Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään imettäville äideille kysymys.(Asiallinen)

Vierailija
03.10.2009 |

Te joiden lapset ovat syöneet ainoastaan rintamaitoa, oletteko antaneet joskus lapsillenne näitä kaupan valmispuuroja joissa on maitoa? Onko niistä tullut vauvalle vatsavaivoja, iho-oireita tms?

t. herkkäihoisten ja atooppisten lasten äiti

P.S. Mietin että uskaltaisko kokeilla...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut. Täysimetin nyorimmaista (kohta 7 kk) 5,5 kk ikään. Sen jälkeen olen antanut esim. Piltin(?) kaurapuuroa, jossa mielestäni on maitoa. Ei ole tullut mitään oireita.

Vierailija
2/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut valmispuuroja ja vauvajugurtteja n 7kk iästä alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa. Maidottomiakin puurojauheita ja valmispuuroja löytyy jokunen. Ja kotioloissa voi tietysti keittää hiutaleet veteen, kuten muullekin perheelle tehdään.

Vierailija
4/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6kk ikään, sen jälkeen rupesin antamaan perunaa, kasviksia, kaurapuuroa jne. En ole koskaan antanut kaupan puuroa, koska musta puuro on helpoin tehdä itse. :) 9kk iässä lopetin imetyksen ja annoin korviketta, eli lehmänmaitopohjaista tavaraa. Tavallista maitoa sitten vuoden iässä vasta.

Mut tosiaan en noita valmispuuroja ole ostanut koskaan, en oikein ole ymmärtänyt niiden ideaa. Meillä poika ainakin söi pehmeää kaurapuuroa itse tehtynä ihan hyvällä halulla, ja syö edelleen. Nyt kohta 2v.

Vierailija
5/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ostaneet hiutaleet (esim. elovena) kaupasta.. kiinnostaisi tietää miten teet puurosi itse jos et osta hiutaleita kaupasta.

Vierailija
6/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYkkäsivät kovasti kaikista niistä eri makuisista puuroista, joissa tosiaan siis maitoakin mukana. Aloitin noin 5 kk iässä ja olen imettänyt pitkään sen jälkeenkin.

Meidän keskimmäisellä on atooppista ihottumaa, mutta nuo puurot eivät sitä ainakaan pahentaneet. Lähinnä tietyt hedelmät saavat hänen ihonsa kukkimaan, ei maitotuotteet.

Vierailija
7/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 5kk ja sitten aloitettiin kasvissoseilla ja melko pian annoin myös ihan tavallista kaurapuuroa veteen tehtynä. Myös neljänviljan puuroja ja riisihiutaleita yms vaihdellen. Ei saanut koskaan kaupan vellejä, jäi käyttämättä kun tavallinenkin maistui. Halvempaa ja parempaa. Ostin niitä vellejä ja oli tarkoitus kokeilla, mutta ehtivät mennä vanhaksi...

jatkoin imetystä 11kk saakka jolloin lapsi lopetti rinnan syömisen. sitten annettiin noin 1kk Nan-korviketta, mistä ei tullut mitään oireita ja melkein samantien laitettiin sekaan tavallista maitoa. Asteittain siirryttiin tavalliseen maitoon ja ei mitään oireita.

9kk iässä aloitettiin maistelemaan hapanmaitotuotteita hyvällä halulla. Viiliä, jogurttia, raejustoa jne.

Meillä molemmilla vanhemmilla herkkä atooppinen iho, mutta lapselle ei ole ainakaan vielä tullut mitään oireita.

Vierailija
8/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tyttö on jo 5v, pahasti maitoallerginen, jouduin itse imetysaikana täysin maidottomalle dietille, täysimetin häntä 12 kuukautta, kiinteiden aloitus olikin oma juttunsa

Vierailija
9/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äly hoi järki älä jätä

Vierailija
10/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole atooppisia. Ainahan sitä kannattaa kokeilla, sillähän se selviää.

Vierailija
11/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuron keitto on tietysti helppoa normaaleissa olosuhteissa, valmispuurot taas käteviä reissussa sellaisessa paikassa jossa puuron keitto ei ole mahdollista!

itse annoin juuri edellä mainitusta syystä keskimmäiselle valmispuuroa 5 kk ikäisenä ja hänelle puhkesi atooppinen ihottuma silloin. esikoisella ei koskaan tullut mistään mitään oireita joten ei tullut mieleen välttää. nuorimmalla atooppinen ihottuma tuli vauvana maitotuotteiden välttämisestä huolimatta, mut tuolla keskimmäisellä ihan selvästi alkoi siitä valmispuurosta.

eli jos ei ole aivan pakko niin ei välttämättä kannata kokeilla!

Vierailija
12/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äly hoi järki älä jätä

Mutta ap:n kysymykseen.. olen antanut tetra- ja jauhepuuroja vaikka imetän. Ei ongelmia, onhan se vauvan ruuaksi tarkoitettu maito muunneltua.

Ja atoopikko minäkin & vauva(-t)

Vierailija
13/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muodossa vasta kuin noin vuoden iässä.

Vierailija
14/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin puolukka (Muksu muistaakseni) ja ehkä Kuningatar tms.

Vierailija
15/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin annoin vasta noin 1v iässä

Vierailija
16/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annoin niitä valmispuuroja, missä on korviketta, reilun vuoden ikäisenä. Esikoinen kesti niitä, kuopus ei. Kuopus on syönyt sitten vain niitä riisi-kaura jne missä ei ole maitoa. Tai olen tehnyt itse kaurahiutaleista ja vuohenmaidosta/riisi/soijamaidosta, niitä hän sietää. Mutta vasta yli 1 v. :)

Vierailija
17/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tällaista vaan kun kolmelle ekalle lapselle en ole antanut lehmänmaitoa sisältäviä puuroja ja imettänyt olen 1,5-2v. Atooppisia lapsia kaikki. Enpä taida tälle neljännellekään niitä aikanaan tarjota. Kotona on ollut tapana keitellä puurot itse, mutta reissussa on helppo käyttää niitä valmiita, joita onneksi on maidottomiakin muutama.

Vierailija
18/18 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lantrannut sitä äidinmaidolla joko pakastimesta tai suoraan rinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi