Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi eksäni minulle velkaa?

Vierailija
23.09.2009 |

Kun asuimme yhdessä saimme Kelalta asumistukea liikaa parin vuoden ajan. Jouduimme tietysti maksamaan Kelalle takaisin tuon ylimääräisen osuuden, hieman yli 2000e. Erosimme ja aloin lyhemtää tuota maksua toisesta Kelan etuudesta parikymppiä kuussa.

Nyt kun olen puhunut tälle ex-miehelleni, että hänen pitää maksaa minulle tuosta summasta puolet niin hän on sitä mieltä että ei tarvitse maksaa. Hän perustelee tätä sillä, että parikymppiä kuussa ei ole niin iso summa, että se olisi vaikuttanuit elämiseeni millään tapaa.

Eihän se niin mene, eikö niin? Tosin tuskin pystyn häneltä rahoja saamaan jollei hän ole itse niitä suostuvainen maksamaan..

Miten on, olenko oikeassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki miehen tulisi ne maksaa jos olisi fiksu ja reilu, vaikka isomman summan kerralla, mutta jos on niin paljon nestettä päässä ettei siihen suostu - silloin antaisin olla.

Vierailija
2/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksettiinko tuki vain sinulle vai teille yhteisesti? jos vain sinä sait tukea ja vaikka mies tietysti välillisesti on siitä hyötynyt, on vaikea saada enää rahoja häneltä, jos ei ole suostuvainen maksamaan. Jos asunto oli kummankin nimissä ja sitä maksettiin teille yhteisesti, vaatisin puolet häneltä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä asuttiin vuokra-asunnosta josta yhdessä vuokra maksettiin.

Vaikea vaan vaatia mitään, koska mies ei suostu maksamaan. Mikään taho ei kai häntä voi pakottaa tuota summaa minulle pulittamaan. Vielä enemmän ärsyttää se, että itse olen nyt työttömänä ja mies töissä, joten rahalle olisi todellakin käyttöä minulla ja lapsilla.

ap

Vierailija
4/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos tuki tuli teille yhteisesti niin kyllähän kelan tulisi periä sitä myös häneltä takaisin??

Vierailija
5/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan kanssa, että takaisin maksettava summa otetaan lapsilisistä, jotka tulevat minun tilille, eli ovat minun nimellä. Jos olisin tajunnut sopia, että maksan vain puolet, ongelmaa ei olisi, mutta maksoin jo kaikki velat. Tyhmä minä :(

ap

Vierailija
6/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takaisin maksettavaa 2000euroa. 20 euroa kuussa maksta takaisin. Lyhennysaika 8,3 vuotta?! Ei taida ihan totta olla tämä sun juttukaan...

Vierailija
7/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa oli tosiaan tuon n. 2000 e ja olen maksanut sitä tosi monta vuotta. Mitä uskomatonta siinä on?

ap

Vierailija
8/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran asumistukea on maksettu teille molemmille, niin silloin miehen pitää maksaa siitä puolet. tietysti on vaikeaa jos ei suostu maksamaan, voisiko asiasta kysyä joltain kuka tietäisi mitä tehdä, kelasta, joltain lakimieheltä...? summa ei ole mikään pieni, vaikka lyhennätkin sitä pienen summan kuussa takaisin.

Vierailija
9/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa oli tosiaan tuon n. 2000 e ja olen maksanut sitä tosi monta vuotta. Mitä uskomatonta siinä on? ap

Ei sitten tullut mieleen selvittää tätä asiaa exän ja Kelan kanssa silloin kun maksupäätös tuli? Taitaa olla hiukka myöhästä nyt itkeä... Exähän olis voinu maksaa sulle vaikka elareissa 10euroa enemmän...