Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, jos työkaverinne "varastaisi" töitänne?

Vierailija
23.09.2009 |

Tilanne se, että aina niin kiva ja mukava työkaveri jäi sattumalta kiinni. Hän on tavallaan siis ujuttanut minun tekemiäni alotuksia ja raportteja ihan sellaisenaan itselleen, pistänyt oman nimensä, esittänyt ne ominaan. En mitenkään voi oikein todistaa, että ne ovat alunperin omiani, kun en ole niitä säästellyt. En tiedä miten hän on ne saanut muutoin, kun että on suorastaan tonkinut omia paperipinojani ja laatikoitani...

Tietenkin huomattuani asian sanoin siitä ihan rakentavasti tälle työkaverille. Hän kielsi suoraltaan asian ja vakuutti, että minä olen väärässä, ja ne ovat kaikki alunperinkin hänen kirjottamiaan jne. Kuitenkin itse tiedän toisin. Tapauksen jälkeen on ollut minulle vihainen ja vältellyt.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Annanko asian vaan olla, ja pidän omat paperini lukkojen takana tästä saakka? En oikein tiedä, miten voisin viedä asiaa eteenpäinkään, kun en voi todistaa mitään muutoin kuin "muistathan, että minä olin se, joka tuotakin asiaa hoiti silloin" tyylisesti.

Inhottaa. Koko ilmapiiri työpaikalla tuntuu synkistyneeltä. Pidin tästä työkaverista...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paprut lukkojen taa ehdottomasti. Saattaisin vähän kahvipöydässä kysellä tästä sinun ehdotuksesta että miten hän on tällaiseen ehdotukseen päätynyt jne. On kiva piinata ja kysellä =) varsinkin jossain palaverissa

Vierailija
2/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vastavalmistuneena innosta puhkuen kerroin ideoitani eräälle työtoverilleni. Hän sitten palavereissa esitteli pomolle ideat ominaan. Opin kerrasta, en enää ollut "luova" kaverin kuullen, ideat pidin omana tietona ja jos jotain paperille laitoin, paperi oli visusti tallessa. Tsemppiä, kyllä muakin harmitti. Varsinkin, kun todella pidin työkaveristani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei pidä olla niin huolimaton ja luottavainen. Huoh.

ap

Vierailija
4/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole verkkoa, jonne voi tallettaa salasanan taakse eli pääsisit vain itse katselemaan. Tai säilytä muistitikulla, joka on helpompi säilöä kuin paperipinot.

Vierailija
5/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tein niinkuin yks kertoi. Kyselin kauheasti tältä henkilöltä muiden läsnäollessa varsinkin pomon läsnäollessa tästä ehdotuksesta kaikenlaista ja kyllä sain kaverin hiljaiseksi monta kertaa. Henkilö joka tekee ideoita ja ehdotuksia on miettinyt asiaa monelta kantilta ja osaa perustella miksi on päätynyt ehdottamaan asiaa määrätyllä tavalla. Ei muuta kun piinaavia kysymyksiä kaikkien läsnäollen

Vierailija
6/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä vastaavasti itselläni meneillään olevia projekteja kaikkien tietoon, koska sitten niitä ei voisi enää varastaa. Siis tekisin tiettäväksi että olen aloittanut ne projektit, vaikka eivät olisi vielä tosiaan alkuunkaan valmiita. Kertoisin niistä palavereissa joista pidetään pöytäkirjaa, jotta laajalle jakelulistalle tulisi selväksi että "projekti XXX on vaiheessa sejase, vastuuhenkilö Johanna" jne.

Vierailija
7/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. esimerkiksi itse kirjoittamaasi tekstiä löytyy sanasta sanaan työkaverisi muistioista? vai onko kyse vain ideavarkauksista - niistähän ei sinänsä voi tietää, onko kaverisi ihan itse keksinyt saman idean (jopa samaan aikaan, jos ietysssä keskustelussa yms olet itsekin idean saanut).

Eikö sinulla ole tietokoneella tiedostoja, joihin olisit tehnyt merkintöjä keksinnöistäsi? tiedostoistahan löytyy aina aika, jolloin ne onluotu/täydennetty, joten siten voisit ainakin saada faktaa väitteidesi tueksi.

Vierailija
8/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raportin niin teet sen salaisesti ja pikaisesti ja käytät siihen jopa omaa aikaa kotona. Viet valmiin raportin pomolle näytille ja jos mitenkään mahdollista niin otat siihen pomon allekirjoituksen. Sitten laitat kopion (missä ei tietenkään ole pomon allekirjoitusta) johonkin paperipinoon ja jätät "syötin" pöydälle. Kaveri jää samantien kiinni jos esittelee julkisesti aivan kopion sinun työstäsi pomollesi jälkikäteen.

Vierailija
9/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo joskus aikaa sitten. Monta kertaa kävi niin, että työ"kaveri" esitteli mun aiemmin hänelle kertomiaan ideoita ominaan ja pomot suitsutti. Näin kävi myös muille nuorille kollegoille, jotka oli yhtä tyhmiä kun minä ja kertoivat ideansa tälle dorkalle.

Koko hommassa kävi aika veemäisesti, meistä kukaan muu ei saanu vakipaikkaa tässä lafkassa, paitsi tämä ideavaras. Ja onpa hän sitten ratsastanut tän vakiduunin turvin jo toiseenkin firmaan entistä parempaan paikkaan. Suoraan sanoen ottaa aivoon tommoset opportunistit, tämä eukko on nimittäin työssään keskimääräistä paskempi, mutta semmosilla tuntuukin menevän parhaiten. Sori avautuminen, mutta ap, ota opikseks :)

Vierailija
10/10 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli löisin turpaan.