Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanut appivanhemmiltani mitään

Vierailija
01.10.2009 |

30-vuotislahjaa.

Itse ostettiin just äijälle parin sadan kamera, kun täyssi pyöreitä.

Loukkaantuisitteko vai olenko lapsellinen, kun odotin jotain?

Ei se lahja tai sen arvo, mutta ajatus...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut appivanhempia ollenkaan. Omat vanhemmat muistivat kortilla. Onko ne aikuisen ihmisen synttärit nyt niin tärkeitä!

Vierailija
22/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piireissä kaikki "yläluokan" edustajat ovat jo vuosikausia laittaneet aikuisten juhlakutsuihin "ei lahjoja". Niin myös me. En todellakaan halua mitään turhaa tarinaa. Lastenjuhlia varten sitten kysytään tarpeita ja toiveita. Ainoa tyylikäs vieminen illanistujaisiin on esim. viinipullo tai sovitusti osallistuminen tarjottaviin tai tyylikäs kukka. Mun mielestä lahjojen kyttääminen on todellakin moukkamaista ja kun mietin näitä ihmisiä, jotka haluavat paketteja juhlapäivänä ovat muutenkin moukkia käytökseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellemme mitään synttäreiksi. Ei edes korttia.

Meidän piti mennä näyttämään esikoista heidän luokseen 600 kilsan päähän. Reissu sovittiin 3 kuukautta etukäteen. Mutta appi lähti sitten marjaan, eikä ajankohta sopinutkaan.

4

Vierailija
24/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluvat 'yläluokkaan' - hih ;)...

Meidän piireissä kaikki "yläluokan" edustajat ovat jo vuosikausia laittaneet aikuisten juhlakutsuihin "ei lahjoja". Niin myös me. En todellakaan halua mitään turhaa tarinaa. Lastenjuhlia varten sitten kysytään tarpeita ja toiveita. Ainoa tyylikäs vieminen illanistujaisiin on esim. viinipullo tai sovitusti osallistuminen tarjottaviin tai tyylikäs kukka. Mun mielestä lahjojen kyttääminen on todellakin moukkamaista ja kun mietin näitä ihmisiä, jotka haluavat paketteja juhlapäivänä ovat muutenkin moukkia käytökseltään.

Vierailija
25/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin mekin heitä. Sama se, onko iso vai pieni lahja, kortti tai iloinen puhelinsoitto (esim nimipäivinä). Minusta on ankeaa, jos ei ollenkaan muista läheistään merkkipäivänä, ihan riippumatta siitä onko tällä juhlat vai ei. Lienee syytä mainita, että meillä on appivanhempiin hyvät ja läheiset välit.

Tuo vähän pistää silmään, että appiukon lahjan euro-arvo mainitaan ap:n viestissä ja myöhemmin hän kirjoittaa, ettei sitten anna appivanhemmilleen joululahjaa. Lahja on lahja, annetaan ilosta. Se ei ole kaupankäyntiä.

Vierailija
26/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntille epäystävälliselle ihmiselle ei tarvitse antaa lahjaa.

Vierailija
27/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrittäisin loputtomiin tyrkyttää omia tapojani (annetaan merkkipäivinä lahjat).

Lahjan arvon laitoin vaan heittona ja ehkä osoittaakseni, että itse haluamme ostaa lahjat perheen kesken, johon olen appivanhempani laskenut.

-ap

niinkuin mekin heitä. Sama se, onko iso vai pieni lahja, kortti tai iloinen puhelinsoitto (esim nimipäivinä). Minusta on ankeaa, jos ei ollenkaan muista läheistään merkkipäivänä, ihan riippumatta siitä onko tällä juhlat vai ei. Lienee syytä mainita, että meillä on appivanhempiin hyvät ja läheiset välit.

Tuo vähän pistää silmään, että appiukon lahjan euro-arvo mainitaan ap:n viestissä ja myöhemmin hän kirjoittaa, ettei sitten anna appivanhemmilleen joululahjaa. Lahja on lahja, annetaan ilosta. Se ei ole kaupankäyntiä.

Vierailija
28/28 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessäni ostellaan koko ajan jotain pikkupiristyksiä, mutta muuten arvostus on ihan peestä.

Ei kuunnella, eikä kunnioiteta. Kaikki korvataan tavaralla.

Näin punaista, kun samaa tapaa oltiin opettamassa lapsilleni. Syydetään turhaa krääsää koko ajan.