Ajatelkaapa kuinka hyvin meillä on asiat täällä Suomessa:
- ei koskaan kovia maanjäristyksiä
- ei koskaan tulivuorenpurkauksia
Turvallista asua ja elää!
Kommentit (41)
kuukautta vuodesta ilmasto sellaista, ettei hullukaan tänne muuttaisi maanjäristysten alueelta.
Monella muullakin tapaa. Kuten mieheni totesi Kosovossa vieteyn vuoden jälkeen että sen hän ainakin nyt tietää miksi hän maksaa veroja. Ja mielellään maksaakin! Toki täältä Suomesta löytyy epäkohtia mutta vaikea on löytää paikkaa jossa olisi asiat paremmin!
olen itse suomalainen ja olen jo lapsesta kuullu sita samaa propagandaa etta on lottovoitto syntya Suomeen.. - joo on varmaan kun laskee mika todennakoisyys se on jos maailmassa on 6 miljardia ihmista niin joo, chancit on samat. Mutta muuten ei todellakaan! En ollut Suomessa mitenkaan tyytyvainen elamaan ja siihen miten asiat hoidettiin ihan noin yhteiskunnan osalta ja muutenkin ihmisina suomalaiset on sellaisia et jos ei ole just kun kaikki muut niin sitten on jotenkin outo.
Saksalaisilla on ihan samaa paskaa mita toitoteaan niin kauan etta ihmiset alkaa uskomaan. Saksalaisetkin uskoo etta niiten maa on paras maa (haha) ja etta ne on tasmallisia ja tehokkaita. Paskan marjat.
Oppikaa nyt ihmiset erottamaan mika on puhdasta propagandaa ja mika on sitten totta.
Se Jukka Lahti on varmaan kanssa tosi onnelinen kun sai kuolla parisuhdevakivaltaan Suomessa ja etta sen tekija on vapaana viimeistaan vuonna 2020.
olen itse suomalainen ja olen jo lapsesta kuullu sita samaa propagandaa etta on lottovoitto syntya Suomeen.. - joo on varmaan kun laskee mika todennakoisyys se on jos maailmassa on 6 miljardia ihmista niin joo, chancit on samat. Mutta muuten ei todellakaan! En ollut Suomessa mitenkaan tyytyvainen elamaan ja siihen miten asiat hoidettiin ihan noin yhteiskunnan osalta ja muutenkin ihmisina suomalaiset on sellaisia et jos ei ole just kun kaikki muut niin sitten on jotenkin outo.
Saksalaisilla on ihan samaa paskaa mita toitoteaan niin kauan etta ihmiset alkaa uskomaan. Saksalaisetkin uskoo etta niiten maa on paras maa (haha) ja etta ne on tasmallisia ja tehokkaita. Paskan marjat.
Oppikaa nyt ihmiset erottamaan mika on puhdasta propagandaa ja mika on sitten totta.
Se Jukka Lahti on varmaan kanssa tosi onnelinen kun sai kuolla parisuhdevakivaltaan Suomessa ja etta sen tekija on vapaana viimeistaan vuonna 2020.
jotka porautuvat peräaukkoon kun otat raikkaan aamu-uinnin järves. Onneksi ei meillä.
mitään siitä kurjuudesta, joka maanjäristysalueella vallitsee. Ne on pieniä ongelmia, nämä Suomen talvet siihen verrattuna, jos menettää kotinsa, sukulaisensa tai oman terveytensä.
ensin tulee fysiikka vastaan sitten hajoaa psyyke. Jos näistä selviää on oltava tuppisuinen erämies.
Mutta jos esim. sahkonmahdollisuus otettaisiin pois (tai muun energian), niin eipa olisi haappoiset olot. Tuskin kovin moni selviaisi hengissa... Kun taas jossain maanjaristysalueella saattaisi jopa selvitakin.
Ei siina, kylla Suomi on ihan kiva maa, ja mukava asuakin. Ainoa mika tokkii, on ihmisten maailmankatsomus/luonne jne. henkiset asiat.
kertokaapa sitten mikä maa on kokonaisuutena parempi kuin Suomi? Ihan vaan uteliaisuuttani haluaisin tietää. Siis varmasti moni asia hoidetaan muualla paremmin kuin täällä MUTTA vastaavasti sitten toisaalla mättää paljon paremmin!
Ja tulee puhdasta juomakelpoista vettä hanasta.
Saa äitiyspakkauksen.
Saa ilmaisen kouluruuan.
Ja näitä(kin) pidetään itsestäänselvinä, ja niistä jopa valitetaan ja nillitetään mitä ihmeellisimmistä syistä.
kertokaapa sitten mikä maa on kokonaisuutena parempi kuin Suomi? Ihan vaan uteliaisuuttani haluaisin tietää. Siis varmasti moni asia hoidetaan muualla paremmin kuin täällä MUTTA vastaavasti sitten toisaalla mättää paljon paremmin!
tai sitten näet asiat kovin mustavalkoisesti, perspekti puuttuu. Koko ikäsi asunut jossain pienellä paikkakunnalla Keski- tai Itä-Suomessa?
Mutta jos esim. sahkonmahdollisuus otettaisiin pois (tai muun energian), niin eipa olisi haappoiset olot. Tuskin kovin moni selviaisi hengissa...
niin ei koko maapallolla olisi mitään elämää.
Pelkkää sähkö ilman taas tulee kyllä toimeen, jos on vähän mielikuvitusta ja muutakin seuraa kuin telkku.
SUomesssa on muuten suhteessa ihan sama määrä tyhmiä ja sulkeutuneita ja maailmankatsomukseltaan pölvästejä ihmisiä kuin muuallakin maailmassa. ja sama määrä myös niitä hauskempia ihmisiä.
Yksi on onnellinen Itä-Suomen peräkylässä, eikä uskaltaisi sieltä pois lähteäkään. Toinen taas on onnellinen kuumassa suurkaupungissa, eikä suostuisi sieltä lähtemään. Oman rajallisen kokemukseni perusteella sanoisin että esim. Espanja, Englanti, Australia ovat kokonaisuutena Suomea miellyttävämpiä asuinpaikkoja. Tietenkin tietyin rajoituksin. Ei ole järkevää verrata Kulosaarta ja Haringeyä.
tai sitten näet asiat kovin mustavalkoisesti, perspekti puuttuu. Koko ikäsi asunut jossain pienellä paikkakunnalla Keski- tai Itä-Suomessa?
Olen nähnyt sen verran maailmaa että ilman mitään propagandaa voin sanoa että en kyllä missään muualla haluaisi asua ja lapsiani kasvattaa!
Ikää löytyy 30v ja isosta Etelä-Suomen kaupungista olen!
Olen nähnyt sen verran maailmaa että ilman mitään propagandaa voin sanoa että en kyllä missään muualla haluaisi asua ja lapsiani kasvattaa! Ikää löytyy 30v ja isosta Etelä-Suomen kaupungista olen!
Millaisia kokemuksia sulla on esim koululaitoksista, terveydenhuollosta tai ylipäätän sosiaalipolitiikasta muissa maissa?
Ei tiikereitä, leijonia, jääkarhuja eikä mammutteja! Ei 40 asteen hellettä tukahduttavan kosteuden kera!
Mutta meillä on Tarja Halonen ja Matti Vanhanen.
käärmeestä.
Yksi on onnellinen Itä-Suomen peräkylässä, eikä uskaltaisi sieltä pois lähteäkään. Toinen taas on onnellinen kuumassa suurkaupungissa, eikä suostuisi sieltä lähtemään. Oman rajallisen kokemukseni perusteella sanoisin että esim. Espanja, Englanti, Australia ovat kokonaisuutena Suomea miellyttävämpiä asuinpaikkoja. Tietenkin tietyin rajoituksin. Ei ole järkevää verrata Kulosaarta ja Haringeyä.
ja työskennellyt niin avoterveydenhuollossa kuin sairaaloissakin ja voin sanoa suoraan, että ainakin terveydenhuolto ja koulut toimii paremmin Suomessa kuin esim. Isossa-Britanniassa. Lisäksi teknologia meillä ihan julkisissa palveluissa huomattavasti edellä edellä mainittuun maahan. Eikä verotoimistossa tarvitse odottaa verokorttia kaksi viikkoa byrokratian vuoksi. Suomessa se käy netissä tai muutamassa minuutissa tiskillä.
jotka tulevat meille kertomaan, kuinka tyhmiä propagandan uhreja olemme, kun emme ole asunneet ulkomailla, jossa kaikki on NIIN paljon paremmin :)Väistämättä tulee mieleen, että ko henkilöillä on jostain syystä tarve tulla ylentämään itseään edes nimettömästi täällä palstalla.
Eiköhän nämä ole niitä mielipide asioita, joista ei kauheasti voi väitellä. Toiset vaan arvostavat sitä pikkupaikkakuntalaista asumistaan sukulaisten lähellä enemmän kuin kokemuksia ulkomailla asumisesta. Eikö ole vain hyvä jos ajattelee, että onpa meillä täällä Suomessa kaikki niin hyvin?
Kaikilla asioilla on sekä hyvät että huonot puolensa, eikö?
Itse ainakin haluan asua täällä, vaikkakin tiesotan, että Suomessa on paljona asioita, jotka voisivat olla paremmin (esim perheväkivalta, ilmasto, joka tosin sekin on mielipideasia, ym.). Tosin meillä on paljona asioita, jotka OVAT paremmin kuin monessa muussa maassa.
ja vaikka sitä perusterveydenhuoltoa mollataankin niin muissa maissa asuneena voin sanoa, että hyvin meillä on asiat.