käsityöläiset/kutojat, paljonko maksaa?
kaupassa uudet villalanka vyyhdit. Aika paljon uusia lankoja ullakolla, mitä niistä voisi pyytää kpl kirppiksellä. Kiitos :)
Kommentit (9)
kun ovat mummulta jääneitä lankoja :P
AP
kun ovat mummulta jääneitä lankoja :P
AP
minä olen itse tehnyt vastaavista sekalaisista mummon vintiltä kerätyistä langoista viime vuosina kaikenlaista, mutta en ikinä maksaisi niistä - avaamattomista vyyhdeistäkään - juuri mitään, sillä ne käyttäytyvät pesussa tosi arvaamattomasti. Niiden kutistumista tai huopumista ei välttämättä pysty ennustamaan siitä, mitä langat sisältävät. Esim nykyinen villa-akryylisekoite ei juuri kutistu, mutta noissa langoissa se voi ihan hyvin kutistuakin.
ja siististi muovien sisällä säilyneet. Taidan laittaa 50 senttiä kipale niin pääsepäähän eroon. Ostaako kukaan kirpputorilta matonkuteita? Niitä olisi vieläkin enemmän...
kirpparilla!!!! Onko noissa mummon langoissa mitään vyötteitä jäljellä eli minkä merkkisiä lankoja ovat? 50 senttiä max hinnaksi
käsityökeskuksen seinälle myynti-ilmoitus, siellä menevät molemmat kaupaksi
paikoillaan, niin saat sää niistä 1-2 euroa kerältä. Koska silloin ostaja tietää mitä saa vaikka lanka olisi vanhempaakin. Jos ovat "ihan mitä sattuu" vyyhtejä, niin silloin 50 senttiä on sopiva hinta. Missäpäin olet lankoja kirpparille viemässä - voisin tulla ostoksille :))
Ilmoittelen lankojen merkkejä kunhan saan taaperon unille ja haen langat vintiltä.
ulricks fasan, oranssi lanka. 45%uld 55% acryl.
vihreä lanka 100% akrylia
alpe sportsgarn trippel 47% villa, 47% viskoosi 6% akryyli
ohutta kesävuokko lankaa 85%puuvilla 15% viskoosi
primato 100% villa
ja minähän en näistä mitään ymmärrä :D
ja VANHOISTA; KÄYTTÄMÄTTÖMISTÄKÄÄN sä et voi pyytää samaa hintaa, koska ne voi olla ties miten vanhanaikaista laatua. 10-v vanhat langat esim huopuvat ja kutistuvat jne ihan toisella lailla kuin nykyiset.