Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että raskaana ollessa vihloo ja särkee lähes päivittäin

Vierailija
27.09.2009 |

aivan tuolta alavatsalta? Menee kyllä ohi, mutta lähes päivittäin varsinkin aamuisin tuntuu tosi kurjalta. Nyt menossa viikko 14+6. Eikä siis pelkästään äkkinäisissä liikkeissä tai aivastuksissa, vaan välillä ihan muutenkin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista särkyä on esiintynyt alusta asti ja myös lähes päivittäin... Nyt on menossa rv 27+4.

Mulle neuvolassa sanottiin, että kipu johtuu lantiossa tapahtuvista muutoksista. Itsellä kipu kohdistuu aina oikealle alavatsaan.

Vierailija
2/7 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahdessa seuraavassa kyllä. Lähes alusta asti särki, jomotti ja vihloi päivittäin alavatsaa. Liekö ikä tehnyt jo tehtävänsä,kun ekan ja tokan raskauden välissä oli 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa särkyä, vihlontaa ja kolotusta päivittäin. Eka raskaus oli helpompi, vaikka siinäkin vaivat alkoivat rv 30 tienoilla.. Nyt on rv 28 ja säryt ja kolotukset ovat jokapäiväisiä, yöt menee parin tunnin pätkissä ja herätessä pitää purra hammasta jos jalkoja liikuttaa yhtään. Vaivat korostuvat liikunnan myötä, mitä enemmän rasitusta, sitä pahemmat säryt. Kuitenkaan en osaa olla tekemättä mitään, ja onhan tietysti paljon asioita joita on PAKKO tehdä, ei voi vaan jäädä makaamaan ja voivottelemaan... Nyt alkaa olla jo mitta aivan täynnä, vaikka aikaa on jäljellä vielä se kolme kk.

Meillä päin ei muuten uudelleensynnyttäjillä ole näemmä ollenkaan lääkärineuvolaa, ekan kerran lääkäri tarkistaa tilanteen joskus rv 35-36 siinä synnytystapa-arvion yhteydessä. Kummallista sekin, sanoivat että voin erikseen varata ajan kaupunginsairaalan äippäpolille, "jos ne kivut nyt sitten on niin pahoja, että oikein lääkärille pitää näyttää...". Ei sit, näillä mennään ja lääkärille menen jos alkaa lapsenpäätä pukkaamaan jalkovälistä..

Mut siis, aloittaja, kyllä ne kivut ja säryt ja vihlonnat kuuluu kuvioon, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Tuossa vaiheessa varmaan kohdun venyminenkin aiheuttaa vihlontaa, edetessä sit lantion liitosten venyminen jne...

Vierailija
4/7 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkyä ja kipua JATKUVASTI vatsassa! Se oli ihan yhtä tuskaa :(

Olin kyllä tosi hoikka silloin ja lääkärit sitä selittivät, että kun paikat lähtee kasvamaan, niin se voi aiheuttaa kipuja.

Tiedä sitten johtuiko siitä... mutta kipeenä olin!

Vierailija
5/7 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko alkuraskauden ajan outoa kipua oikealla alavatsalla, oikeastaan päivittäin. Tämä kipu ei ollut sitä venymiskipua vai mitä se nyt onkaan nimeltään. Munasarjakin ultrattiin, oli ok. Reipas kävely pahensi kipua. Pelkäsin koko ajan keskenmenoa... Lääkäri ei osannut sanoa mitä kipu on.

Nyt rv 19 eikä enää ole ollut kipua.

Vierailija
6/7 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo viikosta 12 alkaen. Liitoskipuja kait. Aamut pahimpia, vaikka yön tietenkin olen levännyt. Päivänmittaan yleensä helpottaa.

Vierailija
7/7 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla on nyt eka kysessä ja vihlomista on inhottavaa mut kyl ton sietääpi vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi