Minä en jaksa enää.
Kaikki menee vaan huonompaan suuntaan. Mies syyttelee milloin mistäkin. Viimeisimpänä seksin puutteesta.. kun en jaksa, imetän 3kk ikäistä vauvaa, isommista lapsista on huolta jne. kaikki vika tuntuu löytyvän minusta. Olen niin väsynyt tähän. Haluaisin pois, mutten voi lapsiani jättää :´(
Käyn terapiassa, en kykene siellä olemaan täysin rehellinen kotioloista vaan kaunistelen. Käyn paniikki- ym jännittämisongelmien (pahojen) takia.
Kaunis koti, onnellinen elämä jota en kuitenkaan voi täysin elää. Ja kukaan ei ikinä osaisi arvata, kuinka huonosti voin...
Kommentit (5)
Mitä voin sanoa, että tulisi parempi olo...? En tosiaan tiedä. Mutta on hienoa, että olet hakenut apua, se on paljon jo! Todella iso askel.
Ikävä kuulla, että miehesi on noin ymmärtämätön. Oletteko puhuneet asiasta? Harkinneet pariterapiaa? Käykö miehesi tapaamassa terapeuttia tai psykologia tms? Joskus tietysti ero voi olla parempi ratkaisu, kuin yhdessä jatkaminen, mutta kannattaisiko yrittää yhdessä löytää niitä hyviä asioita parisuhteessanne?
Koita jaksaa huolehtia omasta jaksamisestasikin. Jos imettäminen on liian raskasta, niin se, että vauva saa ruokaa pullosta, on pieni asia sen rinnalla, että jaksat hoitaa häntä ja antaa huomiotasi myös vanhemmille lapsillesi. Ja itsellesi. Ota omaa aikaa myös, tee itsellesi mieluisia asioita. Ihan pieniä vaikka. Itse nautin suunnattomasti, kun sain käydä yksin ruokakaupassa kuopuksemme syntymän jälkeen. ;) Miehesi on aikuinen ihminen, hänen tulee osata ottaa myös sinun tilanteesi huomioon ja pystyä olemaan hetki ilman seksiä.
Koita jaksaa.
lapset oireilevat levottomuudella ja tottelemattomuudella kun aistivat kireän ilmapiirin kotona.:´(
Mies käy myös terapiassa. On ollut aina ns hyvä mies, nyt alkanut syytellä minua kaikesta. Tämä alkoi kotiuduttuani synnäriltä. Paskakasa kaadettiin niskaani. Ja näköjään sama jatkuu.
ap
tökkii sua kulli pystyssä hereille vaikka oot niin väsyny ja tahtoisit vain levätä. ällö mies.
Se on paikka, jossa sun todellakaan ei tarvitse esittää mitään, suorittaa tai pinnistellä hymyä naamallle. Seuraavalla kerralla kerrot miltä tuntuu ja että voimat loppuu! Neuvolassa myös asia puheeksi. Teillä on mahdollista saada kunnallista apua lastenhoitoon yms.
Entäs, onko teillä mahista saada apujoukkoja paikalle arkea pyörittämään? Mummit, kummit ja ystävät jeesaamaan lastenhoidossa,niin äiti pääsee vaikka nukkumaan vähän univelkaa pois.
ala siellä kertoa väsymisestäsi ja pahasta olostasi. Miehesi ei ole sinun tilanteesi tasalla eikä elämäntilanteenne tasalla. Sulla voi olla myös synnytyksenjälkeinen masennus, ja parempaa on edessäpäin. Koita jaksaa! Jo lapsesi ovat siihen riittävä syy. Olet heidän elämänsä tärkein ihminen.