lestadiolaiset - mietityttää eräs asia
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää. Lapset ovat siunaus. Entä, jos nainen ei syystä tai toisesta voi koskaan saada lasta? "Pääseekö" tällainen nainen koskaan naimisiin? Jos mies tietää sairaudesta, loppuuko tapaamiset siihen paikkaan? Millainen elämä tällaista naista odotta?
Kommentit (5)
ei kaikki voi saada lapsia ja ihan samalla tavalla ne on uskovaisia. ei se lasten saaminen/saamattomuudella ole mitään tekemistä uskon kanssa.
jos jonkun sairauden takia voi saada lasta niin tietenkin harmi sen naisen puolesta jos olisi halunnut lapsia, mutta ei mun mies olisi mua jättänyt sen takia jos olisin jo valmiiksi tiennyt että en voi saada lapsia.
jos jollekin ei suoda lapsia; voihan hän saada puolisokseen miehen, joka ei haluaisi tulla isäksi. Ja jos naisella on sisaruksia, joilla on paljon lapsia, niin voihan hän auttaa lastenhoidossa jne. ja saada siten edes vähän helpotusta jos lapsettomuus surettaa. Ja Jumalalle kaikki on mahdollista. Raamatun Saarakin sai vanhoilla päivillään pojan, vaikka sitä ei olisi kukaan uskonut
;-D
elämäntehtävämme ei suinkaan ole synnyttää niin monta lasta kuin mahdollista, eikä ihmisarvoa tai uskovaisuutta mitata lapsilukumäärällä.
Joukossamme on lapsettomia tai vain yhden tai kahden lapsen vanhempia, eikä heitä tuon lapsilukumäärän vuoksi kohdella mitenkään eritysellä tavalla.
Sääliksi kävi vl-nuortaparia, joka kärsi lapsettomuudesta. Valitettavasti vl-piireissä seläntakana kuiskuteltiin ja epäiltiin. Epäiltiin mitä? No ehkäisyn käyttöä, joka ei ole kiellettyä, mutta on se kuitenkin tavallaan kiellettyä...
Itse kasvanut moisessa suvussa enkä törmänny mihinkään tiukkoihin sääntöihin.....