onko 35-vuotias nuori
En tarkoita tietenkään "nuori" nuorta :) Vaan miten kuvailisitte 35-vuotias ikäominaisuuksiltaan, saavutettujen ja menetettyjen kimmoisuuksien osalta.
Kommentit (29)
Enkä keksi, mihin olisin liian vanha.
t. 35-v.
Ei missään mielessä nuori - paitsi ehkä kirkkokuorossa.
Ei missään mielessä nuori
Esim. 60-vuotiaiden näkökulmasta 35-v. on varsin nuori. Eivätkä kuusikymppisetkään mitään ikäloppuja vielä ole.
alkio: -1-2kk
sikiö: -3-9kk
vauva: 0-1v.
taapero: 1-3v.
pikkulapsi:3-5v.
lapsi:5-10v.
esi-puberteetti-ikäinen lapsi: 10-11v.
murrosikäinen: 11-13v.
teini-ikäinen: 13-16v.
nuori: 16-18v.
nuori aikuinen: 18-25v.
aikuinen: 25-35v.
varhais-keski-ikäinen:35-39v.
keski-ikäinen: 40-55v.
eläköityvä: 55-65v.
seniori: 65-70v.
vanhus: 70-100v.
Onpa aikuisuus lyhentynyt!
ja kyllä mä nuori olen vielä. Vai miten se nuoruus määritellään? Miltä tuntuu, miltä näyttää, mitä on jo saavuttanut elämässä? Näytän nuorelta, tuntuu nuorelta eikä minulla ole vielä ammattia eikä omistusasuntoa, olenko nuori?
enkä ikimaailmassa sanoisi häntä vanhukseksi. :)
Vanhushan on sellainen hyvin iäkäs ihminen, jolla on selvästi jo vauhti hiipunut ja joka viettää rauhallista elämän ehtoota kiikkustuolissa.
Ei ihmisen pidä tehdä valintojaan sen mukaan, mitä ulkopuolelta sanellaan; onko esim. liian nuori tai vanha johonkin. Mitä se kenellekään kuuluu?
Jokainen eläköön niin kuin hyvältä tuntuu. Ikä on vain numeroita ja asettaa korkeintaan biologiaan perustuvia rajoitteita (esim. yli 50-vuotiaana nainen ei voi yleensä saada enää lapsia).
mutta kukaan ei halua aikuistua, koska aikuisuuteen liittyy vastuuta ja velvollisuuksia..
Onpa aikuisuus lyhentynyt!
7-vuotiaat eivät halua olla lapsia vaan haluavat käyttää rintaliivejä ja stringejä. 35-vuotiaat väittävät olevansa NUORIA. "Vanhus" on kirosana, pitää olla seniori, ikäihminen tai harmaa pantteri. Sikaflunssankin uutisoitiin jossain iskevän "NUORIIN aikuisiin eli 20-40-vuotiaisiin"
nuori on 0-29-vuotias - eli sitä vanhemmat on aikuisia :) no joo, mä ite olen 24-vuotias ja vihaan yli kaiken sitä kun joka puolelta ihmiset jauhaa että "sähän olet vielä nuori", oli kyse mistä tahansa asiasta - lapsista, työstä, urasta, opiskelusta, kodista, miehestä, ihan mistä tahansa. Tiedänhän minä olevani vielä nuori, ei tässä ainakaan vanhuuteen olla heti huomenna kuolemassa, mutta kyllä mun käsittääkseni pitäisi myös olla jo suht aikuinen, kun on ammatti, työpaikka, oma koti, perhe, lapset ja muut sen sellaiset jo olemassa.
mutta kukaan ei halua aikuistua, koska aikuisuuteen liittyy vastuuta ja velvollisuuksia..
vaan enemmän minua ärsyttää, jos minun ajatellaan olevan ikäni puolesta liian vanha johonkin. Etten esim. saisi harrastaa jotain josta pidän, etten saisi pukeutua tietyllä tavalla, tai etten saisi "kuvitella" enää olevani nuori ja vetävä.
Vastuut ja velvollisuudet otan kyllä mielelläni vastaan.
Niitä vastuita ja velvollisuuksia ei haluttu antaa. Ja minkä takia? Pitkitetty nuoruushan on sitä, ettei ole oikeaa päätäntävaltaa missään asiassa, koska eihän nuori voi osata päättää mistään.
Aikuisena voi itse päättää edes jostain omaa elämäänsä koskevista asioista.
vaan enemmän minua ärsyttää, jos minun ajatellaan olevan ikäni puolesta liian vanha johonkin. Etten esim. saisi harrastaa jotain josta pidän, etten saisi pukeutua tietyllä tavalla, tai etten saisi "kuvitella" enää olevani nuori ja vetävä.
Vastuut ja velvollisuudet otan kyllä mielelläni vastaan.
nuori aikuinen. Hyvin moni kaveri on 23-30 v ja sulaudun joukkoon vallan mainiosti. Joitain lapsuuden ystäviä, jotka ovat kaikki minua vanhempia, ovat niin keski-ikäisiä, että mulla ei ole mitään yhteyttä ja jutunaihetta heihin.
35-vuotias on aikuinen. Nuoreksi voi mun puolesta vaikka pukeutua, ei vaatemuodilla ole asian kanssa tekemistä. Ei myöskään mies / naissuhteiden määrällä tai niiden hakemisella. Sen sijaan kun 35-v "nuori" egotrippailee kuin teini ei ole kaunista katsottavaa. Lähinnä pitäisi kai tajuta että teoilla on seurauksia.
35-vuotias on siis keski-ikäinen. Keski-ikä alkaa kun ihminen täyttää 22 ja päättyy siinä 55,7v tienoilla. Tämän jälkeen seuraa vanhuus.
35-vuotias ei ole enää ihan nuori, mutta mun mielestä nuoruus on tavallaan nykyään pidentynyt niin, että ainakin alle 26-vuotias (tai vuotta paria vanhempikin) on vielä nuori aikuinen. Aikuisuus (vailla sitä nuoruutta) alkaa jostain 28 vuodesta ja kestää sitten loppuiän. Keski-ikäisinä en osaa vielä omaa ikäluokkaani pitää, mielestäni se ikä on siinä viidenkympin molemmin puolin, ehkä jotain 40 ja risat-60-v. Sitten alkaa jo olla hankalampaa, esim. vanhus-sana ei tule tosiaankaan mieleen, kun katsoo jotain vetreää yli 70-vuotiastakaan, toista taas se sana kuvaa paremmin kuin hyvin.
35-vuotias on hedelmällisyyden suhteen kriittisessä iässä, hedelmällisyys alkaa laskea, sikiön poikkeavuudet lisääntyvät ym. Siltä kannalta ajatellen ikä alkaa näkyä.
Minusta aikuinen ihminen kantaa vastuun teoistaan ja elämästään ikään katsomatta. Jotkut eivät siis koskaan "kasva" aikuisiksi ja toiset ovat sitä jo 18-v.
olen ylin 35-v.
varhais-keski-ikäinen