Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikäero on miehelle niin vaikea paikka?

Vierailija
22.09.2009 |

Olisiko jollain edes pientää ideaa siitä miksi nykyinen miesystäväni on nostanut suhteemme suurimmaksi ongelmaksi ikäeromme. Olemme molemmat rakastuneita ja pohtineet joskus tulevaisuudessa yhteistä elämää, mutta nyt viimeaikoina ikäero on jatkuvasti keskusteluissa. Alussa (n.1,5v sitten) minä olin se jota 15v ikäero enemmän vaivasi (itse olen 38 ja mies 53), mutta nyt kun puhutaan vakavemmasta suhteesta niin hän sanoo että ikäero häiritsee häntä. Olen koittanut kysellä että millä tavalla niin vastaus on ollut esim. että vuosi sitten sanoit miten kassamyyjä oli katsonut sinua huvittuneena ja olit selvästi pahoillasi tilanteesta ja että miten sinun vanhana kävisi kun kuolen kuitenkin aiemmin ja miten elämämme menisi kun olet vielä pitkään työelämässä kun itse olen jo eläkkeellä, kestääkö suhteemme sen.

Onko nämä teistä todellisia syöitä vai mistä on kyse ja mietin niin kovasti että miksi vasta nyt ottaa asian "vakavuuden" esiin kun takanan on jo lähes 2v "yhteistä" elämää eikä ikäni tullut hänelle todellakaan minään yllätyksenä vaan tiesi ikäni jo ennen seurustelumme alkua??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jää 10 vuoden kuluttua eläkkeelle, sinulla työelämää vielä kymmeniä vuosia. Esim. siinä vaiheessa olette ihan eri elämäntilanteissa, eläkkeellä varmaan toivoisi yhteistä aikaa puolison kanssa, ei yksinäisiä päiviä, kun toinen on töissä.

Onko suunnitelmissa lapsia? Saattaa miettiä myös sitä, että sinulle lapsenteko voi olla vielä ajankohtainen, mutta hänellä oma jaksaminen voi mietityttää.

Vierailija
2/5 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelee sinuakin. Itse en kyllä noin vanhan miehen kanssa voisi kuvitella suhdetta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mies on sanonut että jos terveys sallii (ja toistaiseksi on terve kuin pukki :) ) niin aikoo jatkaa työssään vähintään 65-vuotiaaksi, mieluiten 68 ja työn luonne on kyllä sellainen ja niin iso osa hänen elämäänsä että varmasti jatkaa jos mahdolisuus. Ja itselläni taas on eläkesäästöt suht kunnossa (ja molemmilla hyvä taloudellinen tilanne), eli olen ajatellut jäädä eläkkelle 60-62-vuotiaana ehkäpä osa-aikaeläkkeen kautta. Vaan onhan tuossa vuosia välissä.

Lapsia emme halua ja sen tein selväksi heti alkumetreillä ja hän oli siitä vaan tyytyväinen. Hänellä on kolme lasta ja minulla 2, joten he kyllä riittävät.

4/5 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on jo valmiiksi pappaiässä ja eka lapsi vasta tulossa ;-)

Minulle sopii hyvin vanhempi mies ja hänkään ei ole pahoillaan nuoresta naisesta.

Ap:n miehellä taitaa olla jotain muuta hampaankolossa ja kaikki on sitten kulminoituvinaan ikäeroon?

Tämä on siis vain maallikon villi veikkaus.

Vierailija
5/5 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu juttu mättää miestäsi. Minulla ja miehelläni on vain 13 vuotta iköäeroa eli viisi vuotta vähempi, mutta ikäero siis kuitenkin selvä.

Mies ON jo eläkkeellä ja minä töissä. Ei haittaa yhtään! Meillä on todella läheinen ja tiivis suhde, olemme kiinnostuneet toistemme asioista! Meillä on kaksi pientä lasta. Ikäero ja eläkkeellä oleminen eivät siis ole oleellsia suhteen onnistumisessa. Tärkeintä on se, mitä tuntee ja kuinka "syvä" suhde on.

Toki tosiasioita, että mies kuolee todennäköisesti ennemmin ja on raihansempi aikaisemmin. Mutta meillä ainakin asiat on puhuttu selviksi. Otan mielummin 10 vuotta hänen kanssaan kuin 40 viotta jonkun toisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä