Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei voi olla totta! tänään ompussa nähtyä!

Vierailija
30.12.2008 |

N. nelikymppinen nainen ja n,12 vuotias tyttö istuivat ruokaravintolassa. eivät syöneet,mutta äiti(ilmeisesti oli tytön äiti,puheista päätellen)joi olutta isosta tuopista ja tyttö joi vettä!

tyttö sanoi jo haluavansa lähteä ja tähän äiti,että ei kun me odotetaan isää. No,tulihan se isäkin sieltä,suoraan tiskin kautta ja kantaen kahta olutta! Säälittävää..

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia yhtään, kuten eivät täälläkään monet käsitä, mitä oli vialla, mutta lasta se haittasi. Monen mielestä 12-vuotias voi jo seurata vanhempiensa oluen litkimistä, mutta minun mielestäni parempi olisi jos ei tarvitsisi.

Vierailija
22/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isi otti tuopin, mutta mä sain veden sijaan jätskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joo...itse en missään nimessä voi juoda alkoholia jos lapsi siinä vieressä. kyllä se lapsi oppii sitte vanhempana niihin hommiin. itse kyllä juo joka toinen vkoloppu (käyn baarissa) tai käyn kaverin kanssa muutamalla muutaman kerran vkossa,mutta lasta en ota mukaan.ja jos olemme ravintolassa syömässä ei siihen ruokaaan kuulu olut!

Vierailija
24/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisit sydärin esim Ranskassa jossa juodaan alkoholia ruoan kanssa ihan kotona, viiniä JOKA PÄIVÄ. Ihan tavallisissa perheissä, Mutta Suomessahan vain alkkikset juovat alkoholia...

Ranskalaiset tosin eivät huitaise pullotolkulla sitä viiniä, ja tiedän siellä jopa lapsille annettavan viiniä vedellä laimennettuna. Itseppähän varmaan tietävät, vaikkakin alkoholin haitat ovat tunnetut.

Enkä kyllä ymmärrä monia muitakaan ranskalaisia hienouksia...

Meidän 12-v ei luojan kiitos joudu vanhempiensa tuopin tyhjennystä seuraamaan, ja varmasti oppii sivistyneet tavat alkoholinkäytössä kotona. Eri asia vain, kuinka kaveripiirissä homma toimii...

Vierailija
25/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias on liian nuori juomaan alkoholia. Mutta parempi opettaa juomakulttuurin saloille jo nuorena, joten täydet pisteet sille perheelle! Mekin otetaan lapset mukaan kun mennään baariin, annetaan lasten vuorollaan tilata meille drinksut. Kivaa on kaikilla.

SIIS EI VOI OLLA TOTTA!!!! Kyl ootte kunnon nakkimakkaraperhe...SUOMALAINEN KULTTUURI...hävettää!!!

Vierailija
26/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se olisi haitannut näitä marimekko lehmiä yhtään. Koska vain olut on alkoholia av-lla ja sen juominen on ryyppäämistä.

Menkääs kaappijuopot ämmät nyt katsomaan että teillä on siellä siivouskomerossa piilossa tarpeeksi viiniä, jotta kestätte uuden vuoden perheenne kanssa

Omasta mielestäni olisi ollut aivan sama asia, jos äidin lasissa olisi ollut sitten vaikka viiniä.

Huvitti kyllä toi jonkun viinin ja oluen prosenttien vertaaminen. Tuoppiin tuskin laitettaisiin viiniä, joten absoluuttiseksi alkoholiksi muutettuna olisivat kylläkin sangen vertailukelpoisia.

Vierailija
27/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sinäkin uskot...

Vierailija
28/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toi dokaa.kummallista.

ulkomailla paljon asuneena pidän asiaa ihmeellisenä.

siellä kun on ihan normaalia nauttia olut tai lasi viiniä. ilman että ihmiset alkavat heti kauhistelemaan.

lopettakaa pöndeily ja koittakaa pikkasen sivistyä.

jos joku juo oluen tai jopa kaksi niin ei se tee hänestä juoppoa lapsen hakkaajaa.

jotkut suomalaiset on sitten juntteja.matkustelkaa,se avartaa!!!

Vierailija
29/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

white trash älähtää : )

Mun lasten ei onneksi tarvitse koskaan olla tuollaisessa tilanteessa. En sylje lasiin, ja biletän tarpeen mukaan, mutta mitään arkitissuttelua ei lasten tarvitse katsella.

Ja jos itse väsähtää niin paljon shoppailemassa, että on pakko saada vähän bissee, niin ehkä se alpsikin olisi kaivannut jotain lepoa? Mutta ei ehkä sitä saanut siinä dokailevien vanhempien kanssa, kun piti vaan pönöttää jossain ravintolapöydässä vesilasin kanssa.

Vierailija
30/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapakassa odottamaan?

Vai onko se nyt ihan kamala asia jos 12-vuotias joutuu odottamaan kun vanhemmat juovat oluet?

Vierailija
31/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joo...itse en missään nimessä voi juoda alkoholia jos lapsi siinä vieressä. kyllä se lapsi oppii sitte vanhempana niihin hommiin. itse kyllä juo joka toinen vkoloppu (käyn baarissa) tai käyn kaverin kanssa muutamalla muutaman kerran vkossa,mutta lasta en ota mukaan.ja jos olemme ravintolassa syömässä ei siihen ruokaaan kuulu olut!

ottaa se olut ruuan kanssa jos siitä tykkää, kuin käydä aikuisiällä perheellisenä joka toinen viikko baarissa ja vielä viikollakin tuopilla.

Tekopyhältä kuulostat.

Vierailija
32/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias on liian nuori juomaan alkoholia. Mutta parempi opettaa juomakulttuurin saloille jo nuorena, joten täydet pisteet sille perheelle! Mekin otetaan lapset mukaan kun mennään baariin, annetaan lasten vuorollaan tilata meille drinksut. Kivaa on kaikilla.

Vierailija
33/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Parivaljakko oli siis _ruokaravintolassa_, ei kapakassa. Mistäs tiedät, etteivät olleet syöneet ennen kuin sinä tulit paikalle?

B) Olisiko äidin heti pitänyt pompata ylös, kun tyttö vähän kitisi tylsistymistään?

C) Ööh, tyttö joi vettä? Mitä siitä?

Eri asia on, miksei tyttö voinut kierrellä lähikaupoissa odottelun ajan.

En oikein ymmärrä, mikä tässä nyt niin kauhean tuomittavaa on, perhehän sentään vietti aikaa yhdessä. Mikä haloo siitä olisi syntynytkään täällä, jos 12-v. olisi jätetty ostosretken ajaksi kotiin ja vanhemmat vielä olisivat juoneet pari olusta reissulla...

Vierailija
34/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli parempi vetää päätäyteen ja laittaa lapset hoitoon.

hohhoijaa,tyypillinen suomalainen juntti.

lasillista oluttahan ei voi juoda jos lapset näkee?oletko tyhmä vai muuten vain sivistymätön?

matkustele niin opit jotakin!ja älä ihmettele jos sinua pidetään junttina ulkomailla kun kauhistelet oluen tai viinin juomista niin että lapset näkevät.

Mun lasten ei onneksi tarvitse koskaan olla tuollaisessa tilanteessa. En sylje lasiin, ja biletän tarpeen mukaan, mutta mitään arkitissuttelua ei lasten tarvitse katsella.

Ja jos itse väsähtää niin paljon shoppailemassa, että on pakko saada vähän bissee, niin ehkä se alpsikin olisi kaivannut jotain lepoa? Mutta ei ehkä sitä saanut siinä dokailevien vanhempien kanssa, kun piti vaan pönöttää jossain ravintolapöydässä vesilasin kanssa.

[/quote]

Vierailija
35/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joi kaljaa, keskellä päivää siis. Eikä varmaan jäänyt kahteen tuoppiin. Minä sain aina jätskin.

Ja itse halusin mukaan! Siellä lähiöbaarissa oli kivaa mun mielestä.

Omat lapseni eivät ole koskaan moisissa paikoissa käyneet, eivätkä käy.

Ikinä en ole lasteni nähden tilannut olutta.

Mun mieleeni tulee, että tämän ap:n esimerkkilapsen elämäkin on varmaan ollut useastikin vanhempien kaljanjuontia seuraava. Ei varmaan kauhean kivaa.

Mun mielestä arkipäivänä kun ollaan lapsen kanssa kauppakeskusksessa tapoihin ei kuulu mennä juomaan kahta kaljaa. Tai jos kuuluu, niin kyseessä on jo alkoholiongelma.

Vierailija
36/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuolen nauruun täällä.kiitos taas kaikille urpoille!niiaus ja kumarrus!

Vierailija
37/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä känniin puistossa kavereiden kanssa.

ja näin meillä suomessa kauhistellaan aikuisten kahden oluen juomista.

omat lapset ne sitten puistoissa ryyppää.

Vierailija
38/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän moralisoitavan tästä asiasta tekee se, etä kyseinen aine juotiin RUOKAravintolassa. Se ei ole yleinen kännäämispaikka. Emmehän tosin tiedä, mihin kolmikko sieltä suuntasi matkansa: kapakkaan vaiko fiksusti kotiin lounaalle.

Vierailija
39/39 |
31.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan esimerkin mistä tulee ihanat muistot parin vuoden takaa.

Nizzan rantabulevardi kahvilan tyyppinen paikka meillä aikuisilla lasilliset viiniä ja lapsilla jäätelöannokset. Aurinko paahtoi niin, että taju meinasi lähteä kaikilla oli kuitenkin pirun mukavaa. Ja yleensä tuommoisissa paikoissa kaikki juo kaupungilla kulkiessa tai rannalla olessa litratolkulla vettä muuten sinne pökrää. Mitä hiton väliä jos sä lomalla kerran päivässä pysähdyt ottamaan lasillisen. Ja hui kauhistus illalla lasten mentyä nukkumaan juotiin viiniä ja istuttiin hotellin parvekkeella ihmettelemässä yöelämää.

Tämä ap tapaus olivat luultavasti koko perhe lomalla mitä sitten jos lomalla juo kaljan ruokaravintolassa sitten huolestuisin tänä päivänä jos se mukula olisi raahattu johonkin lähiö räkälään.

Tosin itse olin lapsena mukana niissä lähiökuppiloissa toista se oli silloin 70 80 luvun taitteessa.