Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvinko 2 talvihaalaria 1.5v pojalle?

Vierailija
26.09.2009 |

Elikkä poikamme aloittaa perhepäivähoidossa 2vk:n päästä. Ikää tuolloin on 1v 6kk ja nyt kysymykseni kuuluu, tarvinko 2 talvihaalaria? Perhepäivähoitaja sanoi että välikausipukuja olisi hyvä olla 2kpl.

Onko näin myös toppapukujen laita? Entäs pipojen hanskojen kenkien yms?

Poikamme on 1-2 päivää viikossa hoidossa, jotkut ovat minule sanoneet että kannattaisi pitää mieluummin 2 päivää kuin 1 että oppii paremmin hoitopaika tavoille ja rytmiin. Minulla ei kuitenkaan ole joka viikolle välttämättä töitä kuin yhdelle päivälle.. olen aloitteleva yrittäjä.

Niina

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee joku oikein märkä keli, eikö talvihaalarin päälle voi vetäistä vaikka kurahousut jottei haalari kastu...? Se kastumine hoitajalla varmaan on ollut mielessä?

Kovin tulisi kalliiksikin kahden haalarin osto.

Vierailija
2/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ap vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvipuku vähän "nätimpi", kyläilyreissuille ja kauppareissuille. Eiköhän yksi talvipuku riitä hoitopaikkaa ajatellen.

Vierailija
4/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen aina ostanut aika kalliita kosteussuojattuja merkkejä, jotka eivät ole kastuneet koskaan ulkoillessa läpi.

Useampi ulkovaate on kuitenkin hyvä, jos sattuu kastumaan tai olemaan pesussa. Minä hankkisin ehkä näin:

- paksumpi talvihaalari ulkoiluun

- nätti toppatakki jota voi pitää asioilla ja siistimpänä takkina + siihen ulkohousut niin voi käyttää varapukuna

- kosteussuojaatu kevyttoppahaalari/ vuorillinen välikausihaalari jota voi käyttää loskalla

Vierailija
5/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas sanoisin, että voi hyvinkin tarvita kaksi. Lähinnä ajattelen, että jos lapsi on pph:n luona ulkona ja puku sattuu kastumaan tai kuraantumaan ja joudut sen pesemään, niin meillä ainakaan ei talvihaalari kuivu seuraavaksi päiväksi.

Lisäksi on mahdollista, että joku rupeaa oppimaan noissa iissä kuivaksi ja silloikaan ei kyllä toinen haalari ole pahitteeksi.

Mikään ei tietty estä, etteikö toinen haalari vois olla vaikka käytetty tai vaikka niin, että toinen on toppatakki + henkselimalliset toppahousut.

Itse pitäisin lapsen hoidossa melkein mieluummin vaikka 2-3 tosi lyhyttä päivää tuossa iässä kuin yhden pitkän. Sopisin pph:n kanssa vaikka alkuunsa viikkotunneista, että mitä on hoidossa ja pitäisin alkuunsa tyyliin 3 tunnin päiviä 9-12, sitten parin viikon päästä voisi olla päiväunetkin eli tyyliin 9-14 ja sitten vasta pidempää päivää, mutta jos ei pakko ole, niin en pitäisi tuon ikäistä ollenkaan yli 7 tunnin päivää.

Vierailija
6/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta jotka nyt jo lähes kouluikäisiä ja ovat olleet hoidossa viim 3 v ja meillä ei ole koskaan ollut kaksia haalareita. Käytössä on on ollut vedenpitävät vaatteet (reimatec, rasavil..) ja ihan loskasäillä hoidossa on päälle vielä laitettu kurahousut.

Kauppa ja muut reissut hoidetaan erillisellä takilla, meillä haalarit ovat siis vain ulkoiluun.

Itse pitäsin hoidossa sen ajan kuin tarvitsee. Tuo totuttaminen... 1,5 vuotiaalla... Kyllä ne vielä oppivat ja en usko että siinä on ratkaisevaa onko 1 vai 2 päivää kun kuitenkaan kyseessä ei ole päivittäinen rutiini.

Nauti siitä kun pienokainen saa olla paljon kotona.

Vierailija
7/7 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei kotona eikä pph:lla ole kuivauskaappia. Olisi aika tylsää jos lapsi joutuisi märissä vaatteissa pihalle siksi ettei ole kuivaa haalaria. Voihan se toinen olla vaikka joku halppis haalari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme