Pistin juuri viimeisen pisteen graduuni. Nyt lorahti lasi hyvää punaviiniä. Saa onnitella!
Eli siis humanistisella alalla olen (jo töitäkin tehnyt pari vuotta). Gradu otetaan siellä meidän laitoksella aika tosissaan, ja kauanhan sitä on tässä töiden ja perhe-elämän ohessa väännetty ja käännetty. Hirveän hyvää palautetta sain esitarkastuksen jälkeen (puhuttiin tulosten julkistamisesta alan julkaisuissa jne.) ja siitä intoutuneena päätin sitten tehdä työn loppuun asti hyvin ja viimeistellä proffan ohjeiden mukaisesti huolella. Tänä viikonloppuna jätin väliin tarjolla olleet houkuttavat illanistujaiset ja päiväkyläilyt ja naputin kuin viimeistä päivää: Aamuseitsemästä olen tänään istunut koneella...Ja nyt, nyt se on vihdoin valmis. 129 sivua tiukkaa tutkimusta.
Oi oi oi, taidanpa ottaa pari lasia sen kunniaksi ja taputtaa itseäni ollalle...8 vuoden opintoputki takana. Kyllä on kevyt olo.
Kommentit (11)
tietää, mikä humanistinen ala? Kehtaatko kertoa graudustasi enemmän? Itse kielten gradua pakerran ja ihan nollatutkimusta teen kyllä..
Vuorovaikutustutkimusta kasvatus- ja opetustieteellisestä näkökulmasta. Autenttista, nauhoitettua ja videoitua materiaalia olen tässä tietyst kielitieteellisestä näkökulmasta tarkastellut.
Kiinnostavaa, mutta pirun työlästä. Litteroin ensin itse materiaalin, ja siinä jo meni monta viikkoa...
ap
eikä sormet ole ihan vielä tottuneet näihin mininäpäimiin...;-)
ap
mäkin palautin oman graduni syyskuun alussa. Aika rankkaa, mut ihanaa, kun on ohi jess-....
Itse graduun taisi mennä 4-5 vuotta. En tiedä kumpi oli helpottuneempi urakan päätteksi. Aika monta lomaa ehti mennä "pilalle".
Kateeksi käy, kun saman urakan parissa pitäisi puurtaa...
kerro vielä mikä on punaviinisi merkki?
Minä olin niin hölmä, että avasin sen punaviinin jo gradua tehdessä ja nolotti palauttaa kerran yksi lähdeteos kirjastoon, kun olin kaatanut sen päälle lasillisen... =D
Muistan sen hetkellisen huimaavan vapauden tunteen...
11. Lasissa täyteläinen perus ranskalainen Ripasso Valpolicella. Ja kyljessä tummaa suklaata.
Ja rehellisyyden nimessä, tuli minunkin pari lasillista tuossa reilun vuoden graduprojektini aikanakin jo otettua. Mutta 0,9 promilen humalahan on tutkitusti luovin tila, ja eikös humanistiseen analyysiin miltei kuulu pikku pöhnät? ;-)
Ei vaan, olo on oikeasti mainio. Tsemppiä kaikille urakkaa aloittaville tai puurtaville ja onnea kaikille siitä suorituneille. - Ja kaiken lisäksi olen aika tyytyväinen työhöni.
Ensi viikolla kiikutan sen laitokselle.
Kiitos vielä kerran myötäelämisestä!
ap
Onnea! Toivottavasti vaivannäkösi palkitaan.