Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini läppäisi hoitolasta

Vierailija
28.09.2009 |

Työskentelemme parina perhepäivähoitajina, 8 lapsen ryhmiksessä.

Työparini on hyvin hallitseva, pelottava ihminen. Ihan oikeasti pelkään häntä.

Nyt tuli tilanne, että hän läppäisi lasta päähän, kun tämä 1,5v lapsi kiukutteli ruokapöydässä. Samoin hän muutenkin harrastaa lasten sairaalloista alistamista, haukkuu heitä, karjuu heille koko ajan, uhkailee, pelottelee, pakkosyöttyä yms. Todella epäpätevä ja vaarallinen hoitaja. Mutta koulutukseltaa hyvin pätevä, ja työnantajalle onnistunut antamaan itsestään todella fiksun ja ammattitaitoisen kuvan.

Kerron hänelle aina, kun olen hänen menetelmistään eri mieltä(eli lähes kaikesta), mutta hän tyrmää mielipiteeni ja jatkaa tekojaan.

Ja hän on todellakin todella pelottava ja vaarallinen, joten pelkään itseni ja perheeni puolesta,jos jäisin kiinni minu kielineen hänestä esimiehelle.

Ja ainoa joka hänestä voi kieliä, on minä, sillä vanhempien ym. läsnäollessa osaa antaa itsestään hyvän kuvan.

Minulla on vain oma sanani hänen sanaa vastaan.

Hänellä vakituinen työsuhde, minulla koeaika, joka vakinaistumassa koeajan jälkeen.

Hän on todella sairas ja pelottava, mutten tosiaan tiedä mitä tehdä, sillä pelkään hänen saavan selville, jos kerron hänen työtavoistaan kenellekään.

(En voi paljastaa miksi pelkään häntä, mutta kyseessä oikea vaara.)

Mitä luultavammin minun on lopetettava työni siellä, mutta suurin huoli minulla on lapsista. He jäävät hänen hoitoon.

Olen valmis menettämään oman työpaikkani ja jäämään työttämäksi, kunhan hänet vain irtisanottaisiin työstään. Niin julma hän on lapsille.

Mutta pelkää, ettei esimieheni usko minua, ja ns. valitukseni kantautuu työkaverini korviin. :(

:(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kertoa asian työsuojeluvastaavalle ja työterveyslääkärillekin- he kertovat miten sinut kannattaa edetä asian hoidossa, että voit suojata itsesi

Vierailija
2/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen, eikä meillä ole työsuojeluvastaavaa eikä työterveyslääkäriä.

Kumpa olisin vielä kunnalla töissä, tällaista ongelmaa ei pääsisi syntymään.

Työkaverini on minun esimieheni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita ammattiliittosi lakimiehelle-maksuton neuvo

Vierailija
4/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro lasten vanhemmille... vaikka nimettömänä tuosta, vaik kirjeellä.

ottavat lapset pois siltä. voit tehdä jopa rikosilmoituksen poliisille nimettömänä. pakko toimia.

Vierailija
5/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetä nimettömästä sähköpostiosoitteesta esim päivähoitotoimen johtajalle tai jopa poliisille. Kun video johtaa toimenpiteisiin, videon kuvaaja varmastikin tulee selville, mutta sinun rikkeesi on hänen rikettään pienempi ja saatat saada jopa kiitoksia.

Joudut ehkä yrittämään kuvaamista moneen otteeseen, ennen kuin saat tarpeeksi vakuuttavan ja rankan otoksen. Mutta videon tosiaan kannattaa olla sellainen, että se laittaa asiat kerrasta poikki.

Vierailija
6/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että salavideointi on laissa kiellettyä, eikä tämän takia saa kelvata todisteena.

Ja nimetön ilmianto lasten vanhemmille johtaa kyllä siihen, että työkaverini saa tietää että olen kertonut, sillä olen ainoa joka tietää. Ja kyllä vanhemmat kertoo syyn, miksi ottaa lapset pois hoidosta.

ap

Vierailija
7/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi laitonta, voisit kuitenkin esim. vanhemmille sen videoinnin näyttää?

tee ihmeessä jotain kuitenkin. voisitko "vahingossa" jättää esim tietokoneen webcamin päälle?

Vierailija
8/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään lastensuojeluilmoituksen työkaveristasi. Väkivalta on aina väkivaltaa, siitä mihinkään pääse. Olisin kiitollinen, jos saisin tietää, jos moinen kusipää olisi lasteni hoitajana. Olisi pian erittäinen entinen hoitaja. Kirjaimellisesti.

Vierailija
9/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on haastava ap

- paina tällä kertaa villaisella ja seuraavalla kerralla ilmianna?

Vierailija
10/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä tässä tilanteessa uhka sakoista on aika pieni paha? Salavideo ei ehkä kelpaisi todisteeksi oikeudessa, mutta luultavasti naisen työnantaja kuitenkin purkaisi tämän työsuhteen. Mahdollisesti nainen ei myöskään lähtisi riitauttamaan irtisanomista tällaisessa tilanteessa. Suomessa kuitenkin pyritään suojelemaan lapsia, ja lasten hyvinvointi menee monessa lainkohdassakin yksilönsuojan edelle (vrt. esim tietosuojalaki, jossa lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan rikosrekisteriote työnantajalle).

Kuulostaa nyt vähän siltä, ettet haluakaan tehdä mitään. EI keinoja oikein ole muita, kuin

- ottaa yhteyttä vanhempiin

- ottaa yhteyttä kunnan viranomaisiin

- ottaa yhteyttä poliisiin jos kyse on pahoinpitelystä

- saada omilla sanoilla nainen parantamaan tapansa

- ja kaiken tämän seurauksena menettää oma työpaikka.

Vaihtoehtoisesti voit olla tekemättä mitään. Miltä se tuntuisi?

Vierailija
11/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sinua uskovat. Ja irtisanoudu -> vaihda työpaikkaa.

Vierailija
12/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tällöin jään kiinni, että ilmiantaja olin minä, sillä olin ainoa joka asian näki.

Ja tämä ihminen tulisi kostamaan asian minulle.

Miksei työnantajat voi tarkistaa kunnolla työntekijöidensä taustoja?

Tiedän että olen velvollinen, ja haluaisin toimia, mutta minun on myös suojeltava omia lapsiani tältä ihmiseltä.

:(

ap

Vierailija
13/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähtisi oikeasti sulle tai laspsillesi kostamaan? Linnaanko se haluaa? Nyt toimit heti huomenna, varmasti tulee parempi mieli itsellesi ja lasten vanhemmat kiittää.

Vierailija
14/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan tullut valituksia ym työkaveristasi? Siinähän sulle olis tukea.

Vierailija
15/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleni, tekisin tämän kaiken HETI:

Kuulostaa nyt vähän siltä, ettet haluakaan tehdä mitään. EI keinoja oikein ole muita, kuin

- ottaa yhteyttä vanhempiin

- ottaa yhteyttä kunnan viranomaisiin

- ottaa yhteyttä poliisiin jos kyse on pahoinpitelystä

- saada omilla sanoilla nainen parantamaan tapansa

- ja kaiken tämän seurauksena menettää oma työpaikka.

ap

Vierailija
16/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joa annat tuon jatkua...

ymmärrän että sinua pelottaa, mutta kiität itseäsi jos jotain teet.

Vierailija
17/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappaa heidät pihasta vai miten?

Vierailija
18/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän! Haluaisit varmaan tietää, jos omat lapsesi olisvat kohteena (etkä olisi siellä töissä). Missä päin Suomea tämä pk on?

Vierailija
19/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvata työpaikalla. Olen tehnyt tutkimusta päiväkodissa, ja lupa kysyttiin tietääkseni vain kunnalta ja vanhemmilta.

Vierailija
20/24 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yhteyttä edelliseen työnantajaani, hän on kunnalla päiväkodin johtajana, jolle lastenoikeudet ovat enemmän kuin sydämen asia. Todella ammattitaitoinen ja sydämellinen ihminen, joka ei suostu katsomaan mitään läpi sormien.

Kerron hänelle kaiken (häneen pystyn luottamaan 110%), ja kysyn neuvoa, mikä on kaikki seikat huomioon ottaen paras tapa edetä.

Häneltä saan myös samalla tukea tähän suureen prosessiin, joka nyt on edessä.

En pysty katsomaan tätä tilannetta läpi sormien, menetän yöuneni, jos annan asian olla.

Tämä on niin väärin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi