Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perhepäivähoitaja ottaa kulukorvauksesta

Vierailija
23.09.2009 |

ruokaosuuden sivuun ja yrittää sillä tehdä lasten ruuat niin mitäs sitten kun se raha ei riitä?

Täytyykö laittaa omasta palkasta lisää vai onko lapset nälässä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Ja hygieniapassi on suoritettuna.

Vaikka kyllä meilläkin silti leivotaan.

Vierailija
2/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa omasta pussista tai oppii tekemään niin että raha riittää kuukauden ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan joku 4e millä pitää tehdä aamupala, lounas ja välipala. Täytyy jatkaa ruokia niin tulevat hoitolapset saavat vatsat täyteen :)

Vierailija
4/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä on vähän pakko laittaa vähän omiaankin... Tai alkaa vanhemmat oikeesti jutkuttaa, jos tenavat saa vaan kaurapuuroa ja jatkettua soossia pottujen kanssa evääksi.. Voi sit välipalalla törsätä ja laittaa oikein jugurtin pöytään. Perjantaisin ehkä vihanneksiakin, jos käy tuuri ja saa halvalla ;)

ex-pph

Vierailija
5/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät täytyy leipoa itse jne. Kiisselit itsekerätyistä marjoista jne.

Periaatteessa vaikka puuroaamupala, makaronilaatikko ja juurespala, kiisseli välipalaksi, nämä saa ostettua sillä 4eurolla.

Vierailija
6/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä pitää saada aamupala, lounas ja päivällinen? tekee siis neljän lapsen kanssa 16 euroa/päivä. Kannattaa muistaa, että tällä rahalla ei varmasti ole tarkoitus laittaa hoitajan omaa ruokaa.

Aamulla puuroa, hiutale paketin saa eurolla ja siitä laittaa useammat aamupuurot. Litra maitoa myös euron. Leipää ja margariinia saanee eurolla sen, mitä yhdellä aamupalalla kuluu.

Lounaaksi makaroonilaatikkoa, pussi makaroonia 1 euro, jauhelihaa saa 400 g 3-4 eurolla, munamaidon saa varmasti eurolla. Lisukkeeksi porkkanaraastetta, kilon pussin porkkanaa saa eurolla. Ja tuosta makaroonilaatikkomäärästä syö jo hoitajakin.

Jäljellä on vielä 6 euroa välipalaan. Rahkapurkki ja kermaviili sekä marjoja tai hedelmiä saa tuolla ainakin. Tai hedelmäsalaattiaineet. Tai vispipuuro aineet. Tai litran purkkijugurttia ja leipää.

Eli ihan hyvän menuun minä tuolla rahalla laittaisin. Ja se puuro ja ne porkkanat ei edes kulu yhdessä päivässä.

Vierailija
7/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylityökorvauksen? Minä en ainakaan kuluttaisi iltoja tai viikonloppuja marjametsässä. Haluan viettää vapaa-aikani perheeni kanssa.

Vierailija
8/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä pitää saada aamupala, lounas ja päivällinen? tekee siis neljän lapsen kanssa 16 euroa/päivä. Kannattaa muistaa, että tällä rahalla ei varmasti ole tarkoitus laittaa hoitajan omaa ruokaa. Aamulla puuroa, hiutale paketin saa eurolla ja siitä laittaa useammat aamupuurot. Litra maitoa myös euron. Leipää ja margariinia saanee eurolla sen, mitä yhdellä aamupalalla kuluu. Lounaaksi makaroonilaatikkoa, pussi makaroonia 1 euro, jauhelihaa saa 400 g 3-4 eurolla, munamaidon saa varmasti eurolla. Lisukkeeksi porkkanaraastetta, kilon pussin porkkanaa saa eurolla. Ja tuosta makaroonilaatikkomäärästä syö jo hoitajakin. Jäljellä on vielä 6 euroa välipalaan. Rahkapurkki ja kermaviili sekä marjoja tai hedelmiä saa tuolla ainakin. Tai hedelmäsalaattiaineet. Tai vispipuuro aineet. Tai litran purkkijugurttia ja leipää. Eli ihan hyvän menuun minä tuolla rahalla laittaisin. Ja se puuro ja ne porkkanat ei edes kulu yhdessä päivässä.

Keitot myös halpoja, ja muutkin laatikkoruoat. Puurot, pannari, kiisselit hyviä välipaloja. Litran jugurtit halpoja.

Vierailija
9/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pph ei halua ihan ravintoköyhää ruokaa syöttää hoitolapsilleen niin mielestäni on aika uskomatonta että sitten vaaditaan että pph kerää nille marjat metsistä ja leipoo keivät. Omalla ajallaan tietenkin?

t. ei itse pph

Vierailija
10/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vanhempana ainakaan toivoisi että lapseni normivälipalat olisivat noita:

Puurot, pannari, kiisselit hyviä välipaloja. Litran jugurtit halpoja.

Vierailija
11/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph tietää mihin ryhtyy. Kannattaa vaihtaa yksityiseksi ja hinnoitella itse omat hinnat.

Vierailija
12/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattaa kaikki kulut niistä lapsista, ei ainoastaan ruokaa. Eli lapsista aiheutuva "ylimääräinen" kuten vedenkulutus, mahd. lelut, lattioiden yms kulumisen. Se on siis todella pieni summa lasta kohden.

Vierailija
13/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vanhempana ainakaan toivoisi että lapseni normivälipalat olisivat noita:

Puurot, pannari, kiisselit hyviä välipaloja. Litran jugurtit halpoja.

Puuroon en laita sokeria, päälle hilloa kiisseliä tm missä on vähän sokeria.

Samoin pannarin kohdalla.

Ja kiisselissäkin marjoista riippuen melko vähän sokeria.

Rainbow maustamaton, ei lisättyä sokeria litaran jugurtti n 1,30e, en ihan tarkkaa hintaa muista.

Vierailija
14/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiisseliä, jogurttia, kiisseliä, omenapiirakkaa, kiisseliä, sämpylä, kiisseliä... Ja sitärataa.

Vierailija
15/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välipalaa lapsesi syö kotona tai päiväkodissa? Mikä vika noissa antamissani esimerkeissä on?

Joo, en maininnut, että sekaan marjoja, hedelmäsosetta tm. Lisäksi tuorepalaa. Että tulee kasvista ja hedelmääkin lisäksi.

En ole pph, mutta kotiäidin vinkkelistä laitoin meidän välipaloja.

Vierailija
16/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim vehnäjauhot muuttuu elimistössä sokeriksi.

Puurot on pelkkää sokeria ja vielä enemmän jos päälle laitetaan hilloa tai kiisseliä. Pannari on sitä vehnäjauhomössöä eli sokeria. Onhan siinä tosin maitoa ja munia mutta silti, ei pannari millään muotoa ole terveellinen välipala.

Maustamaton jugurtti on ok, oletin että on maustettua kun en ole itse kaupoissa nähnyt maustamatonta halpaa.

Vierailija
17/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 10 ja 17

Vierailija
18/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnäjauho-sokerisysteemejä.

Kyllä meilläkin välillä pannaria on, mutta ne on erikoisherkkuja.

Normivälipalat on viili/maustamaton jugurtti + marjoja, hedelmiä, rahkaa, ruisleipää + juustoa/leikkelettä/vihanneksia

Vierailija
19/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat lapset tulee esim. klo 6:30 ja vika lähtee nyt esim. 17 tai 18. Siitä sitten suoraan metsälle keräämään niitä marjoja ja sieniä :). Sitten jää pari tuntia omaa aikaa, nukkumaan ja eka räkänokka taas aamusta...Oikeesti, miettikää nyt vähän ??

Vierailija
20/46 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim vehnäjauhot muuttuu elimistössä sokeriksi. Puurot on pelkkää sokeria ja vielä enemmän jos päälle laitetaan hilloa tai kiisseliä. Pannari on sitä vehnäjauhomössöä eli sokeria. Onhan siinä tosin maitoa ja munia mutta silti, ei pannari millään muotoa ole terveellinen välipala. Maustamaton jugurtti on ok, oletin että on maustettua kun en ole itse kaupoissa nähnyt maustamatonta halpaa.

ja pannari riisi, kaura- tai gluteenitonta jauhoa.

Mitä itse syötät lapsellesi välipaloiksi?

Ja muutenkin naurattaa toi vehnäjauho on sokerimössöä;) onko tosiaan vehnäjauhossa sokeria? Enpä tiennyt.