Minkä ikäiselle korvakorut?
Lapseni on nyt alkanut kärttää korvakoruja. Ikää 5v ja ystävä juuri saannut reijät korviinsa. Olenko nipo jos kiellän?
Kommentit (7)
että itse olen melko runsaastikin lävistetty, pisin poikin kroppaa... lapsikin siis luonnollisesti haluaa olla kuten äiti. Sovimme että korvakorut saa kun koulu alkaa, jos vielä haluaa. Ensi syksyö odotetaan melko kiihkeästi, tätä odottelua on jatkunut jo siitä kun tyttönen oli 4v. Mutta se on sen arvoista :D
Ja mieheni kanssa sovittiin että ripiltä kun pääsee voimme sallia napakorun jos tyttö sellaista toivoo.
Osasi huolehtia itse, toki valvonnan alaisena.
Ihan yhtä lailla sitä pitää vanhemman huolehtia 7- tai 11-vuotiaalta, että todella tekee sen huolellisen puhdistuksen.
Motorisesti osaa tehdä sen varmasti jo nuorempana.
Oman 5-vuotiaani leikitkin ovat vielä sen verran meneviä, että korvikset saattaisi olla jopa vaaralliset.
Lapsen pitää olla sen ikäinen, että pystyy itse huolehtimaan reikien puhdistuksesta. Minusta korvikset ehtii saada ehdottomasti aikaisintaan kouluun mennessä tai vaikka 10-vuotiaana. Oma tyttäreni sai 11-vuotiaana, sitä ennen ei edes halunnut.
Äitikin voi sen tehdä.
päiväkodissa tai muualla, jossa paljon pieniä lapsia. Oman lapseni pk-ryhmässä eräs lapsi sai pitkän haavan poskeensa kaverin korviksesta kun laskivat samaan aikaan liukumäestä.
Lapsen pitää olla sen ikäinen, että pystyy itse huolehtimaan reikien puhdistuksesta. Minusta korvikset ehtii saada ehdottomasti aikaisintaan kouluun mennessä tai vaikka 10-vuotiaana. Oma tyttäreni sai 11-vuotiaana, sitä ennen ei edes halunnut.