Mitä tarkoitaat sanonta "ei ole limaista lounasta?
Kommentit (11)
kaikista palveluksista seuraa aina jossain vaiheessa vastapalvelus
ja työmatkalla tarjotun lounaankin takana on odotus, että teet töitä
ja työmatkalla tarjotun lounaankin takana on odotus, että teet töitä
okei, kiitti!
että siihen tarjottuun lounaaseen liittyy aina toive tai vaatimus vastapalveluksesta, eli se lounas ei ole oikeasti ilmainen vaikkei se saajalle rahaa maksakaan.
Sanonta viittaa aika suoraan korruptioon (voi sitä toki muissakin yhteyksissä käyttää, kuten juuri tossa työ-esimerkissä).
olla että joku ei arvaa tuon lauseen tarkoitusta, olettaen että limainen=ilmainen? en ole koskaan pitänyt itseäni kovinkaan välkkynä mutta kyllä mulle on päivänselvää tuon lauseen ajatus.
esimerkiksi mun eläinlääkäri kommentoi noin, kun jouduin teettämään 2000 mk arvoisen leikkauksen ilmaiseksi saamalleni koiralle
(en toki ollut odottanutkaan että koiranpito olisi ilmaista tai edes halpaa ja kokemusta siitä lystistä oli ennestäänkin, joten ei liittynyt omaan asenteeseeni vaan tilanteeseen yleisesti)
Eli siis: palveluksesta odotetaan vastapalvelusta, mitään ei saa ilmaiseksi, kaikella on hintansa jne.
limaistahan se on kun ajattelee niitä ilmaisen lounaan taka-ajatuksia
olla että joku ei arvaa tuon lauseen tarkoitusta, olettaen että limainen=ilmainen? en ole koskaan pitänyt itseäni kovinkaan välkkynä mutta kyllä mulle on päivänselvää tuon lauseen ajatus.
hei, tämä on av ja täällä on hauskaa pilailla toisten (virheiden) kustannuksella.
Henkilö, jolla on rutkasti vaikutusvaltaa, saa kasan tuppeensahattua lautaa rakennusliikkeeltä. Kun rakenteilla olevan talon urakoitsijaa valitaan niin hupsis, tuo samainen rakennusliike saa työn tehtäväkseen.
mut hyvä jos näin on