Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi he sikiävät eniten, joilla olisi siihen...

Vierailija
27.09.2009 |

..taloudellisesti vähiten varaa? Täälläkin on jatkuva valitusvirsi siitä, että rahat eivät riitä ja tenavia on liuta (3 ja ylöspäin...) Afrikassa tämä johtuu siitä, ettei ole ehkäisyvälineitä ja lapset ovat vanhuudenturva. Miksi täällä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parinkymmenen vuoden sisällä meidän sosiaalturva on Afrikan tasoa.

Vierailija
2/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa matematiikan laskuja ja/tai hoitaa ehkäisyä kuntoon tai osaavat, mutta uskovat asioiden kääntyvän parhainpäin tai, että kyllä joku muu viime kädessä huolehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, varojen puutteen lisäksi näissä perheissä usein muitakin ongelmia. Ja sitten vaan toisten/yhteiskunnan olisi elätettävä.

Vierailija
4/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se peruste, että täällä on hyvä sosiaaliturva, on p..stä! Minä veronmakajana osallistun tähän geeniperimän siirtoon vähän liikaa.

Vierailija
5/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes nykyisellä tasolla (millä tasolla?).

Meillä on tulossa neljäs lapsi ja siihen sitten saa jäädäkin. Olemme miehen kanssa keskituloisia, aivan tavallisia ihmisiä ja olemme laskeneet, että pystymme perheemme lapset luotsaamaan aikuisuuteen lähes omin taloudellisin panoksin (kukaanhan ei siihen kykene, sillä mm. päivähoidosta/ koulutuksesta ei tarvitse vanhempien maksaa täysimittaisesti). Ns. sosiaalisia tulonsiirtoja emme tule kuitenkaan tarvitsemaan (luultavimmin).

Me emme ole koskaan valittaneet kenellekään varallisuuden puutetta emmekä väsymystä. Nautimme lapsistamme ja haluamme tarjota heille mahdollisimman hyvät valmiudet toimia tulevaisuudessa omassa yhteiskunnassamme tai/ ja globaalisti täysivaltaisina, osallistuvina ihmisinä.

Koemme, että tulevaisuuden maailmassa meille perheenä on varmempi tuki toisistamme kuin yhteiskunta koskaan pystyy tarjoamaan.

En siis (täysin) allekirjoita sitä, että automaattisesti ne, joilla ei ole perheenlisäyksiin varaa, lisääntyisivät eniten.

Vierailija
6/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta perintöosuutta joka lapselle? Itse uskon enemmän henkisen pääoman kannattavuuteen. Sivistystä ja hyviä käytöstapoja ei voi ostaa rahalla, mutta niillä voi päästä hyvään työpaikkaan.

Vierailija
7/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu myös siitä, että lapsikuolleisuus niin suuri. Sama tilanne täällä vanhoina aikoina.

Kai ahtaissa oloissa - henkisesti, taloudellisesti - elävät ihmiset haluavat elämälleen jotain tarkoitusta ja laittavat siihen kohtaan lapsia. Ei mua se taloudellinen tiukkuus niinkään haittaa, vaan uusavuttomuus, joka paistaa monen mamman viestissä. Sehän kostautuu lapsille.

Vierailija
8/8 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta perintöosuutta joka lapselle? Itse uskon enemmän henkisen pääoman kannattavuuteen. Sivistystä ja hyviä käytöstapoja ei voi ostaa rahalla, mutta niillä voi päästä hyvään työpaikkaan.

Ei se rahan paljous mun mielestäni ratkaise, vaan se, että pystyy tarjoamaan lapsilleen kunollisen elämän. On rahaa asuntoon, ruokaan, vaatteisiin ja yleensäkin kaikkeen tarpeelliseen - ja lapset voivat käydä halutessaan kouluja. Ei tartte olla kaikki viimeisen päälle, mutta tarvittava täytyy pystyä tarjoamaan.