Kun menet yövieraaksi surutaloon, ota mukaan omat lakanat
ja pyyhkeet! Valtava työ surijoiden pestä vielä yöpyjien pyykitkin surun keskellä.
Kommentit (9)
kun teen niin jokatapauksessa aina kun yökyläilen.
että tämä viesti sisältää vitsikkään varoituksen "ota omat lakanat tai joudut nukkumaan vainajan viimeksi käyttämissä kuolinlakanoissa, joita ei ole pesty".
Mutta ihan asiallinen neuvohan tämä olikin, otanpa opikseni!
Jos ihmiset asuu niin kaukana, että siellä surutalossa tosiaan käy sitten useampia yövieraita samaan aikaan tai perätysten, niin kyllä se pyykin määrä nousee melkoiseksi.
Ihan samaa olen ajatellut ystävästäni, joka asuu kaukana kaikista sukulaisistaan miehen kotipaikkakunnalla. Kaikki vaimon puolen suku ja ystävät tietysti viipyy yötä kylässä käydessään, joten siellä on jatkuvasti ylimääräistä lakanapyykkiä. Olenkin sanonut aina etukäteen, että otan kyllä omat lakanat mukaan ja laitan vuoteet itse, ettei emäntä turhaan vaivaudu sitä tekemään. Ja on tää ystävä myöntänytkin, että kyllä sitä pyykkiä kertyy.
Ai jollein joilla on joku kuollut??? No, harvemmin sellaisilla tulee yövyttyä missään tilanteessa ainakaan sellaisen tapahtuman aikana/jälkeen...
monelle tuo lohtua se, ettei talo ole hiljainen heti tuollaisten tapahtumien jälkeen. Itseäni on monta kertaa oikein pyydetty yöpymään surutalossa (josta joku on kuollut), koska läsnäoloni on ollut lohduttavaa. Omat lakanat on tietenkin ollut mukana...
Ai jollein joilla on joku kuollut??? No, harvemmin sellaisilla tulee yövyttyä missään tilanteessa ainakaan sellaisen tapahtuman aikana/jälkeen...
vikkkaamaan ja mankeloimaan.
mutta pesen ne
ja äiti jäi ihan yksin kotiin (eronnu mun isästä). Silloin kyllä alkuun mun toinen veli puoliskoineen oli äidin luona yötä ja kun eivät voineet olla niin äidin ystävä tuli sinne. Me asutaan kaukana ja tultiin hautajaisiin, viivyttiin silloin viikon verran.
Ihan hyvä idea tuo lakanoiden tuominen. Me kyllä käytettiin talon lakanoita ja pestiin, kun kerta näin läheisiä ollaan ja kyse mun omasta lapsuudenkodista. Muiden luona en varmaan olisi pyykille tunkemassa, eli mielummin ne omat lakanat.