HABBO-virtuaalihotelli lapsille. Järkytyin kun tutustuin siihen! Onko teidän lapsilla hahmot sinne?
Lapseni täytti juuri 10v (poika) ja kavereiltaan on kuullut jo kauan Habbo-hotellista. Kirjauduimme sinne eilen yhdessä ja olin ihan järkyttynyt. Lapseni jutteli siellä jotain jonkun kaverinsa (tyttö) kanssa kun joku hahmo tuli siihen huutelemaan että anna sille pimppaa. Poikani siinä ajatteli ääneen että mitäköhän toi tarkoittaa, mutta ei alkanut sitä minulta kyselemään. Tänään olen miettinyt että Habbo saa nyt jäädä. Pojalle se on vain kova paikka kun kaikki kaverit on siellä (ne tosiaan oli siellä melkein kaikki) ja kuulemma koulussa usein juttelevat mitä vaikka viikonloppuna siellä on tapahtunut tai mitä ovat jutelleet. Luokan tytöille paikka on selvästi "kotileikki"-paikka, jossa he leikkivät vaikka juhliin lähtöä ja vaihtavat vaatteita ja menevät sitten johonkin tiettyyn paikkaan ja juttelevat niin kuin roolileikeissä yleensä. Poikanikin nakitettiin heti yhden tytön mieheksi ja pojan piti koko ajan seurata vaimoaan juhlissa jne. Ihan viatonta, mutta sitten kun siellä on niitä vanhempia jotka ei enää hihittele kysymyksille että onko sulla tukka vai hiukset vaan puhuvat asioista jo toisilla nimillä. Jokin suodatin Habbossakin oli mutta eipä se sitä pimppaa sanaa sensuroinut.
Lisäksi huolestutti kielenkäyttö, lähinnä se kuinka tylyjä siellä oltiin. Jos istahti johonkin tuoliin lähelle toista saattoi tulla heti teksti että mitä sä juntti siihen tulit, lähe vetään.. Poikani selvästi hämmentyi, mutta kai hän ajatteli että se on ihan normaalia kielenkäyttöä. Mutta eihän ihmisille noin puhuta!
Joku tietty ihmettelee miten mun maailmaa moinen voi järkyttää ja joku muistuttaa että se on suunnattu yli 13-vuotiaille. Mun mielestä sen pitäis olla K18 jo sillä perusteella että se vaikuttaa lapseen ja hänen käyttäytymismalliinsa.
Olisin kiinnostunut teidän muiden ajatuksista aiheesta.
Kommentit (73)
Ei varmaan ole hyväksi lepselle...eikä tää palsta aikuiselle.
Jep. Pitäisi olla K18. Olen seurannut lapseni tekemisiä siellä. Siellä on jokin sairaala jossa hahmot tulevat synnyttämään lapsia! Mielestäni 8 vuotiaan ei kuulu vielä tietää miten tehdään lapsia. Eikä varsinkaan tietää että synnytys on kivulias kokemus. Siellä hahmot huutavat vaan kivusta ja jotkut sitten niin sanotusti "kuolee". Minusta tämä on liian traumaattista lapsen kehitykselle.
Muistan vuoden 2010-luvun alussa Habbossa sellaisen huoneen kuin Homo, lesbo, bi & trans, jossa velipuoli kävi ilman, että tajusi mitä nuo termit tarkoitti. Muistan myös jonkun K18-huoneen.
Itse nuina aikoina trollasin siellä, koska olin mukamas hauska. Nyt oikeasti hävettää. Porttikieltoja riitti (ihme, kun eivät ikuisesti bannanneet) , jos harrastin virtuaalisesti Habbo-hahmolla itsetyydytystä tai virtuaaliseksiä virtuaaliesineiden kanssa.
En tiedä mistään HABBO-hotelleista. Työpaikan rouvan kanssa Omena-hotelli tullut tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Pitäisi olla K18. Olen seurannut lapseni tekemisiä siellä. Siellä on jokin sairaala jossa hahmot tulevat synnyttämään lapsia! Mielestäni 8 vuotiaan ei kuulu vielä tietää miten tehdään lapsia. Eikä varsinkaan tietää että synnytys on kivulias kokemus. Siellä hahmot huutavat vaan kivusta ja jotkut sitten niin sanotusti "kuolee". Minusta tämä on liian traumaattista lapsen kehitykselle.
Kaikki eläinten kanssa tekemisissä olevat lapset tietävät, muten jälkikasvu saa alkunsa ja mitä on synnytys. Luonnollisia tapahtumiahan nuo ovat.
Mä näin toisen tietokoneen, jolla nuorin pelasi Habboa, kautta kuinka vanhin poika harrasti omalla hahmolla virtuaaliseksiä. Tiedän kyllä pojan hahmon, kun se sattumalta paljastui. Luotin siihen että hän siellä lähinnä chattaili kavereiden kanssa. Kirjoitti tyyliin hahmoille "imee persettä", "työntää dildon perseeseen" ja kaikkein tärkeintä oli puheet sukupuolielinten silpomisesta. Todella törkeää tekstiä teiniltä, jonka olisi pitänyt tehdä koulutehtävie tietokoneella kaverilla eikä harrastaa virtuaaliseksiä Habbossa. Ilmiannoin pojan hänen pikkuveljensä hahmolla. Jospa otti opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Saisi mun puolesta olla myös K16 tai K18. Olen seurannut koneelta pojan pelatessa Habboa kuinka siellä jotkut keskusteli jopa päihteistä ja seksistä. Jopa omalle pojallekin ehdotettiin virtuaaliseksiä. Siellä aika paljonkin monet ehdottaa nettiseksiä tai harrastaa sitä väkisin. Veikkaisin suurimman osan näistä olevan teinien tyhmyyksiä mutta mahtuu sinne joukkoon oikeita pedofiilejakin.
Tämä ketju on kyllä elänyt pitkään. About 13- vuotta. Tuossa ajassa nuo habbolaiset ovat kasvaneet jo aikuisiksi. Käyttääkö joku sitä vielä oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi mun puolesta olla myös K16 tai K18. Olen seurannut koneelta pojan pelatessa Habboa kuinka siellä jotkut keskusteli jopa päihteistä ja seksistä. Jopa omalle pojallekin ehdotettiin virtuaaliseksiä. Siellä aika paljonkin monet ehdottaa nettiseksiä tai harrastaa sitä väkisin. Veikkaisin suurimman osan näistä olevan teinien tyhmyyksiä mutta mahtuu sinne joukkoon oikeita pedofiilejakin.
Onks tää vieläkin olemassa? Oli jo omassa nuoruudessa... Älkää päästäkö lapsia, siellä on paljon pedofiilijä juttelemassa lapsille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks tää vieläkin olemassa? Oli jo omassa nuoruudessa... Älkää päästäkö lapsia, siellä on paljon pedofiilijä juttelemassa lapsille..
Kyllä on olemassa ja pääseekin osoitteeseen Habbo.fi. Viime vuonnahan jopa yliopistossa opiskelevat meni nostalgiafiiliksissä Habboon ja koronakin oli päällimmäinen syy, joka yhdisti. Tästä oli myös uutinen.
Mulla oli Habossa nuorena todella kivaa. Oli paljon kavereita, pelasin erilaisia pelejä ja ihmisillä oli todella mielikuvituksellisesti eri teemojen mukaan sisustettuja huoneita, joissa oli kiva viettää aikaa, pelata ja seikkailla. Habboon mahtuu niin monipuolista sisältöä, ja kavereiden saaminen teki siitä parasta. Joidenkin kanssa juteltiin sitten muutenkin. Tavallaan Habossa oli ihan toinen sosiaalinen elämä oman tavallisen ympäristön päälle. Se, että monet pitivät musta siellä vahvisti itsetuntoakin. Joka kerta kun kirjautui, saattoi tapahtua jotain uutta ja jännää.
Olihan siellä joitain, joilla oli oudot jutut, mutta sellaisiin törmäsi muutenkin aina joskus jossain. Mihinkään kovin hälyyttävään en itse koskaan omana aikana törmännyt. Toisaalta itse myös poistuin heti yhtään epämiellyttävästä seurasta, enkä jaellut salasanaa mihinkään. Epäilyttävien tyyppien ilmoittaminen oli helppoa ja moderaattorita oli tavoitettavissa, Habon turvalliseksi tekemiseen panostettiin. Riippuen lapsen iästä ja kehitystasosta ei ole yhtään huono idea välillä vilkaista, mitä ruudulla tapahtuu. Itsellä olisi kuitenkin paljon kivaa ja hyvää jäänyt turhaan välistä, jos paikka olisi kokonaan kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin toisen tietokoneen, jolla nuorin pelasi Habboa, kautta kuinka vanhin poika harrasti omalla hahmolla virtuaaliseksiä. Tiedän kyllä pojan hahmon, kun se sattumalta paljastui. Luotin siihen että hän siellä lähinnä chattaili kavereiden kanssa. Kirjoitti tyyliin hahmoille "imee persettä", "työntää dildon perseeseen" ja kaikkein tärkeintä oli puheet sukupuolielinten silpomisesta. Todella törkeää tekstiä teiniltä, jonka olisi pitänyt tehdä koulutehtävie tietokoneella kaverilla eikä harrastaa virtuaaliseksiä Habbossa. Ilmiannoin pojan hänen pikkuveljensä hahmolla. Jospa otti opiksi.
Remmiä vaan perseelle ja kone kieltoon, niin oppii nuoriso tavoille. Ei siellä netissäkään saa tehdä mitä haluaa.
jep mutta itse menin habboon kysyin pojaltani mikä sun nimi habossa on ja sit menin habboon tein tyypin ja katoin lastani hän ja kaverinsa pikkuale eivät huijanneet ja pikkuale sanoi jos joku KIROILEE MUN HUONEESSA NIIN ELIN IKÄINEN PORTTI KIELTO. sit yks kiroili ja sekunnissa pois sanoi vain vit mutta ei koko naan ja potku
kun näki sen nii kamunsa huus (mun poika) pois kiroilemasta peelo peelo peelo
peelo tarkotti sen mielestä huijaajaa/tyhmää