Apua, vasemmassa nivusessa (?) kauheaa kipua ennen ulostamista
ja helpottaa hetken ulostamisen jälkeen. Olen raskaana ja pelottaa, että mitä tämä on. Kipu tuntuu
virtsarakon vasemmalla puolella jossain nivusen tietämillä. Kipu alkaa varsinkin kun vatsassa kiertää tai uloste alkaa tulemaan ja helpottaa kohta ulostamisen jälkeen ja hetken makaamisen jälkeen. Raskausviikkoja on 15+6. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (8)
ja on ollu ihan tuskaa tunkea kakkaa jos on ollu yhtään kovalla. Sit tosiaan helpottanu heti kun kakka tullu. Mulla sitä on ollu vaikka en ollu vielä raskaana, nyt oon 7+4 ja vielä ei oo kyseistä vaivaa ollu. En usko että on mitään vakavaa, mulla ainakin tosi harvoin tulee se kipu.
Mulle tehtiin ultra maanantaina kipujen takia, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Nyt vasta itse hoksasin, että kipu yhdisty juuri ulostamiseen, välillä vihlaisee ihan kävellessä. Mutta levossa menee aina ohi.
ulostaessa. Menkkojen aikaan kovat kivut kun wc:ssä kävi (endopesäkkeitä suolessa).Mutta, mulla vaiva helpottui raskauksien myötä, oikeastaan hävisi kokonaan. 3 vuotta synnytyksestä ja vieläkään endokivut ei ole palanneet.
ja gynen tutkimuskin tehtiin viimeksi 2vko ennen raskautumista. Missä kohtaa teillä kipu tuntui?
Mulla tulee nykyään ensin kipu ja ulostamisen tarve. Kipu helpottaa, kun saan jotain työnnettyä ulos. Eli mulla on ilmeisesti pesäke ainakin tuolla peräpäässä.
Raskausaikana vaiva ei liittynyt ulostamiseen, se vain alkoi joka ilta klo 23-24 ja jatkui aamuun saakka. Sietämätöntä tuskaa kaikki yöt. Ja kun kyseessä oli 1. raskaus, en edes ollut varma, että onko kyseessä synnytys vai jotain muuta. Ja oli siis jotain muuta, koska edelleen kärsin silloin tällöin tuosta.
2
terve lapsi syntyi.
Apua vaivaan en edes hakenut, kunhan kärsin. Nykyään vaiva on niin vähäinen, etten siihen apua tarvikaan, ehkä 1 x viikossa n. 15 min, sen kestää. Toisaalta joskus käy mielessä se 2. lapsi, siinä tapauksessa täytyisi varmaan hoitaa ensin itsensä kuntoon. Ja endometrioosihan aiheuttaa lapsettomuutta, joten...?
2
Sain tuon kyseisen vaivan raskausaikana ja vieläkin silloin tällöin siitä kärsin. Viikkoja mulla oli kylläkin yli 30 kun vaiva alkoi, mutta siitä lähtien valvoinkin yöt todella kipeänä.
Kokeile vaikka googlettaa, vastaisko sun oireita.