheen tietosivuihin

- selvittäkää perheessä ja suvussa esiintyvät sairaudet

- päättäkää mihin synnytyssairaalaan haluatte mennä synnyttämään

LINKIT / LIITTEET

Audit-kyselytesti

Esitietolomake

© Vantaa.fi-verkkotoimitus | Päivitetty : 18.

http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;220;4720;3340…

Nuo siis vantaan sivuilta, mutta en ole vantaalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi