Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskaripojan pukeutumisesta

Vierailija
25.09.2009 |

Lapseni ryhmässä on 22 lasta. Tähän asti meillä kerhoissa on pidetty velourhousuja ja retroaiheisia puseroita. Ovatko moiset liian "lapsellisia" Eskariin, kun en ole muilla nähnyt?? Poika täyttää 6 vuoden lopussa. Mitä muilla pojilla päällä eskarissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolestaan siksi, että hänellä on toistaiseksi ollut takkina farkkutakki ja jalassa myös farkut, sitten joku t-paita/kauluspaita/neule tai huppari tuolla välissä.

Mutta mun mielestä jokainen pukeutukoon kuten tykkää.

Vierailija
2/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla eskaripojilla näkyy olevan farkkuja sisähousuna ja ulkohousuna.

Meidän poika erottuu joukosta, sillä hänellä on edelleen vähän lapsellisia collari- ja trikoopuseroita ja collarihousut sisävaatteina. Collarit siksi, että ne on mukavat leikissä, ne on helppo ja nopea pukea ja riisua. Vessassa käynti ei ole kynnyskysymys, menee sinne myös ajallaan, kun ei tarvitse näplätä niitä hankalia hakasia tai yrittää saada nepparia kiinni....

Laittaisin farkut, joissa EI ole sepalusta jne, mutta ne mitä olen löytänyt, ovat vyötäröstä välijä, isoja, tälle laihalle lapselle, tipahtavat jalasta.

Collarit pysyvät.

Ulkohousut ovat niinikään helposti jalkaan vedettävät. Verkkarit, ulkoiluhousut, kuminauhavyötärölliset housut.

Mitään trendivaatteet ne eivät ole, mutta ne on helppo pukea, helppo riisua, niissä voi huoletta leikkiä pelkäämättä että menevät likaiseksi tai rikki.

Minulle on ihan sama miten pikkuaikuiseksi muut lapsensa pukeavat. Minun 6 vuotias eskarilaiseni on vielä lapsi, joka haluaa ja saa leikkiä. Silloin vaatteiden on oltava sen mukaiset; hyvät leikkimiseen.

Kivat ja mukavat päällä. Mieleisellä kuva-aiheella, meillä se on Cars.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla eskaripojilla näkyy olevan farkkuja sisähousuna ja ulkohousuna. Meidän poika erottuu joukosta, sillä hänellä on edelleen vähän lapsellisia collari- ja trikoopuseroita ja collarihousut sisävaatteina. Collarit siksi, että ne on mukavat leikissä, ne on helppo ja nopea pukea ja riisua. Vessassa käynti ei ole kynnyskysymys, menee sinne myös ajallaan, kun ei tarvitse näplätä niitä hankalia hakasia tai yrittää saada nepparia kiinni.... Laittaisin farkut, joissa EI ole sepalusta jne, mutta ne mitä olen löytänyt, ovat vyötäröstä välijä, isoja, tälle laihalle lapselle, tipahtavat jalasta. Collarit pysyvät. Ulkohousut ovat niinikään helposti jalkaan vedettävät. Verkkarit, ulkoiluhousut, kuminauhavyötärölliset housut. Mitään trendivaatteet ne eivät ole, mutta ne on helppo pukea, helppo riisua, niissä voi huoletta leikkiä pelkäämättä että menevät likaiseksi tai rikki. Minulle on ihan sama miten pikkuaikuiseksi muut lapsensa pukeavat. Minun 6 vuotias eskarilaiseni on vielä lapsi, joka haluaa ja saa leikkiä. Silloin vaatteiden on oltava sen mukaiset; hyvät leikkimiseen. Kivat ja mukavat päällä. Mieleisellä kuva-aiheella, meillä se on Cars.

Etsi sellaisia malleja, joissa vyötäröä voi kiristää napin ja kuminauhan avulla.

Musta collegehousut ja verkkarit on yksinomaan rumia.

Vierailija
4/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen VAIN collegehousuihin pukeutunut poikamme haluaakin nyt olla Iso, eikä huoli päällensä kuin farkut tai sammarit. Eivät näköjään enää vaihda ulkohousuja jalkaan, eli kulkevat samoissa vaatteissa koko päivän (oletuksena kai, etteivät tuon ikäiset enää möyri maassa...), ja siihen farkut mielestäni sopivatkin paljon paremmin.

Kuva-aiheet ovat mieluisia, niihin rajoituksia asetan lähinnä minä itse, eli Hämis/tulenlieska/Batman -paitoja en osta (yritän aina kaupassa kiertää ne kaukaa, jos lapsi on mukana), ja hyvin tuntuvat minunkin valitsemani toistaiseksi kelpaavan.

Kouluvaatteet valitaan yhteistuumin, juhlavaatteissa sitten oma sanani painaa enemmän, koska niihin tilaisuuksiin on hankittu sopivat vaattet (esim. juhlavammat kengät, kauluspaitoja, jne.) ja haluan, että lapsikin oppii pukeutumaan tilanteen mukaisesti.

Vierailija
5/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö teidän eskarissa vaihda ulkohousuja? HYI!

Meillä eskari poika pitää tyylikkäitä urheiluvaatteita (adidas, puma kollarit ym. ) tai kivoja farkkuja, joilla kiva olla ja leikkiä.

Ei kiristäviä, inhoittavia.

Paita on hihaton/t-paita sisällä ja sen lisäksi on aina ns. pitkähihainen t-paita mukana, muttei tykkää sisällä pitää.

Huppari/fleece ja reiman kaksiosianen ulkoilupuku.

Löytyy myös välikausihaalari, jos myöhemmällä syksyllä tahtoo.

Pitääkö teillä haalaria/ vain kaksi osaista?

Nyt lämpöisillä ilmoilla on voinut ulkoilla eskarissakin farkuilla, mutta ei tietnkään samat, joilla ovat sitten sisällä.

Meidän eskarissa vaihtavat AINA ulko-sisävaatteet.

Vierailija
6/6 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilenkin oli pituushyppykilpailut, jossa pyllähdetään maahan. Eli eskarilaisilla on ulko- ja sisähousut erikseen.

Meillä on mennyt ihan toisnpäin kuin jollain tässä ketjussa. Pojalla on ollut ennen paljon farkkuja ja sammareita, mutta nyt tässä päiväkodissa (uusi hänelle) urheillaan ja liikutaan ulkona paljon jne, joten poika haluaa pelkkiä collareita jalkaan. Ennen ei omistanut kuin yhdet ja nyt on kaappi täynnä niitä. Ne on kuulemma mukavammat ja niillä saa käytyä nopeemmin veskissä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän